|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg gidder ikke å kjøpe glutenfritt mel for å bake én kake, derfor er Toromixen kjempefin å bruke! Uten melk er det og, er den ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?
Det er jo bare bra det, så får du masse kake selv etterpå? Jeg blir litt sånn hrmf når alt av kake har blitt spist opp jeg, jeg vil jo veldig gjerne ha noen rester som jeg kan mumse selv.
![]() |
#183 |
Leser
|
Grunnen til det blir så mange avslutninger er jo at alle barn ikke er med på alt. Feks har ikke jeg noen barn på fotball, og hadde opplevd det som virkelig leit hvis skolen skulle ha kuttet sin avslutning fordi det var "for mange avslutninger" (og dette til tross for at mitt barn gikk på håndballavslutning, men ikke skoleavslutning - det var riktignok på grunn av sykdom, ellers ville vi ha gått på begge).
Vi har blitt bedt om å merke kakene (glutenfritt etc) så toro kaker er gode på dette. Kan ellers ikke se det på kakene, nei.
![]() |
#184 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Folk må gjerne bake posekaker for min del. Men det er latterlig at det skal være pretensiøst å gjøre noe så enkelt som å knekke egg og sikte hvetemel og lage kaka selv.
![]() |
![]() |
#185 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Hvem sier at det er pretensiøst å bake kaka selv? Det er da bare helt fint!
![]() |
#186 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Og det er Pascal, alle som jeg kjenner som har klikket "Like" på saken der han mener norske foreldre bør skamme seg, en jeg kjenner som høylydt proklamerte at hun var motstander av posekaker, og derfor måtte gå komme sent og gå tidlig på jobb en dag, for det var en kake som skulle pyntes, og litt Chanett, som faktisk ikke engang vil spise posekaker, jeg syns er snobbete. Ikke folk som enkelt og greit bare baker selv, fordi de foretrekker det, liker det, syns det er like enkelt, eller har masse tid.
![]() |
#187 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Enig Polyanna. Å ty til kake fra posemix i en periode med mye arrangement betyr ikke at barna vokser opp i en verden der de ikke vet hvordan en kake egentlig bakes. Det er ikke akkurat det som bør være settingen hvor den slags prinsipper bør stå sterkest.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-16 kl 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
intro
|
![]() |
![]() |
#189 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
can-jur
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg synes stort sett folk ikke er så flinke til å bake og går for kaker som ser safe ut, og det er gjerne posekakene, en sitronformkake hadde fått stå i fred for meg altså.
![]() |
![]() |
#191 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Mine hjemmelagde bruker å gå de. Men jeg bruker ikke akkurat å eksperimentere med spesielle smaker når det er til unger da. Det går ofte i kjelesjokoladekake, vaniljesauskake, gulrotkake eller en eplekake når det skal lages til typiske barnearrangement. En gang lagde jeg gløggkake i langpanne og rice crispie treats med julestrøssel til et julearrangement. Bruker sjelden å få med meg rester hjem. Eller jeg har stekt vafler eller sveler, det pleier å forsvinne veldig raskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Nei, nei. Det verste var før posekakenes tid, da man kunne risikere at ikke-bakere leverte formloff smurt med nugatti eller melis slik at det så ut som en kake -helt til man smakte... |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg personlig synes ikke Toro langpannekake er god, og jeg sliter litt med å få den til også, viste det seg i helgen.
![]() |
#194 |
Leser
|
... Jeg bruker både bursdagsselskaper, innlevering til 17.mai, foreldrekaffe, dugnad til muligheten til å eksprimentere. Jeg kommer jo til å veie 200kg (eller bruke 20 år) hvis jeg ikke skal benytte meg av slike tilstelninger. Unntaket er allergikaker, litt flere hensyn som må taes der synes jeg.
![]() |
#195 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Nå kom jeg på at jeg skal lage kake til onsdag, og det må jeg gjøre i dag. Og siden jeg selv vil ha en god kake og ikke bare sjokoladekake, har jeg tenkt å lage Room gulrotkake (og nåde de ungene som tar den før jeg er forsynt!).
![]() |
#196 |
Medlem siden: Jan 2011
Jeg kan godt prøve meg på en ny oppskrift altså. Men går jo for barnevennlig heller enn veldig spesielle oppskrifter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
Hadde jeg fått bestemme så hadde klassekontaktene tatt en avgjørelse, og ferdig med det.
![]() |
![]() |
#198 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Anbefaler å bli klassekontakt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-16 kl 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
villende
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Enten så kan man, eller så kan man ikke. Så enkelt og så vanskelig er det. Hvis barna vil på avslutning uten voksenfølge, så klarer man som oftest å spa opp noen de kan være +1 med. Og så syns jeg klasser som har hver sin tvilling kan forsøke å samordne litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
En ting som irriterer meg litt, er at i vår klasse er det en stor foreldregruppe som også har barn i en klasse på et høyere trinn. Så hver gang man foreslår/innvender noe, får man høre at "sånn har vi alltid gjort det, og det fungerer så BRA". Det er vanskelig å trumfe gjennom endringer, men når det gjelder sommeravslutning = overnattingstur, skal jeg sannelig gjøre mitt.
![]() |
|
|