Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tar du "Selfies"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 14:48   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Ikke å forglemme bilder av nudlige barn, HV! Mer av det!

Gammel 09-12-13, 14:52   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

neineinei - ikke bilde av nudelige barn. Folk kan tro at harriet tror at barna hennes er noe for seg selv og ikke bare helt Vanlige Barn.

Jeg gikk gjennom min egen feed og ser at et bilde der bikkja sitter oppå bordet (hvem fikk den ideen? ) mens pøbelprinsessen gjør matteleksene sin på det samme bordet, har fått 17 likes. En lenke til Elixias julekalender der jeg oppfordrer folk til å bli med og bli like spreke som meg, har fått nøyaktig 0 likes, gitt. I wonder why?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:03   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

neineinei - ikke bilde av nudelige barn. Folk kan tro at harriet tror at barna hennes er noe for seg selv og ikke bare helt Vanlige Barn.

Jeg gikk gjennom min egen feed og ser at et bilde der bikkja sitter oppå bordet (hvem fikk den ideen? ) mens pøbelprinsessen gjør matteleksene sin på det samme bordet, har fått 17 likes. En lenke til Elixias julekalender der jeg oppfordrer folk til å bli med og bli like spreke som meg, har fått nøyaktig 0 likes, gitt. I wonder why?

Sikkert mye fordi lenker til firmaers annonsekampanjer er slikt man (i hvert fall jeg) bare scroller forbi. Treningsupdates skal være rimelig spesielle for at jeg i det hele tatt tenker over de, for det er så veldig mange av de. Det betyr ikke at jeg synes det er teit at folk trener, lissom.

Hunder som hjelper barn med lekser, derimot. Slikt stopper man jo opp for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:57   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det bildet jeg har fått flest likes på er det der jeg ligger på stranden i påskeferien. (I Nordland. I full vinterhabitt. På en såvidt snøbar flekk av en sandstrand.)

Gammel 09-12-13, 15:03   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min vinner det siste halve året er en Snorkfrøken med én tann mindre, for første gang. ( )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:16   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg gidder ikke å filme, så jeg tar et par bilder (med mobilen, siden jeg har glemt kamera), også smiler jeg henført resten av tiden. Og det synes jeg folk rundt meg gjør også - med unntak av den ene rare pappaen som filmer alt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:17   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk filmer vel mer og tar generelt ekstremt mye flere bilder nå enn før, med kameraet i hånden hele tiden, og da er jo barna (og bikkjer) yndede motiver. Og dagens middag, så klart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:24   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk nesten 100 likes på et bilde av selfie-fingre som perlet julekurver omkring midnatt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:26   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snøen, snøen har vært helgens mest brukte motiv tror jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:28   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helgens vinner hos meg var en youtube sang som fikk 12 likes. Gadd ikke scrolle lenger nedover for å finne gamle poppis-statuser.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 16:03   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, min fotovinner er faktisk en selfie! Dvs. av meg og to venninner på Øyafestivalen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:39   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Timer" var selvsagt satt på spissen, selv om jeg vil anslå at et par stykker på min venneliste nok nærmer seg timer når det gjelder hvor ofte de legger de legger ut selfies og hvor aktive de er på å kommentere egne og andres selfies. Men klart, det er forskjell på selfier. Å ta bilde av seg selv på et spesielt sted eller i en spesiell situasjon er vel ganske vanlig, hvor mange har ikke bilde av seg selv foran statuer og monumenter på ferieturer fra "gamle dager"? Mye av det samme, bortsett fra at da var det andre som tok bildet av oss, og så var det ikke mulig å dele det med så mange, selv om det selvsagt hadde vært hyggelig å kunne gjøre.
Jeg er også enig i at det ikke er noe galt i å være fornøyd med seg selv, tvert imot er det jo supert å ha god selvtillit, men målet må vel være å ha så god selvtillit at man ikke synes det er spesielt interessant hva andre synes om utseendet vårt torsdag kveld eller mandag morgen, så lenge man er fornøyd selv? Jeg tipper forresten at det ikke automatisk er en sammenheng med å ha mange selfies på FB og å ha god selvtillit. Å stadig søke bekreftelse fra andre, både på utseende og andre ting, er vel ofte et tegn på det motsatte?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:45   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Å stadig søke bekreftelse fra andre, både på utseende og andre ting, er vel ofte et tegn på det motsatte?

Kanskje, men for meg, og jeg tror jeg har flere med meg, så handler det vel så mye om at jeg er langt mer komfortabel med eget utseendet nå i 30-årene, og dermed er langt mindre selvhøytidelig når det kommer til hva andre ser. For 10 år siden hadde man neppe fått sett bilde av meg på hverken Facebook eller Instagram (om sistnevnte hadde eksistert, selvsagt), mens jeg nå bryr meg langt, langt mindre. Og det er ganske gøy, egentlig!

Når det er sagt, så kjenner jeg ingen, hverken på Facebook eller Instagram, som er i nærheten av å legge ut så mange selfies som det du skisserer. Det er i grunn ikke så mye av det at jeg har tenkt på det som påfallende på noe som helst vis.

Gammel 09-12-13, 17:46   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kanskje, men for meg, og jeg tror jeg har flere med meg, så handler det vel så mye om at jeg er langt mer komfortabel med eget utseendet nå i 30-årene, og dermed er langt mindre selvhøytidelig når det kommer til hva andre ser. For 10 år siden hadde man neppe fått sett bilde av meg på hverken Facebook eller Instagram (om sistnevnte hadde eksistert, selvsagt), mens jeg nå bryr meg langt, langt mindre. Og det er ganske gøy, egentlig!

