Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 09:35   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

http://home.c2i.net/frankhan/vaskemaskin.htm

Dette opptaket gikk sin seiersgang på 1990-tallet. Den er utrolig morsom.

Minuset er at den bygger oppunder fordommene om at nordlendinger banner så mye. Noe jeg ikke er enig i.

Uansett så er den verdt å høre på.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:41   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

http://home.c2i.net/frankhan/vaskemaskin.htm


Minuset er at den bygger oppunder fordommene om at nordlendinger banner så mye. Noe jeg ikke er enig i.

Finnmarkinger banner i alle fall mye! Og det med de stygge ordene
Menn i 40-60 års-alderen er verst!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:44   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Etter så ha sett på alt for Rognan, må jeg desverre si meg eing i at enkelte nordlendinger banner mye. Men så er de jo også fra Rognan, slik som vaskemaskinmanen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:47   #4
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Etter så ha sett på alt for Rognan, må jeg desverre si meg eing i at enkelte nordlendinger banner mye. Men så er de jo også fra Rognan, slik som vaskemaskinmanen.

Ja, enkelte gjør nok det, men slik er det i Hedmark også, der jeg bor.
Jeg opplever ikke at nordlendinger banner mye, men jeg er kanskje i andre miljøer jeg da

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 10:07   #5
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Den der er ganske morsom

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 10:10   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Den er morsom.

Men det bannes i alle kretser og fylker tror jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:26   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Jeg synes ikke noe om nordnorsk bannskap. Bare se her.

TELEFONSVAREREN

Følgende lille hjertesukk fra en nordnorsk familiefar
ble lest inn på telefonsvareren til et datafirma, tre uker,
fire dager og seks timer etter at familiefaren hadde pakket opp
sin nyinnkjøpte pc:

Nu e æ førrbainna. Fy faen, førr nokka førrbainnade skjit.
Kem hælvett e det som har fuinne opp det herre satans makkverket.
Det går da faen-steiki-helvete ikkje ant å hoilde på å kuke med det herre
i vekkevis… Main har da førr faen ainner ting å gjøre, einn å sette der å
fettle og baille med den satans muse-jævelen.

Kainn du innst inni grønnskodde tykjeræva førtelle ka som
e vitsen med nokka jernskrammel som står der og gneill og hyle med en masse
hælvetes lyda og blinke og blafre uta faen, og passord og ledninge og knotta
som tyt ut som han tykjen overalt.
Æ måtte berre ha fådd tak i en av dokker, dokker
helvetes kuklæsta av nån support gakkgakka,
så skull æ val fansøkki ha rævkjørt dokker dit dokker høre heime,
satans utvrengte fette av nån hestkuka.
Kom fan ikkje hit og lur mainnskit på folk, å førtælle
ka æ ska trøkke, din satans gjeddpeis.
Va det opp te mæ, skulle dokker vært på ishave og ronka kobbekuk,
førrbainna søringsatana, så kunne dokker ha sotte og konnfigurert dokker sjøl så utavhælvettes langt opp i de utpulte ræven dokkers at dokker måtte
skjite utav øran neste gang dokker måtte på dass, og når dokker va færdi me det,
så sku æ pærsonli ha kommen og formatert trynan dokkers, og innstallert skanken oppi baillhånka dokkers sånn at dokker kom tel å pesse røde serienummer.

Skulle det ennu spenne liv i dokker etter dette, så sku æ ha plugga og pløyd dokker så utavhælvettes langt inn det største rævhållet æ har funne.
Og da sku det ha lokta mainnskjit av dokker heilt te dokker daua.
Førr faen steike innst inn i det heiteste utsvidde hælvette for satan,
la mæ få tak i, omså bare en av dokker.

Æ har da vel førr helvete slette hauet av hysjævla før.
Æ kommer te å måkke heile den førrbainna skiten i eska og sende ho i retur –
æ vil fan ikkje ha han.
Så kan dokker te helvete sette der å ronke aleina i
den helsikes telefon dokkers.

Vi får det sagt...

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:38   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Lite hjertesukk, ja...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:52   #9
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

tror at æ bare skall holde kjæftn min æ *æktefinnmarking*

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 21:05   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

tror at æ bare skall holde kjæftn min æ *æktefinnmarking*

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:40   #11
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Husker vi brukte denne som underholdning under russefeiringen for 15 år siden

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 00:32   #12
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Den har jeg hørt noen ganger.

Første gangen jeg hilste på svigersene fra Nordland sto svigerfar med hodet i en eldgammel vaskemaskin. Han banna omtrent like mye og med de samme vendingene som på Saltdal-kassetten. Et lite øyeblikk lurte jeg på om det var svigerfar som sto for hele opptaket, men jeg fant etter hvert ut at det heldigvis ikke var alltid språkbruken der i huset var så intens.


Sist redigert av Kaija : 27-12-06 kl 16:25.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 02:08   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.259
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord-norsk bannskap "vaskemaskinmannen"

Denne er god. Jeg tror ikke faren er like begeistret...

Det var jo bare ment som en liten familiespøk og så ble den kopiert noen ganger og VIPS - verden rundt! Og til og med før internett sin tid! Bare kopiert fra kasett til kasett!

Men festlig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no