|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Anbefal meg en vogn!Bugaboo! Ingen over, ingen ved siden av |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Anbefal meg en vogn!Bra det er mange måneder igjen å velge på, for dette er
|
|
|
#3 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en vogn!Eg svergar dyrt og hellig at eg aldri nokon sinne skal ha buggis! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg er forresten enig med alle som sier at OTH bagen er for grunn og liten og at ungen ligger veldig ubeskyttet. Begge mine jenter er født på vinteren. Den første hadde jeg dyp Simovogn til og hun lå laaangt neddi der beskyttet. Nr 2 fikk OTH vogn og her oppe i nord gikk ikke det altså. Vind rett inn på fjeset til liten baby. Jeg jobbet hardt med å dandere posen opp for å være et lite vindskjermbrett, men det ble ikke bra.
|
|
|
#7 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en vogn!For laaange mennesker er vel Xplory noe av det beste. Den greier du ikke å sparke borti, tror jeg. I tillegg er baggen høyt oppe og ganske stor. Men den har lite demping, så om du skal gå tur i skog og mark er den ikke bra. Ellers har jeg hatt Joolz Bloom, en vogn som ikke har kommet til Norge enda. Den er designet for å passe høye mennesker. Bedre demping enn Stokke, men foreløpig liten handlekurv (kommer ny om en måneds tid). Begge har små hjul framme, da.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
Sv: Anbefal meg en vogn!Tror kanskje den rette vognen avhenger litt av ungen også. Storebror sov godt i alle vogner og det var ikke noe problem å ha han vendt fra oss. Med lillebror måtte vi selge OTH'en for han nektet å sitte tilbakelent, han skulle absolutt sitte rett opp og ned. Og han nekter også å sitte/sove i vogner som er vent fra oss. (Men det er godt mulig ungen vår er sær. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Anbefal meg en vogn!Hm. Adrienne vil aldri slutte å mobbe meg om jeg ender opp med en rååååsa pimpet buggis.
|
|
|
#11 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en vogn!
Om jeg hadde fått et høst-/vinterbarn hadde jeg antakelig gjort som du skisserer her: Kjøpt en (brukt) vogn med stor bag som holdt til mars/april, og så buggis/OTH etter det. Men det er mulig buggisbagen er stor nok til mars, selv med "vinterpolstring"? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Anbefal meg en vogn!
Buggisen er fortsatt løsningen, for buggisbaggen er stor nok til ungen er ferdig med baggen i massevis. Avkommet vokste ikke ut av baggen, men sluttet å bruke den før det.
|
|
|
#13 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Anbefal meg en vogn!
Jeg vil nesten anta det, ja - med vårbarn fikk jeg ikke testet ut lengden jeg heller. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Anbefal meg en vogn!Bagen til EW vender mot deg, Mim. Sportsvogna vender fra deg. Jeg bruker den nå, men det gjør meg egentlig ingenting. Hun ligger dypt nedi vogna og sover. Jeg bruker stort sett vogn når hun sover, og nå som hun ikke er mer enn 6 mnd er det begrenset hvor mye jeg setter henne opp uansett. Det er nok først til sommeren jeg vil merke at hun sitter fra meg.
|
|
|
#15 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Anbefal meg en vogn!
Den er på sportsvogna også, hvis man vil ha den der, bare å ta den av.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Anbefal meg en vogn!De fleste av bagene vender mot deg, ja, det er bare sportsvogndelen man evt. må velge.
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Sv: Anbefal meg en vogn!Er det noen som vet hvor man kan lese mer om Teutnia S3, og detaljer rundt fashionhardbagen? Har S3 selv altså, men vil se litt mer på utvalget, detaljer rundt størrelse, bremser ++. Teutonia.com er jo helt tragisk.
|
|
|
#19 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Anbefal meg en vogn!Vi hadde Simo kombi til Storesøster. Den var genial som babyvogn, ubrukelig når hun begynte å ville opp og se littegrann. Vi tok OTH i bruk da hun var rundt halvåret. Nå har vi kjøpt Bugaboo til den kommende Lillebror. Vi hadde en Bugaboo Frog til Storesøster i en kort periode, men solgte den igjen da hun ikke ble helt fortrolig med den etter halvannet år i OTH.
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg har forøvrig Emmaljunga som bagvogn og OTH (kjøpt av Ina her inne) til storebror- og som kommende sportsvogn. Jeg bruker sjal hele tiden omtrent, og det er helt klart enda mer praktisk enn vogn, okke som. Føler jeg bare må tenke på meg selv og mine ting istedet for å dra med meg 16 kg stæsj i tillegg..
|
![]() |
| Emneord |
| bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose |
|
|