Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-11, 22:47   #181
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Kluter, en vinhøne, MFK-lue og lange sokker til mamma.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 01-11-11, 23:05   #182
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.973
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Den var kjempefin amylin. Er den på Ravelry?

Den er på Ravelry, søk på Weeruska.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-11-11, 08:37   #183
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Den var kjempefin amylin. Blir så inspirert av denne tråden.

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 02-11-11, 08:39   #184
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker Marius til minste. Snart mønster nå, skummelt.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 02-11-11, 09:22   #185
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.189
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg strikker Weeruska, men jeg strikker den litt lengre og med lange ermer.

Den var kjempefin!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 02-11-11, 09:36   #186
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.222
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Den har jeg strikket. Mønsteret må strikkes frem og tilbake, det var en plage, men resultatet er fint.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 02-11-11, 10:49   #187
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Noen som har tips til en enkel bukse å strikke til en som blir 8 mnd til jul? Har masse babyull liggende, så den kommer til å bli stripete.

Er forresten bukse i ribb bedre i bruk og passform enn en som er løsere?

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 02-11-11, 11:32   #188
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.973
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den har jeg strikket. Mønsteret må strikkes frem og tilbake, det var en plage, men resultatet er fint.

Ja, det er en plage. Dessuten må jeg strikke flere omganger siden jeg har valgt et tynnere garn.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-11-11, 21:18   #189
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Noen som har tips til en enkel bukse å strikke til en som blir 8 mnd til jul? Har masse babyull liggende, så den kommer til å bli stripete.

Er forresten bukse i ribb bedre i bruk og passform enn en som er løsere?

Jeg synes rib er å foretrekke. Sitter godt, og kan med fordel lages litt ekstra lange. Bare å brette opp.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 03-11-11, 22:07   #190
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strkker på Siv.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 04-11-11, 00:46   #191
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.832
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Noen som har tips til en enkel bukse å strikke til en som blir 8 mnd til jul? Har masse babyull liggende, så den kommer til å bli stripete.

Er forresten bukse i ribb bedre i bruk og passform enn en som er løsere?

Jeg synes bukse i ribb sitter litt bedre på, og blir ikke så klumpete under dresser.

Har brukt denne oppskriften til dobbel babyull, men da blir buksen litt tjukk (allikevel fin til å ha inne). Den kan lett strikkes i ribb, men da må du jo passe på å legge til en ribbe der hvor du øker i skrittet når du har fått nok masker.

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Det er veldig enkelt, og de er kjappe å lage. Så her er det bare til å kaste seg rundt, så blir det hjemmelagde julegaver i år

* Kjøp 4 garnnøster (à 50 gr) som kan toves. Det garnet jeg bruker mest av er faktisk Østlandsgarnet du får kjøpt på Nille. NB ikke kjøp superwash (toves ikke).
* Rundpinne nr 6
* Legg opp 84 masker og strikk rillestrikk hele veien (dvs. alltid rett)
* Når du har strikket 8 riller (dvs 16 omganger), lager du "håndtak".
Da feller du av de 20 maskene som er i midten, og på neste runde lager du 20 masker over de du har felt av.
* Så strikker du bare ferdig de 4 nøstene og feller av.
* Når du er ferdig, tover du underlaget på 40 grader full vask med 2 ss grønnsåpe. Hvis du ikke syns de blir tovet nok, vasker du en gang til. Mens sitteunderlaget fortsatt er vått, former du og drar litt i det til du får det fint

Takk skal du ha! Vil ha noen litt søte til å ha med når vi er ute på tur, og det er vi jo en del. Har brukt litt noen tovede tepper som barna har, men vil ikke skitne dem ut så da er det på tide med noen ordentlige. Deilig å slippe og prøve seg frem til riktig antall masker.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Dette er ikke min, men den blir forhåpentligvis seende omtrent sånn ut (min blir litt mykere i fargekontrasten):

Den var veldig fin! Jeg har en lignende, men med striper i tre farger (litt retro) som min mormor har strikket, og den har vært mye brukt! Denne var jo fin med raglanfelling da, det har jeg ikke på min.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 04-11-11, 08:50   #192
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg er ferdig med fanajakken. Jeg kan ikke fordra å montere. Nå skal jeg strikke ferdig votter til meg selv og så skal jeg ta fatt på en stor ufo, en arangenser til meg selv som jeg begynte på for fire år siden. Det blir så lett til at ting til meg selv blir lagt til side, men nå skal den bli ferdig.

Ved siden av strikker jeg Pippigenser til storesøster. Litt kjedeligere strikketøy, men veldig greit til lesestrikking.

Blå er aktiv nå  
Gammel 04-11-11, 21:19   #193
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Da er første armen ferdig og satt på bolen, den neste armen blir nok ikke begynt på før i morgen.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 05-11-11, 19:34   #194
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker et knallgrønt skjerf i julegave til gubben. Er svært spent på om han kommer til å bruke det eller om jeg må bruke det selv - ikke at det er noe stort offer.

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 06-11-11, 09:21   #195
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker på ulldress nr. 2.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv  
Gammel 06-11-11, 19:30   #196
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Da er både genser og lue ferdig i løpet av helgen, så da har junior noe nytt på seg i morgen.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 06-11-11, 22:14   #197
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III



1. dukke ferdig. Nå må jeg starte på en til min andre datter også

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 06-11-11, 22:33   #198
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Når byens fotballag blir seriemester så må det gullue til. Så nå er jeg igang med min andre gullue, dvs. blå med gullskrift

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 14:53   #199
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Skjerf til junior er ferdigstrikket og festet tråder på.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 14:55   #200
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.189
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Kjenner at jeg syns Freestyle garnet er litt teit.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no