Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

40-årsdag, hjelp?!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 10:51   #181
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 40-årsdag, hjelp?!

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hihi, denne tråden ble morsom. Tråden «Gaveidéer til voksne menn» var ikke på langt nær så kontroversiell; klart at damer som fyller 40 er en mye mer heterogen gruppe enn «voksne menn» og derfor bør rådet være å at man «kommer lenger med å spørre mannen din eller faren hans om tips enn å spørre oss».

Min teori er at 40 år gamle menn gneldrer mindre.
:dukker og løper:

Gammel 28-10-11, 10:51   #182
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har hatt lyst på tatovering siden jeg var sånn ca. 20, men jeg har aldri klart å finne noe jeg faktisk vil ha på kroppen. Og jammen har jeg vært glad for at jeg har droppet de fleste av det jeg nesten hadde bestemt meg for underveis.

Ja, det er hovedgrunnen til at jeg vil tygge på det vel og lenge. Jeg må finne en ide som jeg liker over en viss tid. Jeg er *litt* værhane, nemlig, og må være trygg på at jeg liker det over tid.

Gammel 28-10-11, 15:53   #183
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Becksöndergaard skjerf, vinkaraffel /vannkaraffel fra Rosendahl feks, Stelton kaffikanne, Georg Jensen skål eller noe annet "design"-greier... lykke til!

Gammel 28-10-11, 16:12   #184
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde elsket champange type god og hatet fotpleie. Elsket en god bok, ikke ønsker meg karaffel av noe slag. Men siden jeg bare e tretiåtte så er jeg nok ulik førtåringer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 16:42   #185
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, man må jo kunne komme med tips om gaver i en sånn tråd, uten at folk sier "Ja, men det vil ikke JEG ha!!" (så lenge det ikke presenteres som "alle liker jo...").

Det er jo ment som innspill til en liste man kan velge fra, ut fra hvordan man kjenner jubilanten!

Gammel 28-10-11, 16:55   #186
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, man må jo kunne komme med tips om gaver i en sånn tråd, uten at folk sier "Ja, men det vil ikke JEG ha!!"

E9!

Men når jeg tenker over det, så er det litt typisk FP'sk. Folk starter tråder hvor de ønsker andres innspill på "Hvor i Hellas bør vi dra"/"Skal vi spise eller se revy først?"/"Hvilken brødoppskrift skal jeg velge"? og får svar som "Jeg ville dratt til et helt annet land"/"Jeg ville droppet hele revyen"/"Bake egne brød? Ville jeg aldri ha gjort!".

Gammel 28-10-11, 17:02   #187
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40årsdag, hjelp?!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Har også googlet Green Gate. Ikke noe for meg. Jeg kjenner faktisk INGEN som har den stilen.

Jeg har fire kaffekrus. Gjør det meg til et Dårlig FP-medlem?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:03   #188
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

E9!

Haha, den har jeg aldri sett før, og jeg måtte tygge litt på den før jeg skjønte det. Betyr det at jeg er Gammel?

Gammel 28-10-11, 17:03   #189
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har fire kaffekrus. Gjør det meg til et Dårlig FP-medlem?

Nei, det gjør deg bare til en HV ikke kjenner.

Gammel 28-10-11, 17:06   #190
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er ikke så glad i å få vin, særlig ikke skvip kjøpt av fjortiser.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Har også googlet Green Gate. Ikke noe for meg. Jeg kjenner faktisk INGEN som har den stilen.

@Agenten: Fjortisen kan jo spørre på polet, hvis hun er gammel nok til å kjøpe, da.

Dette er unødvendig, synes jeg.

Gammel 28-10-11, 17:10   #191
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det må vel være greit å snakke om å kjøpe vin til 40årsdagen til svigermor uten å bli kalt fjortis og fnist av?

Og der hadde flere reagert.
(Les hele tråden, Enhjørning, det kan hende den handler om noe heeelt annet på side tre ... )

Sist redigert av Enhjørning : 28-10-11 kl 17:19.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:17   #192
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nei, det gjør deg bare til en HV ikke kjenner.

uster lettet ut:

Gammel 28-10-11, 17:19   #193
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Men Peach Canei er jo både billigere og bedre enn sjampis!

Gammel 28-10-11, 17:37   #194
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men når jeg tenker over det, så er det litt typisk FP'sk. Folk starter tråder hvor de ønsker andres innspill på "Hvor i Hellas bør vi dra"/"Skal vi spise eller se revy først?"/"Hvilken brødoppskrift skal jeg velge"? og får svar som "Jeg ville dratt til et helt annet land"/"Jeg ville droppet hele revyen"/"Bake egne brød? Ville jeg aldri ha gjort!".

Det er veldig viktig å få Sagt Sitt. Jeg, personlig, blir f.eks. alltid irritert dersom det ikke er noe alternativ i spørreundersøkelser som passer meg. Selv om jeg overhodet ikke er interessert i temaet, og bare ønsker å svare "Har ikke bil", "Spiller ingen rolle" eller "Vet vel ikke jeg!".

Gammel 28-10-11, 17:46   #195
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må da være greit å disse folk som er halvparten så gammel som en. Hva er poenger med å bli gammel hvis ikke? Jeg gleder meg vilt til å bli 65 og gå rundt på senteret og fortelle ungdommen om livsvisdommen min, slik svigerfar gjør. (ja, for real!)

Jeg tenker det samme rundt tattis som Candy.

Gammel 28-10-11, 17:57   #196
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mamsen91, her.

Hun er litt sånn karrieredame og jobber mye og så trener hun en del da.

Nå har ikke jeg lest hele tråden og skjønner jeg har mye å glede meg til, men utfra dette synes jeg HI spurte helt riktig crowd. Vi er mange litt sånne karrierekvinner her, er vi ikke?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 18:29   #197
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Nå har ikke jeg lest hele tråden og skjønner jeg har mye å glede meg til, men utfra dette synes jeg HI spurte helt riktig crowd. Vi er mange litt sånne karrierekvinner her, er vi ikke?

Det skal HI ha: Hun vet å velge sitt publikum. Jeg er litt mer usikker på bruken av metode, dog.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:03   #198
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, man må jo kunne komme med tips om gaver i en sånn tråd, uten at folk sier "Ja, men det vil ikke JEG ha!!" (så lenge det ikke presenteres som "alle liker jo...").

Det er jo ment som innspill til en liste man kan velge fra, ut fra hvordan man kjenner jubilanten!

For det første synes jeg det er stas å få si hva man mener, uavhengig av om trådstarter åpner for det eller ikke. Det er en av tingen jeg setter stor pris på her inne.

Dessuten, når trådstarter forumlerer seg som her, lett ignorant og generaliserende er det jo nærmest å be om gøyale tilbakemeldinger.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:06   #199
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Haha, den har jeg aldri sett før, og jeg måtte tygge litt på den før jeg skjønte det. Betyr det at jeg er Gammel?

Ganske sikkert.
Jeg tok den ganske raskt, men så er jeg meget ung.

Sist redigert av Kreps-77 : 28-10-11 kl 20:14.
Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:08   #200
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis man er så gammel som enkelte i denne tråden så har den aldersbetingede gradvise nedjusteringen av normale høflighetsnormer begynt å kicke inn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.