Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 09:01   #181
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Nei,det syns jeg virker mer enn fornuftig. En streik som rammer tusenvis av uskyldige (jeg sikter til flystreiken) burde strengt tatt være fullstendig unødvendig og ikke minst ulovlig. En streik skal selvfølgelig ramme, men ikke uskyldige på den måten, og i så måte bør det være en treffende god grunn for det!

Flystreiken hadd jeg forståelse for. Men heismontørene, derimot, de utnytter at de var i monopol-situasjon. Ingen andre så lavtutdannede kan kreve så voldsom lønn. DER kunne gjerne Frp styrt.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:07   #182
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en ting som virkelig får meg til å lure vedr. Frp-velgere.
Det er ikke til å legge skjul på at det finnes en god del organiserte, og tillitsvalgte - både i LO og andre steder, som stemmer Frp. Hvordan i alle dager får de det til? Altså - jeg vet godt hvordan man stemmer, men jeg finner det mildt sagt underlig at man kan stemme på noen som ønsker å ta fra dem både streikevåpenet og tariffavtaler.

Jeg har ikke noe ønske om å gå tilbake til attenhundrede og blomkål, der arbeiderne er prisgitt arbeidsgiver, og der arbeidsgiver kan gjøre nøyaktig som de vil.
Måtte Frp aldri noen sinne få bittelittegranne makt!

Gammel 23-02-07, 09:10   #183
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

En annen bra ting med Frp er at de vil satse på vei. Kom frem i Holmgang (igår? forigårs?) at selv om man bruker flere kroner enn man noengang har gjort, (SV kaller det historisk satsning) så bruker man stadig mindre presentvis av BNP på vei, (tror det var 8 % til samferdsel for 20 år siden, i dag 2,5 %) Samtidig har trafikken 4 dobla seg. Er ikke rart det går mere galt da. Og satsning på vei hjelper. E 18 mot tønsberg er et bevis på det.

Gammel 23-02-07, 09:15   #184
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

En annen bra ting med Frp er at de vil satse på vei. Kom frem i Holmgang (igår? forigårs?) at selv om man bruker flere kroner enn man noengang har gjort, (SV kaller det historisk satsning) så bruker man stadig mindre presentvis av BNP på vei, (tror det var 8 % til samferdsel for 20 år siden, i dag 2,5 %) Samtidig har trafikken 4 dobla seg. Er ikke rart det går mere galt da. Og satsning på vei hjelper. E 18 mot tønsberg er et bevis på det.

I disse dager burde vel heller satsningen gå i retning av å redusere biltrafikken? Også kollektivtrafikken benytter seg av veiene, så de må selvsagt vedlikeholdes, men jeg synes hovedfokuset burde være å få folks øyne opp for at denne enorme økningen i biltrafikken er et problem i seg selv, med tanke på forurensningen.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:20   #185
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

I disse dager burde vel heller satsningen gå i retning av å redusere biltrafikken? Også kollektivtrafikken benytter seg av veiene, så de må selvsagt vedlikeholdes, men jeg synes hovedfokuset burde være å få folks øyne opp for at denne enorme økningen i biltrafikken er et problem i seg selv, med tanke på forurensningen.

Hva med folk som er avhengig av bil da? Er da langt fra alle som bor i by! Sånn som f.eks Sv holder på nå, så blir vi jo lurt! Først sier de vi må satse på dieselbiler, så skal de jammen sette opp prisene der og, samt at man skal ha et sånt filter!

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:22   #186
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Hvordan i all verden skal en kunne streike uten at det rammer uskyldige?

- Hvordan skal butikkpersonalet kunne streike uten at det rammer forbrukerene?
- Hvordan skal forskolelærerene streike uten at det rammer foreldre og barn?
- Hvordan skal sykepleierene kunne streike uten at det rammer pasientene?

En streik rammer. Det er jo det som er virkemiddelet!

Jo,jeg skrev at den skal ramme,men ikke på den måten det ble gjort. Ikke så mange, ikke så hardt.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:23   #187
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Men hvordan kan man redusere biltrafikken? :undre:
Jeg klarer meg ihvertfall ikke uten bil, skal jeg ta kollektivt fra hjem, til barnehage og så til jobb ville jeg bruke minst 2 timer hver vei. det hadde ikke gått, enten kutte jobb eller barnehage da. Så jeg kan dessverre ikke bidra. Tror det er mange som har en slik hverdag at de er avhengig av bil, særlig folk i distriktene hvor det går busser 4 ganger per dag, og det er det.
Og de som frakter fisk eller andre varer ifra finnmark elelr vestlandet til Oslo bare MÅ bruke bil, hva ellers? Det finnes tog noen steder, og der tror jeg toget brukes en del. Men mange er helt avhengig av bil, det er ikke til å komme bort ifra. Så hva skal vi gjøre?

Gammel 23-02-07, 09:24   #188
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo,jeg skrev at den skal ramme,men ikke på den måten det ble gjort. Ikke så mange, ikke så hardt.

