Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Huff har i grunnen ikke noe å klage for

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 23:12   #1
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huff har i grunnen ikke noe å klage for

Skal nok ikke sutre hverken over lille treigingen min eller ulydige unger med spisevegring o.l.
Har nettopp sett dette programmet:
http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/doku...icle794145.ece

og det setter ting i et litt annet perspektiv ja.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 23:52   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huff har i grunnen ikke noe å klage for

Søren, jeg glemte å se det programmet - det treffer vår situasjon veldig på hjemmebane! Utrolig vanskelige - og vonde - greier!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:40   #3
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Huff har i grunnen ikke noe å klage for

Jeg så det også. Det er et utrolig vanskelig etisk spørsmål legene står ovenfor her. Valgene de tar har mye å si for både de barna de redder og deres familier.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:55   #4
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 978
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Huff har i grunnen ikke noe å klage for

Jeg fikk heller ikke med meg programmet, men synes problemstillingen er veldig vanskelig og interessant. Jeg fikk imidlertid med meg et program for noen uker siden om barn som var ekstremt fortidlig født og som hadde overlevd - takket være intensiv behandling og mye flaks... De fleste hadde klart seg overraskende bra (forskerne hadde fulgt dem opp til ti år, tror jeg det var), men noen hadde også store handicap og utslitte foreldre som - hvis de fikk valget igjen, hadde ønsket at behandlingen var blitt avsluttet og barnet hadde fått dø.

Jeg synes det er viktig å rette fokus mot hva som skjer med barnet og familien dets etter at det har overlevd en altfor tidlig fødsel eller en stor skade. Det er selvfølgelig veldig vanskelig å si hvem som vil klare seg bra uten store skader, og hvem som vil bli multifunksjonshemmede, men jeg synes at å ukritisk redde liv også kan være problematisk. Uansett bør familier som er i en sånn situasjon få masse støtte og hjelp - såvel i den akutte krisesituasjonen som i det tunge livet etterpå.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:08   #5
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Huff har i grunnen ikke noe å klage for

Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.

Uansett bør familier som er i en sånn situasjon få masse støtte og hjelp - såvel i den akutte krisesituasjonen som i det tunge livet etterpå.

Dette er veldig viktig og fungerer per i dag svært dårlig. Foreldre må ofte finne ut helt på egenhånd hvilke rettigheter de har og så ofte kjempe for å få dem. Jeg jobber selv i hjelpeapparatet og vet hvor tungrodd og byråkratisk det kan være. Her har vi store utfordringer.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no