Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-14, 18:42   #181
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.528
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Forskjellen på de tilbudene som er på arbeidsplassen og på SFO/skole/barnehage, er jo bare at kollegaene dine (de fleste, i alle fall) ikke blir aldeles knust de gangene du ikke har tid til å delta.

Jeg er enig med deg der, men jeg opplever at med at skolen/SFO/barnehage har et stort tilbud blir det mulig for alle å delta på noe. Jeg skjønner godt at det er sårt når ungene blir virkelig lei seg, men jeg tenker at alternativet er at det hadde vært få tilbud og at det da hadde vært virkelig leit å ikke kunne delta.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 12:44   #182
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er kjipt å være den som aldri har foreldrene der selv om det er mange andre som ikke har det også. Unger ser forskjell på av og til og aldri.

Men de fleste vil jeg tro at har muligheten av og til? På vår skole er det også noen foreldre som aldri stiller og felles for alle er at de ikke jobber i det hele tatt? Min teori er at det ofte handler om andre ting enn jobb hvis man ikke stiller på aktiviteter i regi av skolen en eneste gang i løpet av sju år på barneskolen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 12:47   #183
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men de fleste vil jeg tro at har muligheten av og til? På vår skole er det også noen foreldre som aldri stiller og felles for alle er at de ikke jobber i det hele tatt? Min teori er at det ofte handler om andre ting enn jobb hvis man ikke stiller på aktiviteter i regi av skolen en eneste gang i løpet av sju år på barneskolen.

Definer aktiviteter i skolens regi da. Vi har heldigvis skole som ikke bruker å be om foreldreanstand i skoletiden, så det er ikke noe problem for vår del, men i barnehagen kan vi så å si aldri stille nei. Bortsett fra ting som er så viktige at det er riktig å være borte fra jobb for å få det til, men da snakker vi foreldresamtaler eller møter og ikke kunstutstilling og påskelunsj.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 13:01   #184
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Jeg synes først og fremst det er et helt unødvendig evig mas! Nå skulle førsteklassen på utflukt til et bakeri ikke så langt unna på turdagen i dag, og 3-4 foreldre (jada, mødre) skulle være med. Snorkfrøken ble kjempelei seg for at jeg ikke kunne ("men mamma, ikke sant at du KANSKJE kommer? KANSKJE?"), men selv om jeg tilfeldigvis har hjemmekontor i dag, kan jeg jo ikke være borte fra PC-en i timesvis med masse deadlines. Nå endte det med at jeg dro på meg joggeskoene og kombinerte det med en løpetur i lunsjen - men tror du de var der da jeg kom? Og ingen som jobbet der hadde sett dem eller visste noe om hvorvidt og når de skulle komme.

Det er noe H E L E T I D E N.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no