|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)
Flystreiken hadd jeg forståelse for. Men heismontørene, derimot, de utnytter at de var i monopol-situasjon. Ingen andre så lavtutdannede kan kreve så voldsom lønn. DER kunne gjerne Frp styrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Det er en ting som virkelig får meg til å lure vedr. Frp-velgere.
![]() |
#183 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)En annen bra ting med Frp er at de vil satse på vei. Kom frem i Holmgang (igår? forigårs?) at selv om man bruker flere kroner enn man noengang har gjort, (SV kaller det historisk satsning) så bruker man stadig mindre presentvis av BNP på vei, (tror det var 8 % til samferdsel for 20 år siden, i dag 2,5 %) Samtidig har trafikken 4 dobla seg. Er ikke rart det går mere galt da. Og satsning på vei hjelper. E 18 mot tønsberg er et bevis på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I disse dager burde vel heller satsningen gå i retning av å redusere biltrafikken? Også kollektivtrafikken benytter seg av veiene, så de må selvsagt vedlikeholdes, men jeg synes hovedfokuset burde være å få folks øyne opp for at denne enorme økningen i biltrafikken er et problem i seg selv, med tanke på forurensningen.
![]() |
#185 |
Passiv
|
Hva med folk som er avhengig av bil da? Er da langt fra alle som bor i by! Sånn som f.eks Sv holder på nå, så blir vi jo lurt! Først sier de vi må satse på dieselbiler, så skal de jammen sette opp prisene der og, samt at man skal ha et sånt filter! |
![]() |
![]() |
#186 |
Passiv
|
Jo,jeg skrev at den skal ramme,men ikke på den måten det ble gjort. Ikke så mange, ikke så hardt. |
![]() |
![]() |
#187 |
Deltidsmamma
|
Men hvordan kan man redusere biltrafikken? :undre: |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
© All rights reserved
|
Går ut i fra at det er kun flystreiken du sikter til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Epikur
|
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Forrige regjering brukte 80/20 av samferdselbudsjettet på vei/jernbane. Denne regjeringen bruker 50/50. Det er et mål å redusere biltrafikken både ut fra et klima/Co2-hensyn, men også av et kapasitetshensyn.
![]() |
#190 |
Passiv
|
Nei, jeg mener alle. |
![]() |
![]() |
#191 |
kamerat
|
Legge restriksjoner på bilbruk. Forbedre kollektivtilbudet dramatisk. Det tror jeg faktisk vi blir helt nødt til ganske snart.
![]() |
#192 |
Passiv
|
Hvor har de brukt det? I byene? |
![]() |
![]() |
#193 |
© All rights reserved
|
Alle yrkesgrupper skal ha streikerett? Men den skal ikke ramme uskyldige? Sist redigert av 007 : 23-02-07 kl 09:29. Årsak: Glemte en t |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Passiv
|
Ja,jeg gleder meg til de legger bussforbindelsene opp til der mine barn må gå i barnehage. Jeg håper bare jeg rekker barnehagen når jeg skal hjem igjen fra jobb og, så ikke barna mine blir stående ute å fryse. |
![]() |
![]() |
#195 |
Passiv
|
Les nøye nå, Liven: |
![]() |
![]() |
#196 |
Borte
|
Ja, det at kloden er på vei inn i en katastrofal menneskeskapt miljøkrise er selvsagt ingenting mot at du har en problematisk vei til barnehagen.
![]() |
#197 |
Passiv
|
Jøss. |
![]() |
![]() |
#198 |
© All rights reserved
|
Hvordan skal da flyansatte kunne streike? Er det kun de som er ansatt ved Stord lufthavn som skal ha streikerett? Eller de ansatte på Vigra? Der det ikke går så mange flyvninger daglig og dermed ikke rammer så mange uskyldige (bortsett fra de stakkarene som bor der da - man de er det vel ikke så nøye med...)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Deltidsmamma
|
Det ville vært fint å fått biltrafikken ned, enig i det. Men noen bare er avhengig av bil (f.eks. jeg); og andre av trailertransport for å få varene sine fra produksjon til kunde. Det går ikke tog overalt. Da må de ha veier som ikke er livsfarlige å kjøre på. Og det vil Frp sørge for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
kamerat
|
Jeg sa restriksjoner på bilbruk, ikke forbud. Jeg mener man må forbedre kollektivtilbudet radikalt i områder der det er rasjonelt og gjørbart. F.eks. i alle større byregioner. Der hvor det ikke lar seg gjøre å lage et ordentlig kollektivtilbud, må man selvsagt tillate bilbruk hvis man i det hele tatt vil at noen skal bry seg med å bo der. Jeg skjønner ikke denne defensive det-er-umulig-der-JEG-bor-kjør-på-med-større-veier-tankegangen, jeg tror dette kommer når makthaverne innser at vi ikke kan fortsette CO2-utslippene sånn som nå. Evt. når det begynner å bli merkbart tomt for olje. Ikke i morgen, altså. Personlig synes jeg det ville være lurt å begynne å gjøre noe med det snarest mulig.
![]() |
|
|