Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du kontakt med skytsengelen din?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Jeg har kontakt med min skytsengel
Ja, denne/disse hjelper meg stadig. 10 6,02%
Nei, jeg tror ikke på/har ikke slike evner. 52 31,33%
Tull, tøys og fiskesprøyt. 104 62,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-12, 20:17   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Man tar penger for meningsløse bøker, filmer, "opplevelser" og mye annet. Det er når produktet som leveres ikke harmonerer med det som er forespeilet at jeg synes det er problematisk.

Ved et par anledninger har jeg blitt kontaktet av mennesker som ønsket heale Lillemann. Jeg tror ikke på det selv, men siden det ikke kunne skade ham, eller skremme ham, greit nok, all den tid det var gjort ut fra et oppriktig ønske om å hjelpe. Jeg takket ja til de som tilbød seg å gjøre det gratis, men jeg svarte høflig nei til den som ville ha betalt for jobben. Jeg ønsker ikke betale for et produkt jeg ikke har tro på vil gi resultat.

Jeg nevnte forresten dette for hun som da var Lillemann sin behandlende lege. Herre hvor forbanna hun ble over at "slike folk" i det heletatt våget å kontakte meg. Sjøl ser jeg, som nevnt, på det som et oppriktig ønske å hjelpe i en vond situasjon.

Jeg har kristne venner som ber for Lillemann, jeg har muslimske venner som ber for Lillemann. Jeg har spiritistiske venner som healer og sender vibber. Ikke noe har til nå fungert, og noe sier meg det neppe vil fungere noensinne, men ungen har i det minste en bøling flotte støttespillere rundt seg, og bare det er jo en flott ting å vite.

... Så lenge de altså ikke forventer jeg skal betale for hjelpen deres.

Gammel 18-02-12, 21:11   #2
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg opplever temmelig sterk verdimessig likhet med veldig mange ateister. Noen av dem jeg er mest samkjørt med i verdispørsmål er ateister.
Jeg opplever ateisme som absurd, men det går på selve "ateismen" ikke på verdisyn som ateister kan ha. Jeg har aldri sett på ateisme som et livssyn siden ateisme i seg selv kun sier noe om manglende tro på noe transcendent.

Ok, så da er det noe jeg mangler, altså?

Gammel 18-02-12, 21:57   #3
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ateisme er nok ikke å regne som en religion Wix.. De fleste definisjoner av religion innebærer en tro på noe transscendent. På grunn av dette kan enkelte tolkninger av buddhisme være vanskelig å putte inn i religionsdefinisjon, men der kan man på mange måter begrunne definisjonen med "religionens" praksis.

Fra min teistiske synsvinkel så er ateisme også innenfor det jeg vil kalle tro (siden ingen ateist har klart å bevise sin ateisme for meg), men det er ingen religion.

Det er jo komplett umulig å bevise at noe IKKE finnes, og det er derfor bevisbyrden stort sett ligger hos de som påstår at noe har skjedd eller at noe finnes, i alle andre sammenhenger enn religion.
Kan du bevise at det ikke finnes alver? Nissen? Aliens? Drager?
Ikke? Så da er det altså ikke noe vi veit, men kun basert på tro når vi sier at disse ikke finnes?
Det minner litt om "evolusjonen er bare en teori".

Gammel 19-02-12, 11:50   #4
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Det blir for sent for meg å gå inn i en eksistensiell diskusjon nå kjenner jeg. Er det bare det man ser som eksisterer? Hva er eksistens? Ah.. Nei det blir for sent i kveld.

Sammenhengen med at "Evolusjonen er bare en teori" skjønner jeg dog ikke helt.

Evolusjon har lite med grunnleggende filosofiske spørsmål om teisme eller ateisme å gjøre slik jeg ser det.

Neida, jeg bare mener argumentasjonen "du kan ikke bevise at gud IKKE finnes" er litt på linje med "evolusjonen er bare en teori".
Du kan ikke bevise at alver ikke finnes, og gravitasjon er også bare en teori.

Gammel 19-02-12, 11:59   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Neida, jeg bare mener argumentasjonen "du kan ikke bevise at gud IKKE finnes" er litt på linje med "evolusjonen er bare en teori".

Eh nei..? Eller er det bare at jeg er litt trøtt ennå?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.