Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-12, 20:59   #181
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.594
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg forundrer meg over at lokalavisen syns det er ok å trykke en "snakker ut"-intervju med fyren .

Jeg ble helt av å lese det i dag. De presiserte til og med at kona satt ved siden av han mens han snakket/ble intervjuet... Stakkars mann som var glad for at foreldrene hans ikke fikk oppleve dette marerittet.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 31-03-12, 21:59   #182
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, jeg synes at når lokallaget suller seg så ekstremt bort i sin egen idioti, burde man kunne forvente at AP sentralt hadde gått ut med en rimelig sterk erklæring.

Ja det burde de.
Det handler ikke om hvorvidt man tror han er skyldig eller ei. I forhold til medias behandling, lokalsamfunnets erklæringer og AP så tenker jeg at det er sakens ART som skal legge føringen for håndteringen, ikke personlige sympatier og hva man tror har skjedd/ikke skjedd.

Når saker av denne type blir behandlet på denne måten av et lokallag i AP og media i tillegg gir talerør til tiltalte så gir det veldig dårlige signaler i forhold til alle dem som tenker på å anmelde slike forhold.

Jeg tenker uansett om han er uskyldig eller skyldig i forholdene så hadde jeg forventet langt større profesjonalitet i håndtering av en slik sak av AP.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 31-03-12, 22:59   #183
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg ser at mannen har tid til enda et intervju. Men stille til avhør i denne saken, det nektet han.

Det var en sak for mange år siden hvor en mann sto frem i se og hør og fortalte hvor følt det var å ha blitt anklaget. Han sto frem med navn og ansikt og var da anklaget for incest. Det var ikke så morsomt for datteren som dermed ufrivillig ble stilt ut som offer og samtidig anklaget for løgn. Hun forsøkte å ta livet av seg. Jeg husker ikke i farta om hun lyktes. Litt senere ble mannen dømt.

 
Gammel 31-03-12, 23:01   #184
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ap er allerede på banen. Det er jo lokallaget - og dermed partiet - som uttaler seg i media i ett kjør. Om partiet sentralt har et ønske om å korrigere, eller et ønske om å kanskje uttrykke sympati for jenta eller noe så hadde det vært på sin plass.

 
Gammel 01-04-12, 10:16   #185
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg har ikke lest tråden, men jeg synes det er unødvendig å dømme før vi har alle fakta på bordet. Jeg har jobbet lenge nok med barn/ungdom til å vite at en god del er syke nok til å si det meste for å få sympati/oppmerksomhet. Jeg vil tippe at det finnes omtrent like mange psykisk syke ungjenter som det finnes voksne menn som begår overgrep. Betyr det at jeg tar mannens parti? Nei. Det betyr bare at jeg ikke automatisk tar jentas parti. Og det har ingenting med bygdedyr å gjøre.

rine er ikke aktiv  
Gammel 01-04-12, 10:22   #186
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har ikke lest tråden, men jeg synes det er unødvendig å dømme før vi har alle fakta på bordet. Jeg har jobbet lenge nok med barn/ungdom til å vite at en god del er syke nok til å si det meste for å få sympati/oppmerksomhet. Jeg vil tippe at det finnes omtrent like mange psykisk syke ungjenter som det finnes voksne menn som begår overgrep. Betyr det at jeg tar mannens parti? Nei. Det betyr bare at jeg ikke automatisk tar jentas parti. Og det har ingenting med bygdedyr å gjøre.

Åh, les tråden da, goddammit...

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 01-04-12, 10:25   #187
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det at partifeller og bygdefolk gir ham uforbeholden støtte ut fra at han er en grei kar og en hyggelig venn, syns jeg kvalifiserer til å ta den svakestes parti i denne saken. Statsadvokaten er dessuten overbevist om at han er skyldig ut fra bevisene i saken, det er på det grunnlaget det er tatt ut tiltale.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 01-04-12, 10:27   #188
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Trådens utgangspunkt er at jeg dømmer måten media og partifolk har håndtert saken. Det er DE som har felt dom før saken har vært oppe.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 01-04-12, 10:47   #189
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

