Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 21:51   #181
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Forøvrig vil jeg slenge på at slike riskaker, dvs. puffet ris i sjokolade og delfiafett - ikke smaker det samme i hvit sjokolade.
(Jeg ødela jo all den mørke i mikroen, se tidligere innlegg ...)

Gammel 15-10-06, 10:03   #182
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nå kom jeg plutselig på kommentaren til min kjære da han kom opp fra matboden en sein kveld i desember i fjor: "Det ligger noen avføringsprøver nede".

Jeg hadde strevd og svettet med å lage Sarah Bernard, og de ble mislykket på mange forskjellige måter ...

Herlig!!!!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:13   #183
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mille, her.

Jeg kan nå fortelle at vannet som man skyller malingspensler i (hvit maling) ikke smaker noe særlig i kaffen.

Uff, der kom jeg på noe jeg gjorde.

Jeg var på verkstedet til mannen min, og tenkte jeg skulle være litt hjelpsom. Han holdt på med en bil og jeg så at det rant litt bensin ut fra en slange så jeg tok det som stod nærmest, nemlig kaffekoppen (sånn hvit plastikkopp) hans og samlet opp bensinen i. Men dette fikk ikke han med seg, så han tok jo en slurk rett etter. Heldigvis så spyttet han det rett ut igjen, ellers så kunnde det jo ha blitt veldig farlig.

Gammel 15-10-06, 10:14   #184
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ingen sterk baker. Var i hvertfall ikke, så da jeg klarte på et eller annet vis å ødelegge den 3. eplekaken jeg skulle ha til utlodning, tilbød en kompis av meg å bake den. Han stod opp klokken 7 tror jeg det var en lørdagsmorgen for å bake kake til meg. Moren var litt overrasket over at han var så tidlig oppe ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 11:17   #185
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nok noen blundere jeg også, men kommer ikke på noen akkurat nå.

Noe jeg aldri glemmer er da svigermor puttet oppi ett helt glass med curry-paste i gryten sin! Hun trodde nemlig at man brukte det på samme måte som tomatsaus på glass...

Gammel 17-10-06, 17:52   #186
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig kan jeg legge inn en skikkelig blunder her jeg også!!!

Slik går det når Nabojenta skal ha frityrstekt scampi!!!

Gammel 17-10-06, 17:56   #187
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tente du på kjøkkenet ditt? Er det pulverapparatpulver?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 18:05   #188
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Tente du på kjøkkenet ditt? Er det pulverapparatpulver?

Les her du:http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=2709

Gammel 17-10-06, 23:10   #189
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Herregud for noen historier.
Har skrattet og grått meg gjennom hele tråden nå i kveld. Og plutselig har jeg fått mye høyere tanker om mine egne kokkekunnskaper også.

Jeg er ikke spesielt god til å lage mat, og på bakefronten er jeg helt talentløs. Må alltid ha to-tre forsøk før kaka er både spiselig og akseptabel å se på.
Husker jeg skulle bake en lavkarbosjokoladekake en gang. Det stod 2,5 dl natreen i oppskriften. Det skulle selvfølgelig være pulver, men jeg brukte den flytende varianten. Og det ble litt mye. Mener å huske at den mengden jeg brukte tilsvarte 14 kg sukker eller noe sånt. Så det ble søtt og godt ... i hvert fall søtt.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:15   #190
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg glemmer aldri den dagen meg og min venninne kom hjem fra fest. Vi var supersultne og overlykkelige da vi fant middagsrester med kjøttdeig og spagetti på kjøkkenbenken. Vi varmet og spiste.

Dagen derpå spurte min mor hvor bollen som stod på kjøkkenbenken var tatt veien. Jeg fikk da vite at det slett ikke var kjøttdeig sammen med den spagettien. Det var nok kattemat ... Faktisk så hadde bollen stått der i 2 dager. Alle disse opplysningene hjalp svært lite på fyllasyken min! Det tok faktisk flere måneder før jeg fikk motet meg opp nok til å informere venninnen min.

Gammel 18-10-06, 00:00   #191
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Jeg glemmer aldri den dagen meg og min venninne kom hjem fra fest. Vi var supersultne og overlykkelige da vi fant middagsrester med kjøttdeig og spagetti på kjøkkenbenken. Vi varmet og spiste.

