Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott?
Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. 5 3,23%
Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. 10 6,45%
Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. 7 4,52%
Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur 88 56,77%
Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. 3 1,94%
Får aldri bonus/brokkoli 42 27,10%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-12, 16:22   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alle andre kan forresten ikke jobbe ekstra sånn uten videre (bare siden det er nevnt). Jeg har ikke lov å ta ekstrajobb eller starte firma uten at det er godkjent av arbeidsgiver.

Ikke noe freelancing for konkurrerende trosretninger, altså?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:25   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alle andre kan forresten ikke jobbe ekstra sånn uten videre (bare siden det er nevnt). Jeg har ikke lov å ta ekstrajobb eller starte firma uten at det er godkjent av arbeidsgiver.

Det har ikke jeg heller lov til, men det betyr jo ikke at det ikke er mulig, bare at jeg må klarere det med arbeidsgiver først. Og med mindre det er snakk om konkurrerende virksomhet (hva nå det skulle være ) tror jeg nok bestemt jeg ville få lov.

Gammel 10-09-12, 21:01   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Begge har jobbet for at den ekstra inntekten skulle bli mulig = begge får ekstra inntekt.
Vi har ikke bonusgreier, men vakansvakter som både gir en god ekstrainntekt, og som påfører den andre mye ekstraarbeid på hjemmefronten.

Jeg tar dette som en selvfølge,
men ser annerledes på gaver og arv. Mannen arvet en større sum penger for et par år siden og jeg så på pengene som hans. Jeg får noen penger av foreldrene mine fra tid til annen og de ser jeg på som mine. (selv om det nok har hendt at de har gått i det store Rema1000-sluket likevel)

Gammel 10-09-12, 21:16   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Begge har jobbet for at den ekstra inntekten skulle bli mulig = begge får ekstra inntekt.
Vi har ikke bonusgreier, men vakansvakter som både gir en god ekstrainntekt, og som påfører den andre mye ekstraarbeid på hjemmefronten.

Jeg tar dette som en selvfølge,
men ser annerledes på gaver og arv. Mannen arvet en større sum penger for et par år siden og jeg så på pengene som hans. Jeg får noen penger av foreldrene mine fra tid til annen og de ser jeg på som mine. (selv om det nok har hendt at de har gått i det store Rema1000-sluket likevel)

Jeg hadde helt klart sett annerledes på det hvis det var slik at begge hadde hatt mulighet til å tjene (ekstra) penger, men bare én kan gjøre det om gangen fordi den andre må passe barn.

Hos oss er det leveranse over tid som gir bonus, som sagt, i tillegg til andre faktorer som egentlig ingen har kontroll over.

På samme måte lar jeg med stoisk ro være å tippe lotto hver uke. Hvis mannen vinner, er det hans penger. Jeg holder ikke pusten, og bruker hundrelappen min hver 5. uke på helt andre ting. Jeg leder.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.