|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Sunnmøringer er best, alle andre er noen store raringer. |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Nei jeg tror ikke jeg har det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Hva er galt med rogalendinger da? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Kan ikke si jeg har noen fordommer mot andre basert på hvor de kommer fra.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Nei nesten ikke. |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Ja. |
|
|
|
#8 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Ja, men ikke nødvendigvis negative fordommer. Men jeg synes folk er ulike ut i fra hvor de kommer fra, ja! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Ja, men bare mot østlendinger, vestlendinger, nordlendinger og folk fra Sørlandet! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Fordommer og fordommer... Har erfart at mannen min kommer fra et sted hvor folk flest er svært fordomsfulle og veldig lite inkluderende. Er derfor veldig glad for at våre barn ikke skal vokse opp på dette stedet.
|
|
|
#11 |
|
Come what may...
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?
Signerer!
|
|
|
#12 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Nei, det har jeg slett ikke.
|
|
|
|
#13 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men blir ikke personligheten påvirket av hvor man vokser opp?
|
|
|
#15 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg har en tendens til å oppfatte bergensere som litt kravstore, høylydte og sytete, men tonefallet i dialekten må nok ta en del av skylden. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror slike ting går like mye begge veier. Gudene skal vite jeg som Osloboer har opplevd enorme fordommer fra bygdefolk med mindreverdighetskompleks.
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Selvfølgelig
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Nei. Selv om jeg er litt uenig i påstanden i hovedinnlegget at nordlendinger er så mye mer åpen enn andre folk. Jeg er ekte nordlending selv og opplever ikke at det er så fryktelig lett å bli kjent med folk her nord. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Tja, muligens. I alle fall hvis det er en fordom å synes at rogalendingene snakker helt utrolig rart og fort.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Ja, selvfølgelig har jeg det. Jeg har fordommer mot alle som snakker rart. Dette innebærer finnmarkinger, nordlendinger (er det noen forskjell egentlig?), trøndere, sunnmøringer, romsdøler, sogndøler, bergensere (selvfølgelig), siddiser - når jeg tenker meg om har jeg fordommer mot alle vestlendinger - sørlendinger (igjen en selvfølge), telemarkinger (særlig de med uforståelige bondske dialekter), hedemarkinger, totninger, tryslinger, østfoldinger. Innvandrere også, men det var vel ikke dem denne tråden handlet om. |
|
![]() |
| Emneord |
| eplekjekk, fordommer, hedmarkinger, nordlendinger, oslolosen, rogalendinger, samer, trygge oslo, trøndere |
|
|