Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Retningslinjer for sosialt samvær nå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-20, 16:28   #181
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Det kommer til å skli veldig ut, tipper jeg.

Det tenkte jeg også. Jeg fulgte ikke pressekonferansen, men smittes vi for sakte nå?

Gammel 24-03-20, 16:29   #182
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, tiltakene videreføres, men noen er spesifisert. Vi vet ikke smittetallet nå.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 16:34   #183
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det tenkte jeg også. Jeg fulgte ikke pressekonferansen, men smittes vi for sakte nå?

Men satser på å gå fra 2,4 som var før tiltak, til 1. Nå er vi vel en plass mellom de tallene.Altså at hver smittet smitter bare en og ikke 2,4.men sykehusene klarer å ta hånd om pasientene hvis tallet kommer under 1,3 tror jeg det var, litt usikker på om det er helt rett.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 24-03-20 kl 16:40.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 17:55   #184
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Da er det jo enklere råd fra regjeringen: maks 5 i en gruppe.

Trodde dette var ment som en reduksjon fra tidligere 50, som har vært råd fra regjeringen ift forsamlinger tror jeg. Ikke som et endret råd fra 1-2 venner. Det som kom i dag er jo ikke fra FHI, det er sentrale føringer.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 18:08   #185
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Trodde dette var ment som en reduksjon fra tidligere 50, som har vært råd fra regjeringen ift forsamlinger tror jeg. Ikke som et endret råd fra 1-2 venner. Det som kom i dag er jo ikke fra FHI, det er sentrale føringer.

Max 5 i begravelser?

Gammel 24-03-20, 18:10   #186
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For de som ikke er i hold-deg-hjemme-eller-isolert-gruppene står det at man kan ha besøk, men få av gangen. Det synes jeg var overraskende. Besøk inne?

Hvor står det om besøk inne?

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 18:14   #187
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Max 5 i begravelser?

Jepp, det tolkes sånn her. (Jeg omgås folk som driver med slik til levebrød.) Jeg tror mange kommer til å ha en helt enkel kremasjon, for å ha seremoni og urnenedsettelse senere.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 18:17   #188
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Max 5 i begravelser?

Jeg tror det er det som menes ja.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 18:20   #189
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror det er det som menes ja.

Jeg tror mange kommer til å tro det er Ok med fem personer «når-som-helst». Hva tror dere?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 18:21   #190
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er fra FHI, datert i dag.

Der står det at friske barn kan være sammen «i små grupper», og at en kan ha besøk, «men få avgangen».

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 75390692-998B-4B3E-943B-3378CAC9A904.jpg (11,2 KB, 24 visninger)
Gammel 24-03-20, 18:25   #191
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maks fem er fra pressekonferansen kl 1600.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 24-03-20, 18:32   #192
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Ok, så da kan en være fem ute. Men ikke inne?

Gammel 24-03-20, 18:34   #193
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Men altså folkens - helt ærlig. Noen av oss er syke og trenger VIRKELIG at alle er lojale og følger opp. Så lite sosial kontakt som mulig er fint. Antallet kontakter som angis bør være et absolutt maks - og ikke noe man tillater seg hele tiden.
Hvis vi skal få ned smittefrekvensen fra at hver smittet igjen smitter 2,3 til det ønskede 1-frekvensen, hjelper det å kutte ned kontaktpunktene fra fire til tre - og fra tre til to.
Hvis man for eksempel er transplantert og går på medisiner som hemmer immunforsvaret - eller akkurat har fått en kreftdiagnose, så er det faktisk litt surrealistisk at andre er opptatt av helt andre ting enn man er selv - nemlig å unngå å bli smittet fordi man er an de som kan bli veldig syke eller faktisk dø av dette.

Gammel 24-03-20, 18:35   #194
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de sier hele tiden nå maks 5 i gruppe ute. Hva med inne? Og 2 meter avstand inne med de du ikke er i samme husstand med. Er bedt på middag på fredag til et vennepar. Tro om de har langt spisebord. Tror det blir nei fra oss, for tror de har bedt 2vennepar. Oss 6 som var på ferie sammen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 18:38   #195
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Standard

Jeg vet at folk er syke. Jeg skal bare oppdatere meg litt, og være klar til å diskutere med ymse personer jeg kjenner RL. Det jeg ser nå er at jeg må diskutere med en trener på ene laget til guttungen. Takk for alle gode innlegg du har, Pøbel.

Gammel 24-03-20, 18:51   #196
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så tar vi en for laget, både for de som er i risikogrupper, og for de som MÅ eksponere seg for et antall mennesker som er mangedobbelt av det anbefalte. De drar snittet kraftig opp, og vi andre kan bidra til å trekke det ned med å holde oss ved teltet, i familien.
Helsearbeidere, butikkansatte, de som har støttefunksjoner til de med samfunnskritiske yrker o.s.v. De har ingen mulighet å holde disse anbefalingene, så vær grei nå.

Gammel 24-03-20, 18:54   #197
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nextlife:

Gammel 24-03-20, 19:06   #198
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Hvor står det om besøk inne?

Det er denne figuren jeg så:

Jeg lever slik dere oppfordrer til, Pøblis og Nextlife, men jeg mener at de føringene som ligger fra myndighetene er at vi skal bremse spredningen noe og smittes passe fort. Det betyr at vi ikke skal isolere oss slik det er nå. Jeg synes måten det kommuniseres på er noe uklar og egnet til mye krangel om fortolkninger.

Gammel 24-03-20, 19:15   #199
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er denne figuren jeg så:

Jeg lever slik dere oppfordrer til, Pøblis og Nextlife, men jeg mener at de føringene som ligger fra myndighetene er at vi skal bremse spredningen noe og smittes passe fort. Det betyr at vi ikke skal isolere oss slik det er nå. Jeg synes måten det kommuniseres på er noe uklar og egnet til mye krangel om fortolkninger.

Ja, jeg er helt enig med deg, og synes de har litt å gå på i kommunikasjonen, de hadde gjort det så mye lettere for folket (tror og håper jeg) om de hadde vært mer tydelig og gitt mindre rom for tolkning.

Gammel 24-03-20, 19:18   #200
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Så tar vi en for laget, både for de som er i risikogrupper, og for de som MÅ eksponere seg for et antall mennesker som er mangedobbelt av det anbefalte. De drar snittet kraftig opp, og vi andre kan bidra til å trekke det ned med å holde oss ved teltet, i familien.
Helsearbeidere, butikkansatte, de som har støttefunksjoner til de med samfunnskritiske yrker o.s.v. De har ingen mulighet å holde disse anbefalingene, så vær grei nå.

Takk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.