Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 12:52   #181
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg sitter egentlig med et inntrykk av at de som velger å forlate forumet, ikke gjør det i samlet flokk som en protest, men med en ukes mellomrom eller så for å skape mest mulig dramatikk og dårlig stemning og tvære konflikten ut i langdrag. Kanskje for å straffe ledelsen, kanskje for å trøtte ut moderatorene? Utmeldelsene er mistenkelig godt timet i så måte. Jeg kjenner allerede på at jeg er ganske trøtt av å si hadet til mange fine folk, men jeg er i ferd med å miste respekten for måten de velger å gjøre det på, og vet ikke om jeg gidder å vinke til den neste som går

Jeg er enig i dette. I tillegg føler jeg at det igjen er en del som vurderer å forlate, som ikke er fornøyd med forumledelsdn, og som må fortsette å åpent rippe opp i det som har begynt å roe seg. Jeg tror de fleste har gitt uttrykk for at man nå er lei. Kan ikke de som er skeptiske til forumledelsen ta det direkte med dem det gjelder, og slutte å komme med (dårlig skjulte) stikk på åpent forum? Som Pepper sa - ta et valg.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 12:58   #182
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg sitter egentlig med et inntrykk av at de som velger å forlate forumet, ikke gjør det i samlet flokk som en protest, men med en ukes mellomrom eller så for å skape mest mulig dramatikk og dårlig stemning og tvære konflikten ut i langdrag. Kanskje for å straffe ledelsen, kanskje for å trøtte ut moderatorene? Utmeldelsene er mistenkelig godt timet i så måte. Jeg kjenner allerede på at jeg er ganske trøtt av å si hadet til mange fine folk, men jeg er i ferd med å miste respekten for måten de velger å gjøre det på, og vet ikke om jeg gidder å vinke til den neste som går

Det var da en veldig paranoid måte å se det på. Det er vel ikke nødvendigvis verre en at folk har ikke tatt en avgjørelse på samme tidspunkt. Folk bruker ofte forskjellige metoder og ikke minst ulik tid på å komme frem til sine avgjørelser.
Det er fire (?) tråder som har kommet hvor folk takker for seg. Akkurat det synes jeg ikke akkurat er så mye, og dermed er ikke antallet spesielt dramatisk. Det gjør noe med forumet, ja, det er ubehagelig all den tid at det får oss til å reflektere rundt det som har skjedd og skjer.

Jeg synes for øvrig at når en bruker blir sperret ute for livstid, og jeg tenker at det ikke er noe som vil skje veldig oft, så burde man sørge for at vedkommende får sine innlegg slettet om det er ønsket.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 12:59   #183
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.230
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Siden dette er åpent forum har vel hvem som helst tilgang til denne tråden, innlogget eller ikke. Jeg antar at det som eventuelt er problematisk er at det ikke er mulig å svare i tråden uten å være logget inn?

Bare et tillegg til dette - siden vi har fått spørsmål om det, og det kanskje er andre som lurer på det: Vi sperrer ikke IP-adresser på noe vis, så tidligere brukere kan lese den åpne delen av forumet, i likhet med alle andre. Men dersom man har en bruker som er sperret, og man var logget inne med "Husk meg" da den ble sperret, kan det hende man må slette cookies for å åpne siden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:01   #184
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Pepper sa det. Overdramatisering er det mye av for tiden. Som bl.a.beskyldninger om hetsing i denne tråden. Please.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:02   #185
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.203
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Ja, og siden dette er internett så kan man vel i teorien registrere en ny bruker, selv om man er utestengt, eller vil starte på ny frisk etter en pause?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:02   #186
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Det har da virkelig ikke vært en lang rekke med personer som har takket for seg i det siste. Det har vært tre eller fire som har laget egen avskjedstråd. Og som har begrunnet det med at de ikke trives her lenger. Det kan godt hende det er flere som har trukket seg stille unna. Det må også være helt greit. Men greia er, som blant annet Pepper og Mave skriver, enten så trives man ikke, tar sin hatt og går. Eller så syns man forumet fungerer helt fint, til sin bruk, og blir.

Forum er forum, nettet er nettet og man får ikke mer rett eller tar mer feil bare fordi man slamrer litt ekstra med dørene.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:04   #187
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Men dæven så godt det er å slamre med dørene når man er lei seg og sinna!

