Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politikeres ektefeller og aksjehandel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-23, 21:49   #181
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.580
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Får ikke lov til å eie aksjer? Virkelig? Det syns jeg blir et ganske inngripende krav fra arbeidsgivers side, og jeg er svært overrasket, men tar det til etterretning.

Det ser ut til å være gjengs. Schibstedt har samme forbud, og de andre mediehusene også. Kamille er vel Egmont, de eier fx TV2.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 21:52   #182
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Eg har lese fleire kommentarer i det siste av journalister som skriv at dei ikkje kan ha aksjer - ein påpeika ironien i at då han begynte i jobben sin, måtte han selgje dei aksjene for 40-50 kr. som hadde ligge passive lenge. Grunnen er at dei har stor påverknad på marknaden gjennom det dei skriv.

Om det er intern policy eller lov og rett, veit eg ikkje.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 22:33   #183
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.324
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Syns det er helt riktig at man ikke kan sammenblande ulike roller og derfor ikke eie enkeltaksjer som journalist. De har sikkert lov til å eie fondsandeler, vil jeg tro.

Det må da komme ny opplæring og holdningsarbeid og innskolering av nyvalgte politikere fremover. Behovet fremstår som prekært.

Det sagt så har ikke jeg innsyn i mannen mins sine aksjer og handler. Jeg vet heller ikke hvilket beløp han har på sin private sparekonto. Men vi måtte ifjor høst finne frem alle våre internasjonale transaksjoner når sønnen vår skulle sikkerhetsklareres, vi brukte en uke på å fylle inn alt av informasjon de skulle ha. Så kan ha en viss forståelse for at det er vanskelig å finne tid til å se på disse detaljene i en travel hverdag som statsminister og partileder.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 22:44   #184
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Eg synes heller ikkje at travelheit er eit argument i denne saken. Tillit er det viktigaste når ein har eit slikt verv. Det er forskjell på å ha det for travelt til å ta oppvasken og på å ha det for travelt til å ha kontroll på såpass viktige ting.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 22:44   #185
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Men altså, hva skjer nå? VG skriver at Erna HAR visst om det før valget. Hvordan tør Erna stå og lyve på direkten dersom det er en minste sjanse for å bli avslørt?

Og, mannen min påpekte nettopp at LO-Peggy fikk pepper for å spørre om media visste mer enn de skrev, og da var sjefsredaktørene raskt ute med å «ta» henne!?

:forvirret:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 23:26   #186
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Om ikke annet er det en del treffsikre kommentarer ute og går omkring saken. Nils August Andresen skrev på Minerva i går at han «tror ganske få ville mistenke Erna Solberg for med vitende og vilje å risikere sin stilling og sin politiske arv for å tjene 1,8 millioner kroner på lyssky aksjehandler.» Fuchsia Blix repliserte på Bluesky at «Jeg tror ganske få ville mistenkt selv Bjørnar Moxnes for å ville gjøre det for et par solbriller, men her er vi»

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 23:41   #187
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.653
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Samfunnsredaktør Torbjørn Røe Isaksen i e24 må slite litt nå med gammel og ny rolle.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 23:46   #188
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Samfunnsredaktør Torbjørn Røe Isaksen i e24 må slite litt nå med gammel og ny rolle.

Det har jeg også tenkt på flere ganger denne uka!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 01:54   #189
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Får ikke lov til å eie aksjer? Virkelig? Det syns jeg blir et ganske inngripende krav fra arbeidsgivers side, og jeg er svært overrasket, men tar det til etterretning.

Man velger selv hvor man vil jobbe, og må da akseptere de retningslinjer som er kontraktsfestet.

Ønsker en virksomhet å fremstå uavhengig, må de ansatte være uavhengige. Uansett bransje.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 06:26   #190
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg synes heller ikkje at travelheit er eit argument i denne saken. Tillit er det viktigaste når ein har eit slikt verv. Det er forskjell på å ha det for travelt til å ta oppvasken og på å ha det for travelt til å ha kontroll på såpass viktige ting.

Særlig når mannen hennes skryter av at de diskuterer/snakker om finanspolitikk til frokost og middag, og at kona selvfølgelig lytter til hans synspunkter. Da må jo hun selvfølgelig vite hvilke motiver han har for å påvirke i den retningen han gjør.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 06:35   #191
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.580
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og, mannen min påpekte nettopp at LO-Peggy fikk pepper for å spørre om media visste mer enn de skrev, og da var sjefsredaktørene raskt ute med å «ta» henne!?

Nei, det var absolutt ukke det som skjedde. Peggy var ute med sin sedvanlige Trump-inspirerte retorikk og insinuerte at mediene trenerte med vilje. Da gikk sjefredaktørene ut med en knallhard kritikk og påpekte hvor farlig det er å probe å skape et slikt bilde av pressen, og at det var nettopp media som gravde dette frem. Peggy har beklaget. Støre sa i dag tidlig pgså at dette selvsagt var omvendt, pressen som jaget frem denne saken.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 08:26   #192
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.552
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har aldri hørt at journalister ikke har lov til å drive med aksjehandel, så det tror jeg ikke er riktig. At politikere på et generelt nivå ikke skal kunne drive med aksjehandel, blir ganske invaderende.

