Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er kjerringklær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 17:59   #181
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er kjerringklær?

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Og Sybil synes jeg er kjerring!

Går du med skjørt og tights + el naturalista?

Jeg elnaturalistasynder selv altså. Røde til og med

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:00   #182
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her er en litt kjerring-støvlett. Ikke stygg, men lite flatterende på de aller fleste kvinner uansett utgangspunkt på beinet som den sitter på. Men praktisk, og ja, kjerrring.

Kjerring-skolett. Det er noe med den sølvspennen, og det skinnet med rynker også hælen veldig kjerring fasong på hælen.

og til slutt en kjerring-sko:

Her er eksempler på ikke kjerring-skotøy:

Puster lettet ut siden jeg er innehaver av ikke-kjerring støvletten. Den siste her er ikke kjerring, men veldig kjedelig, synes jeg. Enig i Elin sin definisjon på kjerringsko, faktisk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:02   #183
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Her er vi tilbake til kjernen. Dette kunne likegodt vore Rieker for min del, eg SER ikkje at dette er Acne.

Er det noe galt med Rieker, liksom?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det vanskligste med denne tråden er vel at vi beveger oss inn i kjerringsfæren alle som en. Hvis man (gud forby) skulle finne på å gå på dansegulvet en kveld man er ute med venninner, eller bare være på et utested i det hele tatt, så kan man se så fresh og fin ut man bare vil, jentene på 20 vil skule bort å himle med øynene; "Erre mulig, se på de kjerringene da, drite seg ut sånn!"

Ja nemlig. Og om vi nå begynner å unngå "kjerringklær", så blir det bare omdefinert hva som er "in" og "kult", og vips er vi kjerringer igjen!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:15   #184
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjerring=ikke in? Jeg sliter veldig med definisjonene som sagt. Er det slik at hvis trendsettere begynner å gå med noe som får dem til å se ut som kjerringer, forsvinner kjerringstatusen til plagget?

Gammel 18-01-11, 18:16   #185
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt ikkje, -ea-, eg har Gabor-støvlettar eg. Poenget er at den frå Acne kunne like godt vore noko som er hekta på kjerring-begrepet som en hypermoderne Acnesak.

Gammel 18-01-11, 18:24   #186
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hva er kjerringklær?

Jeg er kjerring. Elsker UNO

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:31   #187
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elin: stusser litt her altså. Eneste skoen her som for meg er litt "kjærring" er sko nr 2... Faktisk. Andre skoene kan man fint fikse-opp med det rette tilbehøret. Feks sko nr 3: med smale jeans og kul topp, smykker og dill kan den faktisk vere en "ikke-kjærring-sko".

Gabor, ecco, rieker osv, er ikke nødvendigvis "kjærring". Alle merkene har sko som er kule eller kan bli det.... Feks:
http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon...1001/detail.do

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:57   #188
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Den hun tjaer på, er vel en Sixty seven. De er populære de også, da.

Jupp,riktig. Jeg så feil. Støvlettene er Acne, og skolettene er Sixty seven

Gammel 18-01-11, 22:00   #189
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Elin: stusser litt her altså. Eneste skoen her som for meg er litt "kjærring" er sko nr 2... Faktisk. Andre skoene kan man fint fikse-opp med det rette tilbehøret. Feks sko nr 3: med smale jeans og kul topp, smykker og dill kan den faktisk vere en "ikke-kjærring-sko".

Gabor, ecco, rieker osv, er ikke nødvendigvis "kjærring". Alle merkene har sko som er kule eller kan bli det.... Feks:
http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon...1001/detail.do

Vi er nok ikk enige om hva som er kjerring-sko eller ikke

Gammel 18-01-11, 22:20   #190
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Vi er nok ikk enige om hva som er kjerring-sko eller ikke

Nei, det ser slik ut

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:07   #191
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en herlig tråd med definisjoner som spriker i alle retninger. Jeg trodde - i min uskyld - at jeg var kjerring, rett og slett på grunn av alderen. Jeg er nesten 40 og det er klart at jeg ikke er in, hot og kul. Og skulle jeg prøve å være det, ville jeg ikke ha blitt det, bare pinlig, rart og desperat. Det som ble vist i begynnelsen av tråden er jo slik som gamle folk har, tenker jeg.

