Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-11, 14:53   #181
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg har kjøpt en julegave. Blir jeg kastet ut herfra nå?

Jeg har kjøpt dette til pappaen min, etter tips i en annen tråd her inne. Han har jo ønsket seg det i over 30 år, så litt på etterskudd kan man jo si at jeg er.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 15:38   #182
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har kjøpt en julegave. Blir jeg kastet ut herfra nå?

Jeg har kjøpt dette til pappaen min, etter tips i en annen tråd her inne. Han har jo ønsket seg det i over 30 år, så litt på etterskudd kan man jo si at jeg er.

Kjempegave, og jeg tar tipset og kjøper det i farsdagsgave - for det var farsdag her en gang i november, ikke sant. :sinke:

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 10:47   #183
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fant et A4 ark i går og skrev opp alle jeg skal kjøpe julegaver til

Gammel 24-11-11, 14:04   #184
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg fant et A4 ark i går og skrev opp alle jeg skal kjøpe julegaver til

Det er en måned til jul! Vennlist ta ett skritt til siden og la andre og mer verdige sinker slippe til. Tråden for juleplanleggerne finner du bak døra til venstre.

Jeg kjøpte en bitteliten julegave i går. Bare en ørliten bok, altså- mer sånn A5-størrelse.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 14:10   #185
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Datteren min sier at det er 1. søndag i advent nå til helgen. Det kom veldig overraskende på meg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 14:13   #186
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. advent: Hvis man ligger ca. en uke etter skjema med de der stjernene i vinduet, men til gjengjeld lar dem henge ut februar- da har man liksom veid opp for at de kom på plass litt seint, sant?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 14:29   #187
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det må være like tillatt som å henge dem opp nå fordi det er litt mørkt i stua og stjerna vil lyse så fint.

Gammel 24-11-11, 14:31   #188
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ennå ikke kjøpt verken julegaver eller adventslys,kan jeg få være sinke sammen med dere?
Har riktignok kjøpt inn ferdigkalendre til barna,da. Men det er bare fordi de kunne risikert å bli utsolgt.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 14:48   #189
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt et sånt stearinlys med nummer på som man skal brenne litt av hver dag i desember.

Men så mista jeg det i gulvet så det knakk. Sånn går det når jeg prøver å være jule-dame.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 15:02   #190
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Datteren min sier at det er 1. søndag i advent nå til helgen. Det kom veldig overraskende på meg.

Jeg fikk denne informasjonen i går og er ennå ikke kommet meg over sjokket.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 15:06   #191
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg får luske meg ut av denne tråden, siden familiebesøk nordfra medfører stressinnkjøp av julegaver. Vi har nå kun tre gaver igjen å kjøpe...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 17:14   #192
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har kjøpt et sånt stearinlys med nummer på som man skal brenne litt av hver dag i desember.

Men så mista jeg det i gulvet så det knakk. Sånn går det når jeg prøver å være jule-dame.

Hehe, jeg kjøpte et langt glass med talgelys med alle dagene nedover glasset så man skulle brenne litt lys hver dag og når det blir jul så er talgelyset brukt opp (ganske trist egentlig, nå når jeg tenker på det). Så skulle jeg bare ta av plasten. Kan jo ikke ha den på. Det var bare det at alle tallene og hjertene var på plasten så nå har jeg en lang talgelysstolpe som ikke er julete i det hele tatt.

Jeg begynte faktisk med julegavene for over en måned siden. Jeg skulle kjøpe alt og pakke inn. Nå ligger det syv poser med gaver, teip, pakkepapir, bånd og lapper og kakebokser i hulter til bulter inni boden så det går ikke an å gå inn dit engang. Engelen som ble kjøpt på nille og skulle bli en del av en vakker adventssake er knust. Jeg tror jeg hører mer hjemme her enn i den andre tråden. I hvert fall til ting tar seg opp litt.

Gammel 24-11-11, 17:16   #193
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en sjokkartet opplevelse på mail her. Det er julegrantenning i helga. Eldstemann skal visst synge. Har jeg kjøpt adventskalender til dem? Nei, det har jeg ikke.

Gammel 24-11-11, 20:39   #194
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg joiner inn her, er ikke stort som minner om juleforberedelser her gitt.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 20:42   #195
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brått husket a) jeg må ha med kake til julemessa i barnehagen i morgen (og siden jeg har så mange barn har jeg fått beskjed om å ta med "stor kake" ) og b) det er julegrantenning på tunet på søndag og c) i fjor sverget jeg på at jeg skulle finne fram advenstsstaken og adventsstjerna og sånt før kvelden første søndag i advent. Hva er oddsen, liksom.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 20:50   #196
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samtale med min mor:

Mamma: Har du tenkt å pusse sølvtøyet?
Jeg: Eh ... Nei.
Mamma: Si meg, når pussa du det sist?
Jeg: Eh ... Vi fikk det da vi gifta oss, og det er jo ikke mer enn 7 år siden. Det holder nok noen år til før det må pusses.
Mamma:

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 20:55   #197
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det er underholdende her inne, men jeg tror ikke jeg skal skrive noe om hva jeg har gjort. og kanskje ikke gjort.

Gammel 24-11-11, 20:57   #198
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kom på at jeg skulle ønske meg adventsstake til bursdagen min i år siden den gamle er nesten død og jeg synes de der Georg Jensen-stakene er fine. Det er bare det at det er fem dager siden bursdagen min. Jaja. Neste år, kanskje.

Gammel 02-12-11, 10:10   #199
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Den nye tråden - Når sender vi julekortene - det er vel litt masete? På når bestiller vi dem-stadiet her.

Gammel 02-12-11, 12:18   #200
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Den nye tråden - Når sender vi julekortene - det er vel litt masete? På når bestiller vi dem-stadiet her.

Trenger vi sende julekort? Er det mer miljøvennlig av vi lar være? Er romjulskort bedre for da har mottager bedre tid til å nyte kortet? Trenger vi nye bilder hvis vi skal sende det, eller har vi liggende noen kort fra fjoråret som kan sendes? Det kan vi diskutere. Eller skal det tas opp i julesjuskesinketråden?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.