Det som er viktig, er å sørge for at man ikke blir inhabil. Og det er jo der man fullstendig har feilet. Hvis ting ikke har endret seg mye de siste årene, så er det fremdeles slik at de som jobber i firma som driver med aksjemegling, månedlig må rapportere inn om de har kjøpt og solgt aksjer, og i tilfelle hvilke aksjer det er snakk om. Helst skal de ikke kjøpe og selge aksjer i det hele tatt. Dette for å forhindre inhabilitet, for eksempel ved at man anbefaler noen aksjer man selv nettopp har kjøpt, slik at verdien stiger.

At regjeringsmedlemmer ikke må gjøre det samme, er merkelig. Jeg vil tro det vil komme endringer der.

Det ble sagt på helgemorgen på lørdag eller søndag av journalister selv. at de ikke hadde lov å handle med aksjer.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 08:26   #193
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Det kan hende, og saken gikk meg hus forbi, men pressen jobber jo ofte på den måten at de slipper info litt gradvis? Det vet jeg har skjedd nettopp med VG i en sak jeg kjenner til. Pressen kan vel utmerket godt ha visst mer enn de skrev før valget?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 08:33   #194
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.864
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Pressen vet som regel veldig mye mer enn de skriver, alltid. Det er en redaksjonell vurdering når nyheter slippes og det skal være når den er gjennomarbeidet og kildeteknisk god nok. Det blir jo bare spekulasjoner for oss utenfra når vi ikke har hele bildet. Dette får kontrollkomiteen ta seg av.

Det er mye journalister ikke kan eller bør, selvsagt, jeg måtte melde meg ut av det politiske partiet da jeg ble ansatt. Det krevde for mye i den lille redaksjonen å ta hensyn til at jeg da ville kunne oppfattes som inhabil i ulike politiske saker. (og dermed så tvil om troverdigheten til hele redaksjonen og publikasjonen). Det er da helt vanlig i mange ulike jobber at man må ta hensyn til etiske utfordringer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 08:40   #195
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det kan hende, og saken gikk meg hus forbi, men pressen jobber jo ofte på den måten at de slipper info litt gradvis? Det vet jeg har skjedd nettopp med VG i en sak jeg kjenner til. Pressen kan vel utmerket godt ha visst mer enn de skrev før valget?

Ja, pressen vet jo "alltid" mer enn de skriver. De må jo på samme måten som andre instanser har "kjøtt på benet" før de skriver. I denne saken ser det ut som om de kunne ha publisert tidligere gitt at SF hadde levert sitt underlag raskere. Det er jo det de tar opp i sin kronikk.

Det LO lederen sier er jo at pressen - med vitende og vilje - har holdt tilbake informasjon fra offentligheten. Jeg oppfatter det som at pressen har holdt tilbake informasjon da SF trenerte informasjonsflyten.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 08:44   #196
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Ja, jeg er enig i det dere skriver, men jeg tenker jo at pressen nettopp kan ha holdt informasjonen tilbake, jeg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 08:56   #197
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.864
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Hva skulle motivasjonen for det være?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 09:01   #198
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva skulle motivasjonen for det være?

Å påvirke egne interesser politisk, selvsagt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 09:10   #199
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.864
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Å påvirke egne interesser politisk, selvsagt?

Jeg oppfattet det som at du mente pressen? Du mener altså at en samlet redaksjon er med på å avvente å publisere saker for å påvirke valget?

Det høres helt ufattelig søkt og Trump-konspiratorisk ut for meg.

Det er jo en mye bedre historie og mer sprengkraft i å publisere før valget, hvis innstillingen er at pressen er like gjennomkorrupt som mange ser ut til å tenke at politikere er.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-23, 09:24   #200
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Mnja. Nei, jeg mente ikke et samlet pressekorps, men at deler av pressen kan ha visst ting de burde publisert før valget. Jeg fikk ikke med meg nøyaktig hva Peggy sa, men Raymond Johansen la jo ut et innlegg på Facebook som han senere slettet. Jeg forstår godt at han slettet det, men jeg skjønner veldig godt hvorfor han skrev det, for å si det sånn. Ja, det er farlig med slike tanker som jeg har her, men det er jo blant annet derfor hele denne saken er så ekkel, synes jeg. Rent demokratisk. Det er ekkelt med løgn og manglende tillit fra mennesker i tillitsverv, men også ekkelt å tenke på at folk i pressen kanskje har visst, men ikke publisert. Jeg håper jo inderlig at jeg er på ville veier.

(Jeg tror forøvrig ikke at pressen i Norge er korrupt, langt ifra.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no