Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdagsfeiring 18. mai

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-08, 11:37   #1
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Bursdagsfeiring 18. mai

Kaninungen har bursdag på søndag! Vi gleder oss stort, og skal ha familieselskap. Har tenkt å servere mat (lasagne, en pai, og salat) og to stk kaker (marsipankake og Toro sjokoladekake). Men så er det jo selvfølgelig 17.mai dagen før. Og i tillegg skal hun ha med fruktsalat i barnehagen 19. mai. Klarer jeg dette? Jeg som er litt handicappet på husmorfronten...
17. mai blir ikke noe stort fuzz her, jeg tenker vi kjøper inn noe enkel grillmat til balkongen hvis være holder. Men når skal jeg lage all bursdagsmaten, uten å stå hele 17. mai og det meste av bursdagen på kjøkkenet?

For å få planen på plass, trenger jeg litt hjelp!
-går det an å lage en pai på fredag og la den stå i kjøleskapet til søndag?
-noe bør jo gjøres klart på 17. mai. Enten kan jeg lage kaka om kvelden, eller jeg kan gjøre klar lasagnaen (skal gjøres enkelt med ferdig saus, må bare lage litt ekstra hvit-saus). Hva er lurest? Og hva med sjokolade-kaka? Jeg har tenkt til å gjøre klart marsipanlokket og marsipan-pynten nå i løpet av uka, så det skal gå kjapt å sette sammen og pynte kaka.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 12:57   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsfeiring 18. mai

Lasagne kan du godt bygge sammen en dag, oppbevare i kjøleskap og steke neste dag.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 12:59   #3
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Bursdagsfeiring 18. mai

Både lasagne og pai går jo ann å fryse.
Vet ikke om jeg ville latt paien stå i kjøleskapet fra fredag til søndag, går sikkert greit, men jeg får litt sånn "reste" følelse av det.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 13:10   #4
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsfeiring 18. mai

Eller fryse paibunnen, fyllet er jo raskt å lage.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 13:15   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring 18. mai

Jeg ville gjort klar lasagnen kvelden før, og bakt brownies og gjort klar det meste til marsipankaken. Evt. lagd paiskallet eller bare deigen. Så ville jeg lagd paien og salaten den dagen selskapet skal være, pyntet kaken og stekt lasagnen. Fruktsalaten må du vel nesten lage om morgenen den dagen den skal spises. Lykke til!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no