|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledere
En klok mann med erfaring fra bearbeiding av traumer sier at: Når man står i en kritisk situasjon så gjør man det man anser som best og mest hensiktsmessig ut i fra de forutsetningene man har. Og enhver gjorde det de kunne. Å si noe annet er å legge steiner til byrden. Der og da gjorde man det som var mest hensiktsmessig ut i fra den informasjonen man hadde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereViss ein skal diskutere EP sine leiaregenskapar den 22/7, bør ein først ha oversikt over kva "myndighet" han hadde denne dagen. Hadde han makt til å overstyre skipperen av ferga, og tvinge han tilbake? Hadde han det overordna ansvaret for heile leiren, og var den som hadde siste ordet når avgjerdsler skulle takast. Altså, var han SJEFEN?
![]() |
#183 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg har ikke fått lest hele diskusjonen, er borte med ustabilt nett, så det er mulig at dette er ferdig diskutert. Av det jeg ser i første halvdel av tråden, så er mitt inntrykk av at du har oppfattet noe helt annet enn meg ifht. EP og situasjonen på Utøya, Skremmern. Jeg satt klistret foran skjermen i flere dager og så på flere TV-kanaler, og har så vidt jeg vet nå sett alle dokumenterene som er vist.
![]() |
#184 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereUansett så er det for meg litt annerledes å ha et verv som leder i en politisk ungdomsorganisasjon, og det å være øverste leder/kaptein eller hva det nå er.
![]() |
#185 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg har fulgt denne diskusjonen med interesse og en litt guffen følelse. Jeg synes det er hinsides å sette spørsmålstegn ved lederevnene til EP etter Utøya. Jeg leste innlegget det ble linket til fra TS, og synes det ber nedrig og utrolig lite fair og helt fullstendig uten teft å skrive noe slik - valgkamp eller ikke valgkamp.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
guru advisor
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledere
Ja og ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Epikur
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereDette må være den ekleste diskusjonen med de ekleste undertoner og antagelser jeg har lest på FP på lenge. Jeg kjenner mange av de overlevende fra Utøya og har møtt flere av dem som ble drept. Det bildet som tegnes av EP og situasjonen på Utøya de dramatiske timene 22.07 vitner i beste fall om manglende empati.
![]() |
|
|