|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Vi har vel alt som er mulig å ha som ugress i plenen, i plenen vår. Må ta en sjau etterhvert, men jeg hadde håpet på at plenrens ville ta det, er det for mye å håpe på?
![]() |
#182 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Plenrens i pelletsform tar svært lite hos meg. Sprayflaskegiften tok knekken på mye løvetann, men den er fryktelig udrøy og veldig dyr. Også liker jeg egentlig ikke gift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg venter på at mosen skal ta over, da ser det i alle fall grønnt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Vi hadde MYE mose og MYE løvetann i fjor. Mosen fikk jeg bukt med da jeg strødde sand på den og etterpå gjødslet gresset to-tre ganger. Løvetannene ble både luket manuelt og tatt med gift. Grobladene ser ut til å være hakket enklere å luke, men ack så mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011
Er det det den heter?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
guru advisor
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg klippet i dag, rakk akkurat før regnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Vi har klippet plenen to ganger allerede.
![]() |
#189 |
guru advisor
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg prøvde forresten å plante lavendel i trekassen min i dag. Men det bla alt for tamt og grønt, så de skal få stå i krukker på terrassen i stedet. Jeg tror kassen skal få noen røde pelargoniar, det hjørnet trenger farger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Alliumen min blomstrer!
![]() |
#192 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg er litt stolt av mitt lilla blomsterbed som jeg anla i fjor høst.
Gina og gutta, 2001 og 2005 Jeg eldes ikke - jeg mørner. ![]() Sist redigert av GinaK : 07-06-11 kl 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Noen som vet hva slags staude dette er?
![]() |
#194 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg ser ikke bildet, GinaK, bare rødt kryss.
![]() |
#195 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg er vanligvis ganske lunken til hagearbeid, - jeg liker å ha det pent rundt meg, men synes det er mest naturlig at andre fikser den biten - men her om dagen fant jeg plutselig noe interessant i en av pottene: |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Vi har bygget lekehytte og laget en konstruksjon på verandaen med solseil. Tar med et bilde av min minijordbæråker som jeg midlertidig har laget i en stor sinkbalje.
![]() |
#197 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg er ikke noe hagemenneske, men synes det er kjekt når jeg først holder på. Vi har bygget ned hagen en del vi da etter vi overtok den fra svigermor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Ute og plukket snegler nettopp. Mens jeg i hele fjor bare fant en eller to svære brune fant jeg i kveld seks. Den ene gnafset på Hostastiklingen min! :skingrestemme: i fjor var jeg ikke nevneverdig plaget med snegler, kun noen små brune og svarte som ikke var iberia. Vel; sneglene kommer vel med plantene og de har det blitt mange mange fler av det siste året. Ser mange mange bittesmå beige i gresset rundt bedet som jeg prøver å skvusje så godt jeg kan. Dustesnegler altså! |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011
Si meg, er det cannabis |
![]() |
![]() |
![]() |