|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hage 2022Dere som vil ha blodbeger, send meg PM
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hage 2022Jeg har et villniss av blodbeger som må fordeles på flere potter og plastglass enn jeg har og har plass til. Noen er lovet bort til kollegaer og en mor til ei i klassen til minstemor. Men hvor mange gir man dem, tro? Og hvor store bør de ha blitt? Når jeg gir bort overskuddet sånn (vel, bittelitt av det) så får de dem ikke ferdig i ampel til å henge ut. Men de bør sikkert ha blitt bor større enn mine er enda. Og jeg må spre de som står mange tett, det skulle vært gjort for minst en måned siden. Jeg bare utsetter. For nå ser det umulig ut...
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hage 2022I dag har jeg gjort klart tre pallekarmer i hagen, og plantet ut noe av de jeg sådde i februar i bedet inne i drivhuset. Det er egentlig ikke så mye mer jeg får gjort før det blir varmere i lufta. Jeg pusler med de 30 små agrukplantene mine, som nå ser ut til å bli 29. Av en eller annen grunn tar den ene kvelden. Men det skal nok gå bra, jeg har fremdeles alt for mange. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hage 2022Heldig du med 29 agurkplanter! Jeg har plantet 5 frø og bare 1 har spirt men jeg har ikke gitt opp.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hage 2022Jeg er helt bakpå med all såing! Er det vits i å så tomater nå eller skal jeg bare satse på å få tak i babyer i år igjen, tro?
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Sv: Hage 2022Ingling: du kan så tomater!
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hage 2022
Jeg kom meg aldri i gang, så jeg kjøpte ferdige planter av en søt liten forhandler på hagemessen i stedet. I går flyttet de omsider ut i drivhuset, så nå håper jeg det ikke var for tidlig.
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Hage 2022Hvordan går det i hagene deres? Jeg har sådd litt ulikt inne i drivhuset, og har startet å plante ut det jeg har vintersådd ut i pallekarmer. Ellers har jeg plantet noen røtter på ulike stauder jeg har kjøpt, og pusler både her og der. Det gror og gror i drivhuset. Neste uke tror jeg at jeg tar sjansen på å sette ut et par agurkplanter for å se hvordan det går. De har blitt ganske store. Heldigvis har jeg fått adoptert bort noen av de, men å kvitte meg med enda fler. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
søt
Sv: Hage 2022Anne C: jeg skulle fått noen av de agurkplantene dine.
|
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hage 2022Sitron, solsikke vil ikke komme opp. De er en blanding av inne i det lille plastdrivhuset og ute i sola.
|
|
|
#11 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Oppdatering: Da jeg tok de ut sv drivhuset ikveld siden det skal regne inatt og imorgen så jeg at sitronen har begynt å titte opp av jorda. En liten grønn spire
2006-2010-2013 Sist redigert av Millen : 09-05-22 kl 23:54. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Hage 2022Jeg får tomatplanter av den ene broren min, og noen agurkplanter også tror jeg. Han lager alltid litt ekstra til meg. Planen min var jo ikke å få en hel skokk med agurkplanter. Men det er jo moro at det går bra med de. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hage 2022Jeg er i gang. Ettersom det var bortreistpåske, ble det tomat, chilli og aubergine på hagemessa, de står inne fremdeles. Ute har jeg nå sådd diverse i til sammen 14 pallekarmer, det gjenstår å luke litt og så sommerblomster i aspargesbedet, grave gjennom to pallekarmer som har en del ugress og legge på mer toppjord i et stort bed der gresskarene og maisen skal få stå i år, og legge på mer jord inne i drivhuset. Det har sunket en del.
|
|
|
#15 |
|
Sv: Hage 2022Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal så i pallekarmene mine. Det vil si i den ene skal det flere vintersådde gulrøtter, men ellers er jeg litt tom kjenner jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hage 2022Jeg har sådd gulrøtter, rødbeter, squash, reddik, salat, persille, bladpersille, dill, bondebønner, spisskål, grønnkål, rosenkål, blomkål, broccoli, blomkål, rosenkål, pak choi og persillerot. Jeg satt poteter i et par der det var kål i fjor, og strødd over frø fra ringblomst og kornblomst litt hist og pist. De er fine å ha innimellom og i kantene.
|
|
|
#17 |
|
Du har sådd alt dette ute nå? Hvor i landet bor du? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hage 2022Jeg har bare to pallekarm-bed pr nå. En det var poteter i og en jeg har jordbær i (mest løvetann og annet rusk. Jeg må luke)
|
|
|
#19 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hage 2022I drivhuset har jeg sådd gresskar og agurkplanter. Tipper det vil spire like godt som inne, men stresser ikke. Har sellerirot stående inne, tenkte å ha dem innimellom tomatene i drivhuset.
|
|
|
#20 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hage 2022Vi bor like ved hverandre, om jeg ikke husker feil.
|
![]() |
|
|