Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-15, 16:50   #181
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Da har vi endelig fått spikra dato!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 17:01   #182
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Frøkna skal ha blå nordlandsbunad. Hun skal overta enten min eller mamma sin; skal få stemoren min - som syr bunader - til å se på begge og vurdere hvilken som er mest egnet til å sy om. Mamma sin er nok lengre, men samtidig er hun så vanvittig tynn at det kan hende at den ikke lar seg tilpasse; selv om Frøkna er slank er hun muskuløs og mer kraftig bygget enn bestemoren.

Gammel 26-08-15, 18:25   #183
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har også fått vite at konfirmasjonsdagen til sognet her helt sikkert blir 10. og 11.sept. Dersom det blir mange så blir det også helgen etter.
Håper vi kan få lørdagen pga tilreisende. Evt får vi ta selskapet på lørdagen og kirken på søndagen.

Har vinglet endel mht lokale. Hadde vel tenkt å ha det hjemme. Pes. Så slo det meg at mannen jobber et sted med stor og flott kantine. Nå har han spurt om å leie lokalet og da må man kjøpe maten der, enten tapas,koldtbord eller 3-retters.
Skal sjekke litt mer mht pris men har fått et overslag på middag. 3-retters.
Vi går aldri til noe ferdig ellers og foreldre er gamle og lite hjelp i så jeg tror vi går for dette. En stor lettelse. Nå er det kun kaker som skal planlegges og lages og det kan gjøres fredagen.

Det starter opp med første samling i uke 42 så da vet vi mer.

Sist redigert av GinaK : 28-08-15 kl 10:03.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 22:07   #184
Mamma til fire
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2015
Mamma til fire har et hav av muligheter foran seg
Standard

En spennende tid. Har lokale og dato, men det er det eneste som er planlagt

Mamma til fire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 01:10   #185
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

I dag fikk vi bekreftet at lokalet er vårt på konfirmasjonsdgen. Supert!!

Gammel 27-08-15, 06:29   #186
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Har fått spikret dato og opplegget starter førstkommende søndag med presentasjon av konfirmantene.
Vi har time i desember på husfliden for mål til omsying av bunad og søm av ny skjorte.
Vi har to lokaler til gjengelig. Begge er veldig hyggelige, men ett er litt for lite og det andre er uten dekktøy. Må vurdere litt til hva jeg skal gjøre med saken.

Gammel 27-08-15, 21:18   #187
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

I dag fikk vi bekreftet at lokalet er vårt på konfirmasjonsdgen. Supert!!

Hvor og når skal dere ha? Vi skal ha 7.mai på sangens hus.

Gammel 27-08-15, 21:40   #188
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

30. April, Fjærestua

Gammel 27-08-15, 22:43   #189
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

30. April, Fjærestua

Kjekt da!

Gammel 27-08-15, 22:54   #190
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dato er spikret her også, mulig jeg har skrevet det før, men lørdag 14.mai er det Størsta sin tur, i svigermor sin blå Nordlandsbunad. Ang lokale blir det neppe et problem all den tid vi blir sånn cirka 20 stk. Dvs at vi kan ta gildet hjemme.

Nå på søndag er det gudstjeneste med presentasjon av konfirmantene og informasjonsmøte.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 13:00   #191
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Drar opp denne igjen, jeg. Nå er det igang her på alvor. Flere?

Her har konfirmanten hatt samling i kirken 2 ganger allerede og skal i kveld også. Han er positiv og synes det er ålreit å være med på.
I går fikk han invitasjon til å komme i konfirmasjon til en kompis som skal konfirmeres borgerlig i mai. Hyggelig.
Vi har først en 80års dag å planlegge i sommer så får jo forbredt meg litt på festivitas.

Håper veksten hans stopper opp litt for kjøpte dyr dress til en konfirmasjon mai i fjor og buksen fikk han kun opp på låret nå til jul.. han vokste 6cm fra juli til november og totalt 14cm fra nov14 til sist nov så kanskje det stopper opp litt fremover. Uansett blir ikke dress kjøpt inn før tidligst til 17.mai hvis han ikke får låne en.

Gammel 10-02-16, 13:10   #192
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser her og tenker at jeg kommer til å delta i 2017-tråden. :langtidsplanlegger:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 13:24   #193
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sendt invitasjoner og hovedpersonen har begynt på konfirmasjonundervisning. Alt lugn foreløpig, vi får se når det drar seg til.

Gammel 10-02-16, 14:02   #194
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi må lage invitasjoner i helgen, alt er litt senere enn planlagt pga. storebrors sykehushistorie. Men nå er han i full vigør igjen, og vi må samle oss om nye utfordringer. Altså invitasjoner må lages, hentes og sendes. Konfirmanten selv har bestemt at temafargene er hvit og limegrønn, så da så! Hun har begynt på HEF-kurs med filosofiretning, og er superfornøyd, to timer i uken. Vi har selskapet hjemme, men skal bestille mat, må starte med litt research der etter hvert. Tapas er visst ønsket denne gangen også. Jeg er litt lei av den lokale leverandøren, må finne ut om vi har noe annet i nærheten som er innenfor rimelige kostnadsrammer. Bunad er in the making, litt her og der. Må intensivere koordineringen der etter hvert. Puh! God påminnelse!

Gammel 10-02-16, 14:08   #195
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Invitasjoner ja. Skal de sendes nå? Hjelpes.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 14:44   #196
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Off, fargetema, ja.
Gutten selv kunne jo ikke brydd seg mindre. Tror det blir i blåtoner her, selv om det er vanskelig ift. blomster.
Hvor bestiller dere invitasjoner fra?
Jeg får opp reklame fra Optimalprint. Tror jeg ofte har skrevet konfirmasjon noen ganger de siste dagene som blir husket fra google. Har vært inne og sett og de ser jo fine ut. Invitasjonen vi fikk hjem var fra Kortshop. Ser helt lik ut.
Får begynne å kladde sang. Og tale. Den skal mannen få lov til å holde. Jeg klarer ikke sånt, begynner å sippe..

Gammel 10-02-16, 15:48   #197
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Optimalprint likte jeg godt når jeg lagde julekort, så tror det blir derfra for invitasjoner også! Min gutt brydde seg nada om tema, men var plutselig veldig enig når jeg foreslo blått som kontrast. Eneste problemet var at det er vanskelig å finne blå blomster. Løste det med å kjøpe noen potter med lys blå hortensia, klippet av blomstene og hadde som midtblomst i oppsats, hvit mispel rundt. Bestiller dere blomster? Håper på hageblomster, datoen vår er 21. mai. Forrige gang var det sen vår, våknet til snø 5. mai..

Gammel 10-02-16, 17:23   #198
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Kan man ha ha sermoni (varer ca 50 min) halv tre, oppmøte i selskapslokalet fire og middag halv fem, eller blir det for tett?

Gammel 10-02-16, 17:28   #199
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Kan man ha ha sermoni (varer ca 50 min) halv tre, oppmøte i selskapslokalet fire og middag halv fem, eller blir det for tett?

Jeg har ingenting i denne tråden å gjøre, men jeg tror jeg ville lagt inn tid etter seremonien til å ta litt bilder av konfirmaten før festen.

Gammel 10-02-16, 17:37   #200
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Ulempen er at det ikke er alle gjestene som får plass under sermonien og da blir det veldig lenge for dem å vente?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.