|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto
Jeg kan ta fri i de fleste ferier, hvis jeg vil. Jeg avspaserer vanligvis jula, påsken og en uke ekstra i sommerferien. Høstferien har en tendens til å legge seg i den mest hektiske perioden på jobb, så der velger jeg sjelden å ta mer enn et par dager fri. Det samme med vinterferien, som oftest. Men jeg kunne godt ha tatt fri, hvis jeg syntes at jeg hadde tid til det. Akkurat det samme gjelder for mannen min. Han pleier dessuten å avspasere et par uker mer enn meg på sommeren, slik at ungene har 5–6 uker sammenhengende ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har en jobb med fleksitid, men det er ikke nok jobb til at jeg kan jobbe inn nok til å ta fri alle ferier. I år kom det plutselig skrekkelig mye jobb i august og september slik at det ble både høst- og vinterferie i år med bruk at bare et par feriedager, men det har ikke skjedd tidligere.
![]() |
![]() |
#184 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoHadde betalt all gjeld, med andre ord løpt i banken mandag morgen.
![]() |
#185 |
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde kjøpt bil ganske rakst, trur eg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoDet første jeg hadde gjort, er å betale ned all gjeld. Noe av det som var igjen ville jeg gitt til søsknene mine og noe ville gått til et godt formål. Jeg tror ikke jeg ville hevet meg rundt i noen shopping frenzy, men klesbudsjettet ville nok økt en del. Bilen og huset trives jeg i grunnen godt med, og jeg jobber allerede deltid, så mye ville blitt som det er. Skjønt, kanskje et års studiepermisjon?
![]() |
#187 |
lykkelig
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoFem millioner. Utrolig mye penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoFem millioner er jo ikke småplukk, men hvor mye penger det er vil vel variere litt ut fra feks. hvor man bor. Her koster et beboelig hus mye mer enn fem millioner, man får et fint hus som ikke må totalrenoveres for tja, 7 millioner her. Kanskje 6, om man er veldig heldig. Skal man ikke kjøpe seg hus, vil jo de pengene vare lenger da, med mindre man sitter med lån til oppover ørene eller noe.
![]() |
#189 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoStørre hus. Det hadde jeg prioritert. Deretter en real ferietur for ungene og meg (USA, kanskje?). Deretter fornuftige investeringer som kan komme både ungene og meg til gode seinere.
![]() |
#190 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde kjøpt meg ny bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoDa ville jeg ha reist på ferie mens noen pusset opp bad og kjøkken her.
![]() |
#192 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoBetalt ned litt gjeld, shoppa klær til hele familien og kjøpt "akkurat det jeg har lyst på", kjøpt ny sofa, en fornuftig liten "konebil", og hyra inn håndverkere til å fullføre alle halvferdige prosjekter her i huset. Så ville jeg hatt en uke eller to et varmt sted, og på sikt kjøpt enebolig (bor i rekkehus nå). |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoPå 5millioner så ville jeg betalt ut leiligheten, kjøpt meg en nyere bil, reist på ferie og satt litt penger på bok rett og slett.
![]() |
#194 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoOm 5 millioner ramlet i fanget mitt av en eller annen grunn (tipper ikke), ville jeg:
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Ikke fullt så fin
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoBetalt ned all gjeld. Pusset opp leiligheta og satt på sparekonto. Og reist!
![]() |
#198 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoSluttet i jobben og studert. Kjøpt hytte.
![]() |
#199 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Spørsmålet var ikke til meg, men jeg svarer allikevel jeg, siden vi heller ikke ville satset på å nedbetale huslånet om vi vant 5 mill.
![]() |
#200 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var det å skulle innfri studielånet og ikke huslånet jeg stussa mest på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|