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:05   #188
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det gjør noe med forumet, ja, det er ubehagelig all den tid at det får oss til å reflektere rundt det som har skjedd og skjer.

Ah, men et snev mer refleksjon og hakket mindre dramaelskende tendenser hadde strengt tatt ikke skadet i disse trådene og i denne situasjonen.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:09   #189
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Men dæven så godt det er å slamre med dørene når man er lei seg og sinna!

Joda. Men min erfaring er at det er så utrolig lite effektivt. På samme måten som det heller ikke fungerer å brøle til den du er sint på, med mindre hensikten med brølingen er å skremme livskiten ut av vedkommende. Og det krever at maktbalansen er en smule skjev i utgangspunktet.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:11   #190
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

DERE ER DOMME ALLE SAMMEN!

Ble dere overbevist nå? Skvatt dere? Litt redde? Alle tre? Eller syns dere bare jeg er litt vel teatralsk?

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:26   #191
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

DERE ER DOMME ALLE SAMMEN!

Synd man ikke kan endre størrelsen på smilyen... Den hadde gjort seg i dobbel størrelse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 12-11-12 kl 13:34.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:29   #192
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Jeg vet. Tenk så fint å kunne snurte i stor størrelse.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:41   #193
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Tenk så fint å kunne snurte i stor størrelse.

Ja. Og snurting er en god ting. Vi burde i grunn hatt flere typer snurte-smilier her; sinna-snurt, kose-snurt, vriom-snurt og glad-snurt. For å nevne noen.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:51   #194
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Takk for meg

Sjuggerplum... Jeg vil savne deg, og også andre som forlater forumet. For meg som er periodebruker er dette et fint forum. Det virker i allefall. Man får skrevet innlegg og åpnet tråder, og er ikke bombadert av rare innlegg på engelsk og tysk og et eller annet uforståelig..av spammere. Ta vare på forumet, på de gode diskusjonene. Vi er selv med på å forme hvordan vi vil ha det.

Perhonen er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:51   #195
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.506
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ja. Og snurting er en god ting. Vi burde i grunn hatt flere typer snurte-smilier her; sinna-snurt, kose-snurt, vriom-snurt og glad-snurt. For å nevne noen.

Helt enig. Og gretten-snurt, gammel-snurt, modig-snurt, kløne-snurt og kloke-snurt.

(Ja, du fikk meg til å google smurfenavn. )

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:54   #196
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.268
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Er det virkelig slik at brukeren er utestengt "på livstid" slik det blir påstått? Eller vil det være mulig å komme tilbake når ting har roet seg og problemstillingen er et tilbakelagt stadium?

(Hvorfor kan vi ikke alle bare sitte i ring og holde hender ...)

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 13:56   #197
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Helt enig. Og gretten-snurt, gammel-snurt, modig-snurt, kløne-snurt og kloke-snurt.

(Ja, du fikk meg til å google smurfenavn. )

Og jeg satt her og lurte på hvorfor sinna-smurf, kose-smurf osv var blitt en del av denne tråden. :tror jeg må legge meg litt igjen:

FP: Hvor avsporinger er en del av hverdagen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 14:11   #198
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takk for meg

Angående sletting:

Det å delta på forum er et samspill der en gir og får andres oppmerksomhet gjennom ord og engasjement. Muligheten til å endre egne innlegg er der for at en senere skal kunne ta bort ting svigermor eller sjefen ikke burde lese, den er der ikke slik at en kan samle inn igjen bidragene sine når en drar.

Når hovedinnlegget slettes, slettes hele tråden, og da fjernes også mange potensielt interessante innlegg fra andre brukere. Det gjør verdien av forumet mindre, fordi informasjon forsvinner, og det er synd for dem som har lagt tid og omtanke i innleggene sine at de kan slettes av andre. Dessuten er det ønskelig at alle skal kunne gå tilbake og se hva som har blitt sagt tidligere for å gjøre seg opp sin egen mening. Det at det er mulig å slette egne tråder i medlemssalongene, men ikke ellers, er en balansegang som i sum fungerer greit. Vi kommer ikke til å begynne med å slette alt brukere har postet over hele forumet.

