|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorNei, dette blir jeg sannelig ikke klok på. Barnehagen til vesla er ikke på oversikten som ble linket til, hennes bhg har vært ute i streik siden den startet. Ingen info på kommunen sine sider heller. Må jeg da vente til mandags morgen for å finne ut om de har åpent, eller vet noen her noe om at om de har vært ute i streik så er de det fortsatt? Jeg aner ingenting om de forskjellige forbundene og slik. Når ble listen over de berørte bhg oppdatert`? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDet kan være de er tatt ut fra fagforbundet, der er det fortsatt streik for kommunalt ansatte. Unio er et annet forbund.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektor
Hvis det f.eks. er renholdere og/eller fagarbeidere som streiker må du sjekke Fagforbundets sider; de tilhører ikke Unio, men i YS kommune. Kun førskolelærere som er under Unio.
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorMange barnehager er jo stengt pga at barne og ungdomsarbeiderne er i streik, slik Stompa beskriver. Vi er rammet slik at SFO (Fagforbundet) er i streik, men lærerne ikke er tatt ut enda. De har fått varsel omstreik ved opptrapping på torsdag i kommende uke, tror jeg (fase 3).
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDrit og dra! Fortsatt streik!
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg finner ingen oppdaterte lister på hvem som streiker. Hvordan går det med streiken i Oslo?
![]() |
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
Det er fortsatt streik i kommunal sektor, og også i Oslo.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorFinner du ikke info på kommunens sider?
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() |
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorJeg kjenner jeg er realt metta nå!! Jeg forstår på sett og vis de som står på krava, men det er like forbanna fortvilende for oss som blir berørt uansett, som uskyldig tredjepart.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorHvorfor kan ikke Trondheim Kommune informere? Vi har fått et brev en dag før streiken startet. Etter all usikkerheten siden fredag, skulle vi fått klar beskjed om hva som skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
Jeg har unger i to Trondheimsskoler og begge skolenes sider er oppdaterte og informative. Begge steder er det skole, men redusert SFO tilbud.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorDet jeg savner, er at det ikke er noen oppdatering siden 29.mai. Siden det har vært så mye om streiken i media, og at noen går tilbake, så synes jeg det kunne stå at det ikke er noen endringer for Åsveien skole og streiken fortsetter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Off the map.
|
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sannsynligvis fordi de som streiker på Åsveien skole ikke er organisert i Unio, men i Fagforbundet, som ligger under LO. Fagarbeidere og renholdere er typisk organisert i Fagforbundet, lærere og førskolelærere i Unio.
![]() |
#16 |
Off the map.
|
Me too. Særlig når det i mine øyne er knapper og glansbilder det snakkes om.
![]() |
#17 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig så enig. Jeg har til nå på et merkelig vis greid å få det til å gå opp med barnepass, men nå ser det ut for at jeg begynner å gå tom for muligheter. Synes det er veldig dumt for vesla sin del og hele tiden bli sendt hit og dit også. Nå må jeg begynne å ta fri fra jobben, det passer svært dårlig av flere grunner. Jeg er lei av å hver dag måtte finne nye løsninger for å få ting til å gå opp. Håper en av partene snart kan ta til fornuft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
villende
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorNår jeg leser at Arne Johannessen tviler på et bedre tilbud, men likevel velger å fortsette streiken, da lurer jeg på hvem han egentlig er ute etter? Han ødelegger for egne medlemmer (fordi folk mister respekten for dem), han uthuler streikeinstituttet og han fortsetter å ramme en haug med uskyldige tredjepersoner helt uten grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektor |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Sjekk om du blir berørt dersom det blir streik i off. sektorSå lenge det ikke er endringer, er det vel ikke noe å informere om?
![]() |
|
|