|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?Jeg er ikke så "in" jeg lenger, etter å ha "brent" meg på furugreia på nittitallet. Jeg valgte gustaviansk mørk mahogny spisestue m/skap og skjenk, klassisk og tidløst. Eneste aberet er at det er så forbaska dyrt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?Mosaikkfliser kommer jeg aldri til å få meg, det virker alt for vanskelig å vaske. Ellers tror jeg faktisk fliser på bad er på vei nedover. Til nå har det jo vært selvsagt at man må ha det, men nå virker det som om flere vil ha vinyl.
|
|
|
#4 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?Jeg tror det å ha én vegg i en kontrastfarge ikke kommer til å være så veldig populær mye lenger. (Kanskje det er ut allerede, men det har jeg i såfall ikke fått inntrykk av).
|
|
|
#5 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?Furuhelvete var et ord vi ofte brukte da vi så på leiligheter i Trondheimsområdet pre 1999-2000. Spesielt kjøkkenområder.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?
Faen.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Hvorfor må man "skjønne" det da? Kan man ikke velge ting man liker uavhengig av moter? Jeg syns det er skikkelig lemenaktig å henge seg opp i hva som er hot og not.
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Mange furuhelveter her omkring ja!
|
|
|
#9 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?Det som jeg er ferdig med er : |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?De hjemmene jeg ser i interiørblader som er mer sånn klassisk/personlige/spesielle, med en blanding av gamle og nye ting som betyr noe for akkurat de som bor der, blir jo ikke "utrendy" på samme måte som et interiør som er hentet veldig rett ut fra møbelbutikken eller ut fra en spesiell trend. Jeg ser for meg at det er mulig å ha et hus med enkelt farge- og materialvalg og ikke så supertrendy møbler, som kan leve og føles bra i mange år med små oppgraderinger med farger og gjenstander. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I farta!!
|
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?Definitivt Bombay serien, likte det ei stund men har aldri kjøpt noko av det.
|
|
|
#12 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?Akk, vi ønsker vel alle å si at vi har vår egen stil. Det er vel de færreste av oss som egentlig har en helt gjennomført personlig stil. Vi påvirkes av trender, absolutt. Selv om eik har vært in før, så er det andre typer eikemøbler som er in nå, annen fasong, andre møbler ol. Før var det seksjoner, nå er det skjenker. Sånn er det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?Jeg har ikke eikeparkett selv, bortsett fra i ett lite rom, men jeg ser på det som et klassisk gulv og tror det vil være temmelig varig. Eikeparkett har eksistert temmelig lenge nå, i forskjellige varianter, og det har vært brukt i hus i mange slags stilarter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
|
#15 |
|
Pen. Så det så.
Kan man ikke like ting uavhengig av om andre liker det?
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Sv: Hva blir "ut" på interiørfronten om en stund?Nenne: På 70-tallet, kanskje - men hva med årene før 70-tallet? At noe er tidløst er jo ikke ensbetydende med at det er det mest moderne man kan ha i enhver tidsepoke.
|
|
|
#17 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg tolker Myrsnipas "skjønne det" som at de som ikke har "skjønt det" velger det og fremdeles tror det er hot. Da har de ikke skjønt det, og det må jo være det kjipeste av det kjipe. Å velge en trend man kanskje ikke liker i utgangspunktet, bare fordi man tror den er hot, men egentlig er den på vei ut.
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
|
|
|
#20 |
|
Stadig underveis
Jeg er ikke enig! Lite har vært så stygt i mine øyne som disse enkle eikemøblene fra 60/70-tallet. Dessuten representerer det jeg tror dere betegner som "det enkle" en kald og upersonlig stil, og det får man gjerne motbølger mot feks i form av det varme gule kombinert med furu som rådet på 90-tallet.
|
![]() |
|
|