|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?
Det hadde vært noe ja. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Følgende tillstellninger er i hovedregel alkoholfrie i min familie: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
X First Lady
Godt sagt |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Det var vin i min og min bror sin konfirmasjon, så vidt jeg kan huske. I dåpen til eldstemann hadde vi vin, for det var på sen ettermiddag/kveld, og mat som det passet med rødvin til. De andre dåpene har vært på dagtid, og vi serverte ikke alkohol.
|
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Kulturforskjeller er interessante. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Det er godt med champagne til kake! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?I vår familie har det blitt servert vin i konfirmasjon til de voksne som ønsket det. Så sant man ikke har familiemedlemmer som har problemer med alkohol ser jeg ikke noe galt i det.
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Jeg ville ikke hatt noen skrupler med å la dem som ville ha det ta et glass vin eller to til maten. Så sant ikke det var noen i familien som lett tipper over da. Vinen er selvfølgelig til de voksne. Jeg kjenner at jeg ikke helt skjønner problemstillingen.
|
|
|
#9 |
|
X First Lady
Nettopp og her er det kun snakk om få personer som vi vet kun tar et glass eller toppen to. Vi som vertskap blir ikke å innta noe da vi skal holde på mye den dagen og skal kjøre etterpå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
En som trener
|
Jeg tenker som Nenne. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har stor tro på å innføre alkoholfrie soner. Samtidig er det å kunne vise måtehold og å tilpasse inntak til situasjon en vel så viktig del av bildet.
|
|
|
#12 |
|
X First Lady
Ja jeg også¨men altså det er faktisk mange som overhodet ikke drikker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Introvert optimist
|
Man må ikke se seg alldeles blind på den debutalderen da. Jeg ble sjenket alldeles snydens full i påska da jeg var drøyt 14 og et halvt og ble så grundig vaksinert at jeg vel ikke smakte alkohol på tre år. Så selv om jeg drakk ekstremt lite i tenårene debuterte jeg tidlig. Bare som et eksempel.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Jeg drakk ikke før jeg var rødruss, og var ikke full før jeg var over tyve.
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Helt greit at vi er uenige, men før du sender røde prikker til de som er uenige med deg, synes jeg ihvertfall du bør lese innleggene mer grundig. |
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Må innrømme at jeg får en litt ekkel følelse når jeg ser at folk tror de har full oversikt over barnas hverdag. Selvsagt er det flott at man har følelsen av god kontroll, og jeg tror at dette er forebyggende. Men å tro at man vil oppdage alkoholdebut og alkoholbruk (hasj og røyk også for den saks skyld) fordi man har god oversikt, det synes jeg er i overkant optimistisk. Jeg vokste opp med en svært streng linje når det gjaldt restriksjoner ifht fester, alkohol. Foreldrene våre pratet sammen, noe som jeg også anser som svært viktig. Det hindret meg ikke å starte og røyke og smake alkohol i syvende klasse på ungdomsskolen. Det ble ikke oppdaget.
|
|
|
#18 |
|
søt
Dette må jeg bare signere.
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Hva synes du om TBMs innlegg?Jeg er positiv Jeg er negativ Dine kommentarer til dette innlegget: Enten er man positiv til et innlegg, eller så er man negativ. Røde prikker er ingen straff, men et direkte tilbakemelding om at en er negativ til en annen brukers innlegg. Hattifnatten diskuterte i tillegg åpent på forumet, og ikke bare via prikker. Dersom du ikke kan diskutere seriøst videre etter å ha mottatt en rød prikk bør du vurdere å slå av ryktet ditt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?Mijn mor satt alltid våken og edru for å hente meg. Det hindret ikke meg å drikke alkohol. Når ungene blir eldre skal vi selvsagt også være edru og hente dem når de skal hjem. |
|
|
|
![]() |
|
|