Men uansett hvor svart det kan se ut, etter å ha lest om Fløyel sitt forsøk på å google redneck woman, så tok jeg en Fløyel jeg og. Jeg kunna definitivt ha kledd meg verre. Say no more.

Gammel 19-01-11, 02:09   #192
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med hvem det nå var at person(lighet) har mye å si for om noen er kjerring eller ei. I kombinasjon med hår, sminke osv. Og da ikke slik at nødvendigvis kort hår er kjerring og usminket er kjerring.

Men altså, til og med moren min på 65 år er opptatt av å ikke kle seg "kånete" (samtidg med at hun sliter med å ikke kle seg for "ungdommelig"). Og jwg må innrømme at jeg ikke har gått supermye med genseren som jeg kjøpte, og som min (som sagt 65 år gamle) mor kjøpte like etterpå fordi hun syntes den var så fin. Selv om mor ikke er kånete i sine øyne, og kler seg sprekt for alderen, så er hun fremdeles mer kånete enn jeg foretrekker å være, gitt.

Gammel 19-01-11, 07:21   #193
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Men, når man nærmer seg 40 og IKKE vil være "kjerring", hva er egentlig idealet? Å se ung og hipp ut? Å se damete elegant ut? Hva er det motsatte av kjerring, for en 30-40-50-åring?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:06   #194
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden har damned if you do, damned if you don't passet så bra ...

Gammel 19-01-11, 09:08   #195
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Går du med skjørt og tights + el naturalista?

Jeg elnaturalistasynder selv altså. Røde til og med

Skjørt og tights kan jeg fint gå med, El Naturalista ønsker jeg meg. Røde.

Gammel 19-01-11, 09:27   #196
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Damer som ihvertfall prøver å ta vare på seg selv,med klær og sminke og nogenlunde kontroll på kiloene ville jeg ikke tenke på som kjerringer - uansett alder.

Da foretrekker jeg faktisk å være kjerring i tøyet, det du skriver her er for meg det utimate tegnet på at man er en ekte kjerring. Hjelper ikke å kle seg utenfor kjerringbegrepet når det er så inn i hampen dårlig stelt på innsiden.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:46   #197
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Legg til eks. antall bilringer som henger over buksekanten så er det dobbeltkjerring!

Damer som ihvertfall prøver å ta vare på seg selv,med klær og sminke og nogenlunde kontroll på kiloene ville jeg ikke tenke på som kjerringer - uansett alder.

Har du den ringeste anelse om hvor ufattelig teit du virker nå? Djees. Jeg gidder ikke engang å hisse meg opp over så meningsløse kommentarer.

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Da foretrekker jeg faktisk å være kjerring i tøyet, det du skriver her er for meg det utimate tegnet på at man er en ekte kjerring. Hjelper ikke å kle seg utenfor kjerringbegrepet når det er så inn i hampen dårlig stelt på innsiden.

Nemlig.

Gammel 19-01-11, 10:55   #198
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Godt sagt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:06   #199
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Så moralen her er at kjerringklær er klær man selv ikke vil ha.

Svigermor skulle være med mora si ut for å handle klær til henne (mora) som da var godt over 80 år. Svigermor foreslo én spesiell butikk, men dit ville ikke mora - det var jo bare kjerringklær som ble solgt der.

Gammel 19-01-11, 11:13   #200
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg humrer av denne tråden jeg....

Det fine er jo at alle i utgangspunktet har forskjellig smak, og da vil det være naturlig at man også har forskjellig oppfatning av kjerring og not-kjerring.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.