Går ut i fra at det er kun flystreiken du sikter til?
Så andre yrkesgrupper skal ha streikerett, men ikke flyansatte? Er det det du mener?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:25   #189
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forrige regjering brukte 80/20 av samferdselbudsjettet på vei/jernbane. Denne regjeringen bruker 50/50. Det er et mål å redusere biltrafikken både ut fra et klima/Co2-hensyn, men også av et kapasitetshensyn.

Det er ikke plass til så mye vei, altså så mange filer ved siden av hveranre. det er ebdre å bygge doble jernbanespor og øke avgangsfrekvens på lokaltog og bane.

Hvis man tok vekk banen, måtte man i rushen ha 12 filer hver vei på ring 3.

Gammel 23-02-07, 09:25   #190
Pippilotta
Passiv

Standard

Går ut i fra at det er kun flystreiken du sikter til?
Så andre yrkesgrupper skal ha streikerett, men ikke flyansatte? Er det det du mener?

Nei, jeg mener alle.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:25   #191
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Så hva skal vi gjøre?

Legge restriksjoner på bilbruk. Forbedre kollektivtilbudet dramatisk. Det tror jeg faktisk vi blir helt nødt til ganske snart.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:26   #192
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Forrige regjering brukte 80/20 av samferdselbudsjettet på vei/jernbane. Denne regjeringen bruker 50/50. Det er et mål å redusere biltrafikken både ut fra et klima/Co2-hensyn, men også av et kapasitetshensyn.

Hvor har de brukt det? I byene?

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:28   #193
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg mener alle.

Alle yrkesgrupper skal ha streikerett? Men den skal ikke ramme uskyldige? Hva er i så fall da vitsen med å streike?

Sist redigert av 007 : 23-02-07 kl 09:29. Årsak: Glemte en t
Gammel 23-02-07, 09:28   #194
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Legge restriksjoner på bilbruk. Forbedre kollektivtilbudet dramatisk. Det tror jeg faktisk vi blir helt nødt til ganske snart.

Ja,jeg gleder meg til de legger bussforbindelsene opp til der mine barn må gå i barnehage. Jeg håper bare jeg rekker barnehagen når jeg skal hjem igjen fra jobb og, så ikke barna mine blir stående ute å fryse.
Uansett, de må da bygge om bussene skal de komme seg opp fjellsiden der!

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:30   #195
Pippilotta
Passiv

Standard

Alle yrkesgrupper skal ha sreikerett? Men den skal ikke ramme uskyldige? Hva er i så fall da vitsen med å streike?

Les nøye nå, Liven:
En streik skal ramme, men ikke hardt som flystreiken gjorde, ikke mange uskyldige og ikke på en gang.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:33   #196
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja,jeg gleder meg til de legger bussforbindelsene opp til der mine barn må gå i barnehage. Jeg håper bare jeg rekker barnehagen når jeg skal hjem igjen fra jobb og, så ikke barna mine blir stående ute å fryse.

Ja, det at kloden er på vei inn i en katastrofal menneskeskapt miljøkrise er selvsagt ingenting mot at du har en problematisk vei til barnehagen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:34   #197
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, det at kloden er på vei inn i en katastrofal menneskeskapt miljøkrise er selvsagt ingenting mot at du har en problematisk vei til barnehagen.

Jøss.

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 09:35   #198
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Les nøye nå, Liven:
En streik skal ramme, men ikke hardt som flystreiken gjorde, ikke mange uskyldige og ikke på en gang.

Hvordan skal da flyansatte kunne streike? Er det kun de som er ansatt ved Stord lufthavn som skal ha streikerett? Eller de ansatte på Vigra? Der det ikke går så mange flyvninger daglig og dermed ikke rammer så mange uskyldige (bortsett fra de stakkarene som bor der da - man de er det vel ikke så nøye med...)?

Er det slik FrP ønsker å begrense streikeretten?

Gammel 23-02-07, 09:36   #199
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det ville vært fint å fått biltrafikken ned, enig i det. Men noen bare er avhengig av bil (f.eks. jeg); og andre av trailertransport for å få varene sine fra produksjon til kunde. Det går ikke tog overalt. Da må de ha veier som ikke er livsfarlige å kjøre på. Og det vil Frp sørge for.
Her i Oslo-området er det stort sett bra. Men den veien oppe i gudbandsdalen burde hatt midtskille for lengst. Og andre veier på vestlandet burde vært forbedret.

Gammel 23-02-07, 09:36   #200
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sa restriksjoner på bilbruk, ikke forbud. Jeg mener man må forbedre kollektivtilbudet radikalt i områder der det er rasjonelt og gjørbart. F.eks. i alle større byregioner. Der hvor det ikke lar seg gjøre å lage et ordentlig kollektivtilbud, må man selvsagt tillate bilbruk hvis man i det hele tatt vil at noen skal bry seg med å bo der. Jeg skjønner ikke denne defensive det-er-umulig-der-JEG-bor-kjør-på-med-større-veier-tankegangen, jeg tror dette kommer når makthaverne innser at vi ikke kan fortsette CO2-utslippene sånn som nå. Evt. når det begynner å bli merkbart tomt for olje. Ikke i morgen, altså. Personlig synes jeg det ville være lurt å begynne å gjøre noe med det snarest mulig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.