Når en bruker slettes på FP, er prosedyren som følger:

Etter en karantene-periode sletter vi introduksjonstråd og personlige tråder i medlemssalongene (fora med tilgangsbegrensing) før brukeren (med blogg, vedlegg og PM-innboks) slettes. Tråder som har allmenn nytte og svar som er gitt til andre brukere står. Hvis det er ønskelig kan brukernavn byttes før brukeren slettes, det er ikke mulig å søke på brukernavn (avansert søk) etter brukeren er slettet.

Det er ingen grunn til at den omtalte utestengte brukeren skal slettes på annen måte enn andre FP-brukere som av forskjellige grunner ikke har kunnet fortsette i forumet.

Brukerens tilgang ble sperret først et døgn etter denne hadde takket for seg, og før dette hadde brukeren selv slettet alle sine tråder i medlemssalongene (ikke bare personlige tråder). Før sperring ble det satt en grense og brukeren valgte å trakke over den, flere ganger. Jeg har vært i dialog med brukeren om sletting da utestengingen var et faktum. Brukernavnet er anonymisert og det vil bli anonymisert enda mer ved sletting. I denne konkrete saken er allerede mye slettet etter ønske fra og av hensyn til den aktuelle brukeren.

- Admin

HP er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 14:15   #199
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg vet. Tenk så fint å kunne snurte i stor størrelse.


Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 14:42   #200
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Angående sletting:

Det å delta på forum er et samspill der en gir og får andres oppmerksomhet gjennom ord og engasjement. Muligheten til å endre egne innlegg er der for at en senere skal kunne ta bort ting svigermor eller sjefen ikke burde lese, den er der ikke slik at en kan samle inn igjen bidragene sine når en drar.

Når hovedinnlegget slettes, slettes hele tråden, og da fjernes også mange potensielt interessante innlegg fra andre brukere. Det gjør verdien av forumet mindre, fordi informasjon forsvinner, og det er synd for dem som har lagt tid og omtanke i innleggene sine at de kan slettes av andre. Dessuten er det ønskelig at alle skal kunne gå tilbake og se hva som har blitt sagt tidligere for å gjøre seg opp sin egen mening. Det at det er mulig å slette egne tråder i medlemssalongene, men ikke ellers, er en balansegang som i sum fungerer greit. Vi kommer ikke til å begynne med å slette alt brukere har postet over hele forumet.

Når en bruker slettes på FP, er prosedyren som følger:

Etter en karantene-periode sletter vi introduksjonstråd og personlige tråder i medlemssalongene (fora med tilgangsbegrensing) før brukeren (med blogg, vedlegg og PM-innboks) slettes. Tråder som har allmenn nytte og svar som er gitt til andre brukere står. Hvis det er ønskelig kan brukernavn byttes før brukeren slettes, det er ikke mulig å søke på brukernavn (avansert søk) etter brukeren er slettet.

Det er ingen grunn til at den omtalte utestengte brukeren skal slettes på annen måte enn andre FP-brukere som av forskjellige grunner ikke har kunnet fortsette i forumet.

Brukerens tilgang ble sperret først et døgn etter denne hadde takket for seg, og før dette hadde brukeren selv slettet alle sine tråder i medlemssalongene (ikke bare personlige tråder). Før sperring ble det satt en grense og brukeren valgte å trakke over den, flere ganger. Jeg har vært i dialog med brukeren om sletting da utestengingen var et faktum. Brukernavnet er anonymisert og det vil bli anonymisert enda mer ved sletting. I denne konkrete saken er allerede mye slettet etter ønske fra og av hensyn til den aktuelle brukeren.

- Admin


Nå ser jeg jo litt hvor problemet er.
Jeg har uthevet to steder jeg synes forklaringen er problematisk.
TIl det nederste; andre brukere som av forskjellige grunner ikka vil fortsette på FP kan slette det de selv vil. Fordi de har tilgang. Utestengte brukere har ikke tilgang til å slette selv. Et døgn er på langt nær nok til å slette masse, masse innlegg. Tror jeg skjønner litt mer av kritikken nå. Men klart at man kan ha forskjellige standpunkter. Men jeg skjønner mere hva den utestengte mener ihvertfall.

Og til det øverste; hvorfor ikke? Alle her på forumet kan slette sine innlegg når som helst. Er det en mulighet dere ønsker å ta bort, nå??

bønna er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no