Dagen derpå spurte min mor hvor bollen som stod på kjøkkenbenken var tatt veien. Jeg fikk da vite at det slett ikke var kjøttdeig sammen med den spagettien. Det var nok kattemat ... Faktisk så hadde bollen stått der i 2 dager. Alle disse opplysningene hjalp svært lite på fyllasyken min! Det tok faktisk flere måneder før jeg fikk motet meg opp nok til å informere venninnen min.

E' det muulig?

Gammel 18-10-06, 00:02   #192
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Dere ble i allefall mette og maten smakte sikkert veldig godt den.
Men av en eller annen merkelig grunn føler jeg ikke for å teste akkurat den retten.

Gammel 18-10-06, 00:02   #193
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Forresten, så kan jeg på vegne av min tante si at det aldeles ikke er noe lurt å putte knekkebrød i brødristeren
Det endte med at den tok full fyr, flammene sto oppover skapene,
og hun, som nettopp hadde dusjet og hadde på seg et lite håndkle og
tanga, måtte røske den med seg og springe ut på plassen

Gammel 18-10-06, 08:28   #194
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Jeg har nevnt det før, og kan helt fint nevne det igjen, i tilfelle noen ikke fikk det med seg på det andre forumet;

Man stikker ikke fingeren i smultgryta for å kjenne om den er blitt varm nok for smultringene.

Og man setter ikke hundemat oppå kjøkkenbenken i glasskål. En toåring mente å ha spist en DOOOR skåll me NaMMis! Han var rent overlykkelig over fangsten sin, helt til hundematen ville opp igjen. Og igjen...

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:31   #195
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Dessuten er ikke sjokomelkpulver så utrolig fælt på risengrynsgrøt som folk skal ha til.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:08   #196
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

En jeg jobber med liker ikke rømmegrøt, men siden de hadde det på avd på jobben (bhg), så ville hun smake og tok på kanel og alt sånt.
Hun syntes det smakte helt jævlig, men sa ingenting.
Så utbryter plutselig en annen voksen på avd hennes:
"Neimmen? Hva faen? Grillkrydder?!?"

Hun hadde spist rømmegrøt med grillkrydder på

Gammel 18-10-06, 09:43   #197
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Man stikker ikke fingeren i smultgryta for å kjenne om den er blitt varm nok for smultringene.

Det finnes de som tester temperaturen på pommes frites oljen på denne måten, og synes det er helt greit.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:12   #198
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Herlig tråd! Den gir meg både en god latter, og økt tro på egne husmorferdigheter...

Som oftest gidder jeg ikke å finne fram silen når jeg skal sile vannet av spaghettien. Det er mye enklere å bare holde lokket godt fast over pannen, og tømme ut. Men da er det ganske viktig å holde lokket godt fast. Hvis ikke, kan det veldig fort skje at all spaghettien detter ut av pannen og ned i vasken.... Hvis - mot formodning - noe sånt skulle skje, er det bare å håpe at kjøkkenvasken er noenlunde ren, og skyfle all spaghettien opp igjen i pannen.

Svigerfar kan forøvrig melde at pytt-i-panne med kanel smaker mye bedre enn man skulle tro.

Gammel 19-10-06, 12:43   #199
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eit heilt kilo kjøttpølse i det som viste seg å vere fruktsuppe, vart litt...ehh...spesielt........

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 20:06   #200
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Ååå, nå har jeg ledd godt! Jeg viste LilleLeos pizzasnurrer til mannen min, han hold på å knekke sammen av latter!

Jeg tror jeg må ha fortrengt mattabbene mine for det verste jeg husker på i farta er ei kake som vi glemte å spise!
Det var da jeg var ung og stormforelska. Jeg hadde laga ei ostekake til kjæresten (nå mannen) min skulle komme på helgebesøk. Vi bodde langt fra hverandre og var sikkert fryktelig opptatt med å kikke hverandre dypt inn i øynene. Ihvertfall glemte vi kaka som sto i kjøleskapet. Vi må ha levd på luft og kjærlighet, for vi burde ha sett den da vi åpna skapet...

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.