OK. Jeg burde lest tråden. Jeg er nok preget av at jeg kjenner en som fikk livet totalt ødeleagt av en falsk overgrepsanklage, og har absolutt ikke inntrykk av at bygdefolk (for dette var i en bygd) alltid støtter overgriperen, snarere tvert imot.

rine er ikke aktiv  
Gammel 02-04-12, 23:44   #190
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

http://touch.vg.no/article.php?artid=10072962

Guava er ikke aktiv  
Gammel 02-04-12, 23:48   #191
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg fikk helt noia av å se han og familien intervjues på hytta isted.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 00:36   #192
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.554
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg lurer på hvorfor en femtiårig travel politiker skulle ha med seg en tenåringsjente på jobbreiser? Der skurrer det for meg.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 07:03   #193
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.500
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Han fremstår virkelig ikke som en sympatisk mann når han gjør dette. Jeg oppfatter det nesten som trusler, hvor han viser hvor mye makt han har, og hvor langt han kan ta det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 07:26   #194
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg, og jeg igjen er jo preget av mine egne opplevelser, får hetta av måten han snakker om henne på.
Han stiller opp til intervju på intervju og snakker så høyt og så mye om sterke relasjoner og naturlig samvær. Han har sovet i samme seng som henne, og det er helt ok, det, helt naturlig.
Hvorfor forteller han oss dette? Hvis han genuint brydde seg om denne jenta, og hvis han er så avslappet i forhold til tiltalen som han påstår at han er, hvorfor er han ute i media på denne måten?
Det er ikke bare litt rart.
Det er ikke bare litt ubehagelig.
Det er en maktdemonstrasjon, og det føles rettet mot henne.

Forsvareren hennes nevner forøvrig noe veldig viktig.
Hun kan ikke gjøre det samme som han. Hun kan ikke sette seg ned med fire-fem intervjuere og diskutere hva hun syns føltes ut som "naturlig samvær".
Hun kan bare være stille og ta i mot. Jeg håper, uansett hva som er sant og ikke, at hun blir skjermet og tatt vare på.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 07:55   #195
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Forsvareren hennes nevner forøvrig noe veldig viktig.
Hun kan ikke gjøre det samme som han. Hun kan ikke sette seg ned med fire-fem intervjuere og diskutere hva hun syns føltes ut som "naturlig samvær".
Hun kan bare være stille og ta i mot. Jeg håper, uansett hva som er sant og ikke, at hun blir skjermet og tatt vare på.

- stakkars jente, uansett hva som er sant eller ikke (men i mine øyne ble han ikke akkurat mindre skyldig av å stå frem slik med kona)

__________________
Kahlan er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 08:04   #196
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Media har ingen plikt til å trykke/vise alt han kommer med. Det er kvalmende hvordan han får holde på kun for at aviser og tv skal tjene penger. Hvor er etikken hen?

"Smi mens liket er varmt" sang Ø. Sunde for mange år siden. Fortsatt aktuelt i dag, dessverre.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 08:49   #197
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Sitat:

Dette ligger så langt fra det jeg står for som person. Jeg kan aldri gjøre noe slikt mot en person som trenger støtte, oppmuntring, ei hand fra samfunnet rundt seg.

Å ja, her sa du jo så mye uten å si det, lissm.

Vågå sliter med merkevaren om dagen.

emm er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 08:58   #198
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.712
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg misliker sterkt at han bruker media for sin egen sak, og enda sterkere misliker jeg at han får insinuere slike ting om jenta. Definere henne for omverdenen. Hvorfor stadige reportasjer, hvorfor tårefylt kone ved sin side foran stearinlys og peisild på hytta? Hvorfor definere jenta og hvem hun er for å fremheve egen godhet? Hvorfor kan han ikke holde kjeft til dette er over ihvertfall?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 09:09   #199
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.554
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Tipper han på privaten kjemper en kamp for å beholde kona. Uten at det er noen formildende omstendighet, langt derifra.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 09:39   #200
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tipper han på privaten kjemper en kamp for å beholde kona.

Hadde jeg vært konen, så hadde jeg bedt mannen min holde kjeft til rettssaken startet. Hvis han virkelig var uskyldig, så ville jeg bedt ham forklare seg for politiet. Hvis han var skyldig (og jeg tenkte å likevel bli hos ham) ville jeg bedt ham holde en ekstremt lav profil.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no