|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg har knapt smakt noe av det som går igjen i denne tråden. Ikke hummer, kreps, østers, kaviar, ikke foie gras, ikke trøfler, ikke lammecarre. Men jeg spiser lutefisk med glede én gang i året.
![]() |
#182 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Fænsi te og vilt dyre økologiske produkter. Det er virkelig ikke så veldig mye bedre smak. Eller sunnere. Men dyrevelferdsmessig er det en vinner, selvsagt.
![]() |
#183 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?
Ertepurré er oppskrytt. Grønne erter er i det hele tatt oppskrytt. Resten er nammenam sammen med kokte melne poteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Østers, gåselever, hummer. Jeg liker sistnevnte, altså, men synes det er litt oppskrytt, for så fantastisk er det ikke. De to første har jeg smakt, og liker ikke det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg TROR kanskje jeg ville følt at sånn "levende reke på granbar i transkum"-mat ville vært oppskrytt, men jeg vet jo ikke, for jeg har vært for gjerrig til å prøve.
![]() |
#186 |
koko
|
Jeg blir også oppriktig glad av luksusmat og synes at opplevelsen er så verdt hver krone.
![]() |
#187 |
Introvert optimist
|
Du mener ørretnyrer?
![]() |
#188 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Skalldyr, skjell og sushi og generelt eksotiske ting fra havet kan jeg styre min begeistring for. Samme med innmat, uansett dyr. Er heller ikke glad i sopp, tang og trøffel. Utenom det er jeg svært lite kresen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg elsker ALL luksusmat.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Ja, fårikål, kan vi snakke litt om det? Hva i himmelens navn er det for en tullete rett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Panzerekstremfeminist
|
Hear, hear!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Ha ha, Pøblis! Jeg har kål som middag av og til. Helt ny sommerkål, skjært i digre båter og såvidt oppkokt. Heller over olivenolje, ristede pinjekjerner og revet parmesan med minst tre års lagring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Fårikål ja. Det er veldig langt fra favorittmaten min selv om jeg spiser det når det blir servert. Huksker med gru første middagen hos foreldrene til kjæresten jeg hadde på gymnaset. Det stinket fårikål da jeg kom dit. Ikke det jeg hadde håpet å få servert akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg synes også fårikål er oppskrytt. Kan fint spise det, men det er ikke wow, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
Enig. Hvorfor tar man det kjipeste av det kjipeste og serverer til jul? Jeg har fått ribbe tilberedt av en høyt anerkjent kokk, det var fremdeles skikkelig kjipt.
![]() |
![]() |
#196 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Mens vi er inne på julemat. Pinnekjøtt? Det kan jeg ikke begripe at folk spiser som festmat. Det er en av få ting jeg bare ikke klarer å få ned og den fæle lukten sitter igjen i huset i lange tider. Dessverre giftet jeg meg med en vestlending, men heldigvis lever han fint med at jeg aldri kommer til å lage pinnekjøtt (hvis han absolutt vil ha det må han gjerne lage det selv altså, men tydeligvis er ikke lysten så stor at det er verdt jobben). Både ribbe og fårikål synes jeg derimot er veldig godt.
![]() |
#197 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Mange typer norsk fest- og høytidsmat er jo alt annet enn luksus (i form av dyrt). Det er mer tradisjonsmat til en relativt billig penge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Men det er jo godt da. Fårikål not so much |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg, som ikke liker sånn luksusmat og guffne greier, liker godt både ribbe (som jeg spiser første juledag) og pinnekjøtt da
![]() |
#200 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hehe. Jeg elsker pinnekjøtt. Det er det beste som finnes. Og jeg er ellers lunken til mye annet kjøtt fra sau. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|