Når det er sagt, så kjenner jeg ingen, hverken på Facebook eller Instagram, som er i nærheten av å legge ut så mange selfies som det du skisserer. Det er i grunn ikke så mye av det at jeg har tenkt på det som påfallende på noe som helst vis.

Mens jeg er der du er nå som førtis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 18:09   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kanskje, men for meg, og jeg tror jeg har flere med meg, så handler det vel så mye om at jeg er langt mer komfortabel med eget utseendet nå i 30-årene, og dermed er langt mindre selvhøytidelig når det kommer til hva andre ser.

Jeg kjenner meg igjen i den beskrivelsen, men tenker at for 20 år siden hadde jeg nok opplevd dette på en helt annen måte.

Berit Skog ved NTNU har sett på dette, og betydningen det har for unge i dag.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 18:11   #16
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

[Jeg tipper forresten at det ikke automatisk er en sammenheng med å ha mange selfies på FB og å ha god selvtillit. Å stadig søke bekreftelse fra andre, både på utseende og andre ting, er vel ofte et tegn på det motsatte]?

Det er noe i dette, tenker jeg. Det er jo naturlig å søke bekreftelser fra andre om man føler seg litt "tom" selv. Men jeg tviler på at det hjelper på selvtilliten i det lange løp? Samtidig tror jeg en del kunne ha overvunnet noen av sine indre demoner ved nettopp å våge å poste en pent bilde av seg selv. Når jeg ser at FB blir brukt på den måten, er det jo strålende.

Når jeg viste til St.Lucia-eksempelet var det bare for å komme med et konkret eksempel på en situasjon hvor jeg tror at sosiale medier er med på å ta fokuset bort fra her-og-nå. Jeg forstår jo at folk (meg selv inkludert) vil ha et minne fra slike og lignende anledninger, men mengden bilder og filmer som blir tatt kan jo ikke sammenlignes med slik det var for bare 10 år siden. Det er etterhvert mye forskning som tyder på at det er en nær sammenheng mellom lykke og evnen til å være tilstede i øyeblikket. Da er det ikke godt for hverken store eller små om gode øyeblikk blir "punktert" av de voksnes behov for å poste et innlegg på FB om hvor fint de har det her eller der. :dukker:

Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 18:18   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Når jeg viste til St.Lucia-eksempelet var det bare for å komme med et konkret eksempel på en situasjon hvor jeg tror at sosiale medier er med på å ta fokuset bort fra her-og-nå. Jeg forstår jo at folk (meg selv inkludert) vil ha et minne fra slike og lignende anledninger, men mengden bilder og filmer som blir tatt kan jo ikke sammenlignes med slik det var for bare 10 år siden. Det er etterhvert mye forskning som tyder på at det er en nær sammenheng mellom lykke og evnen til å være tilstede i øyeblikket. Da er det ikke godt for hverken store eller små om gode øyeblikk blir "punktert" av de voksnes behov for å poste et innlegg på FB om hvor fint de har det her eller der. :dukker:

Det er riktig, og handler om å velge når sosiale medier/forevigelse skal være i fokus (når kan det forsvares), og når er det noe annet som er viktigere å rette fokus mot. Men det handler mer om bevisstgjøring, enn mediene i seg selv. Man kan på sett og vis si at enkelte (inkludert meg selv) lever et liv som nesten blir slik at man kan spørre seg 'hendte det, om jeg ikke delte det?'. Samtidig så kan man jo finne en balanse. Å ta et bilde ødelegger ikke nødvendigvis fokus på en lengre frekvens man er tilskuer til, men hvis man går glipp av ting - mentalt er et annet sted - så begynner man å miste noe. Man kan dessuten ta et bilde, og dele det senere. Alt behøver ikke skje der og da. Så å tenke litt igjennom egen adferdsmønster er en god start. Det må ikke være enten eller, men å være tilstede mentalt i de valg man kontinuerlig gjør.

(man kan ellers knipse bilde der eget barn er i fokus, og beskjære dette før publisering, slik at andres barn ikke er med på bildet).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 18:21   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

(man kan ellers knipse bilde der eget barn er i fokus, og beskjære dette før publisering, slik at andres barn ikke er med på bildet).

Selvsagt, men mitt inntrykk er ikke at det store flertallet driver med det.

Vi har forøvrig alltid fotografert mye, også for ti år siden da storesøster gikk i Luciatog i barnehagen, men det er til eget bruk og ikke for å poste på nett.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 18:15   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, Pida, å poste bilder fra Lucia-toget på fb er problematisk på mange plan. Jeg har aldri opplevd at noen bekjente eller noen i barnehage/skole har gjort det. De fleste er veldig tilbakeholdne med å poste bilder der andres unger er synlige syns jeg. Hvis jeg en sjelden gang ser noen poste noe fra barnehagen, skolen eller arrangementer med mange barn så skvetter jeg himmelhøyt. Det er ikke vanlig på min facebookfeed iallefall.

Jeg er enig i at mange tar bilder og filmer altså, men jeg har ikke inntrykk av at det er fordi de skal legge det rett ut på nett.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 18:19   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men, Pida, å poste bilder fra Lucia-toget på fb er problematisk på mange plan. Jeg har aldri opplevd at noen bekjente eller noen i barnehage/skole har gjort det. De fleste er veldig tilbakeholdne med å poste bilder der andres unger er synlige syns jeg. Hvis jeg en sjelden gang ser noen poste noe fra barnehagen, skolen eller arrangementer med mange barn så skvetter jeg himmelhøyt. Det er ikke vanlig på min facebookfeed iallefall.

Jeg er enig i at mange tar bilder og filmer altså, men jeg har ikke inntrykk av at det er fordi de skal legge det rett ut på nett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.