|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?
Ja er det for menn, eller for kvinner egentlig? Sist redigert av Frost : 14-09-10 kl 16:02. |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Ei jeg møtte i dag trodde nå jeg veier mellom 70-80 kg. Jeg veier altså 90, og har en bmi på 28. Jeg føler meg ikke tykk nå. Jeg er ei heller tynn, og jeg synes jeg har noen kg igjen over rompe og lår før jeg kan betegne meg selv som slank også. Men det kommer an på hvordan man kler seg også. Har jeg på kjole ser jeg tynnere ut, enn om jeg har på bukse feks.
|
|
|
#183 |
|
Er frisk!
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?For meg er 42 et problem. 40 også. Det er fordi jeg alltid har brukt størrelse 38, og alt over det betyr derfor at jeg har lagt på meg. Med en overvektig far er det noe jeg virkelig tilstreber å unngå, så når buksene begynner å stramme setter jeg inn noen tiltak til de ikke gjør det lenger (kutter godteri enkelt og greit, spiser altfor mye av det ellers).
|
|
|
|
#184 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette stemmer i hvert fall veldig godt på meg. Jeg mente det var noe feil med grafene vi fikk utdelt på videregående der jeg fremstod som normalvektig. Jeg var jo MYE større enn de andre. Ja, jeg hadde mer figur, men jeg var ikke tjukk.
|
|
|
|
#185 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aner ikke, jeg finner bare et abstract av artikkelen de henviser til på nett. Jeg tror det må være mannekurven ut fra figurteksten, men det er jammen ikke godt å si.
|
|
|
#186 |
|
|
Dette høres kjent ut for meg også. Ingen "ordentlig" spiseforstyrrelse, men et konstant vanskelig forhold til mat og kropp som startet nettopp ved at jeg trodde jeg var tjukk (og noen utrolig ubetenksomme kommentarer hist og her). Skulle ønske jeg visste da hvor fin jeg var, for det trodde jeg ikke på selv om noen sa det. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg er utenfor den ideelle BMI i forhold til dødsrisiko, men jeg kjenner at det ikke plager meg i det hele tatt.
|
|
|
#188 |
|
By the Sea
|
"Fat is a feminist issue" er det en bok som heter, er det ikke det? Jeg har ikke lest boken, men er opptatt av det som tittelen antyder. Jeg er faktisk ganske rystet over voksne kvinners kroppshysteri. Klart man skal føle seg vel i sin egen kropp, men om man er frisk og sunn og har noenlunde normal BMI så skal ikke et par kilo eller én klesstørrelse få en slik stor innvirkning på livskvaliteten som jeg ser at den gjør for mange kvinner.
|
|
|
#189 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vi er ganske like vi, Zoë, på noen områder. Vi veier det samme og vi har samme idealvekt. Et område vi nok er ulike på, er at jeg ikke klarer å gi heelt blaffen i at jeg ikke veier 5 kg mindre. Jeg tror likevel ikke at det gjør meg til en selvopptat person med dårlig selvtillit. Jeg er fullstendig klar over at vekt er en bagatell sett i det store bildet, ja, i ganske mange mindre bilder også. Jeg er også fullstendig klar over at livet mitt ikke blir problemfritt om jeg klarer å gå ned de få kiloene. Jeg er faktisk en ganske så positiv og utadvendt person, selv om jeg ergrer meg over at jeg ikke har selvdisiplin til å kvitte meg med bilringene. Det jeg vil fram til: Det går an, for ganske mange av oss, å ha to tanker i hodet på en gang; Ha fokus på alt det som foregår rundt oss, som tross alt er mye mer spennende enn tallet på badevekta, men ha en liten drøm om å klare det umulige. For min egen del tror jeg det handler om konkurranseinstinkt også. Kroppen trives på den vekta jeg er nå, jeg ser den, men jeg har ikke lyst til å gi meg før jeg har nådd målet mitt. Jo vanskeligere det viser seg å være, jo mer lyst har jeg til å klare det. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
By the Sea
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?rine - mitt innlegg er unyansert, men det var også meningen. Å sette ting på spissen for å få fram et poeng.
|
|
|
#191 |
|
awesom
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg er en størrelse 42 i overkroppen og en liten 40 i underkroppen. Jeg er i hvertfall 10 om ikke 15 kilo for tung. Konklusjonen er vel egentlig at jeg er for tykk i 42, selv om det bryr meg pent lite.
|
|
|
#192 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
© All rights reserved
|
Jeg er (som vanlig |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Min er også sydd med masse å gå på. Jeg fikk den sydd ut til dåpen av vår sønn, og inn igjen etterpå. Og den skal ut igjen nå til neste dåp (Det går ikke å få ammepuppene mine inn i en bunad laget for mine normale minipupper, uansett om jeg skulle klart å få magen flat igjen på tre mnd) og inn igjen etterpå. Litt større enn den var til jeg ble konfirmert er den nok, men sannelig ikke mye.
|
|
|
#196 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Ut i fra bildene av deg, ville jeg aldri trodd at du veide mer enn 70, max. |
|
|
|
|
|
#197 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Glad-tjukk? |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Shake it out!
|
Tynnfeit.
|
|
|
#199 |
|
Shake it out!
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Og jeg er som agenten og trives ikke når jeg blir myk og veier litt mer enn jeg bør. Det er mange som er nydelige når de er myke og runde, men jeg blir firkantet og mister mine kvinnelige former.
|
|
|
#200 |
|
villende
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Nå ser jeg at diskusjonen har vridd litt på seg. Men jeg har likevel lyst til å kommentere disse:
Mitt innlegg om trening ble skrevet for å beskrive at det finnes måter å gjøre trening mer lystbetont og samtidig få dekket behovet for fritid og sosialt samvær, uten å føle at det egentlig er noe som spiser av den egentiden man har.
Det er da ingen hemmelighet. Mitt poeng var bare at det finnes andre fine arenaer for løsing av verdensproblemer. |
|
|
|
![]() |
|
|