|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: ID Escentuals sminke
Det er derfor lurt å søke på "escentuals 9g". Da får man bare opp de store pakningene. Prisene ligger ikke mye over de på 2gram bestandig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: ID Escentuals sminkeHar noen av dere forresten sett et godt fargekart for foundationene? Jeg har en brosjyre, men der er det bare bilder av fargene og ikke navn på de ulike. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Jeg er lys i huden og jeg har "light". Den har en veldig fin, gylden men lys tone.
|
|
|
#5 |
|
|
Jeg fikk beskjed av hudpleieren om at light var litt for gul for min hud. Jeg stod nemlig med den i hånden og skulle kjøpe et prøvesett da hun sa at jeg heller burde bestille fairly light prøvesett i stedet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: ID Escentuals sminkeJeg har også lys hud (med litt fregner) og antydning til rødskjær - dvs jeg blir rødmusset/solbrent før jeg blir brun feks. Jeg har "Light" også, den er veldig fin. Med et litt tykkere lag får man en fin, gylden glød.
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: ID Escentuals sminkeJeg har prøvd denne noen ganger hos hudpleier, og hun anbefalte meg Medium beige. Den virket riktig til min hudfarge, om det sier deg noe Hattifnatten. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Jeg tror medium beige normalt blir for mørk for meg. Kanskje den går når jeg får litt farge? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ID Escentuals sminkeJeg har nå foundation og øyenskygger. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: ID Escentuals sminkeJeg irriterer meg over at jeg ser ut (og føler meg) som om jeg har tørr hud når jeg bruker ID-pudder. Hvorfor er det slik? Hva kan jeg gjøre for å unngå det? Jeg har ganske tørr hud normalt og bruker dermalogica dagkrem, og oppå der bruker jeg clinique-brunkrem.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: ID Escentuals sminkeJeg har normal hud i svangerskapet. Ellers har jeg nok normal/fet hud. For meg passer pudderfoundation helt perfekt og det ser ikke tørt ut. Det jeg har merket er at det kan se tørt ut hvis jeg bruker den dagkremen jeg brukte før (normaderm fra Vichy). Nå har jeg en som er litt fetere i konsistensen og da smelter foundationen på med en gang. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: ID Escentuals sminkeJeg trodde også at pudderet var foundation. Skal man bruke foundation under pudderet?
|
|
|
#15 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ID Escentuals sminkeFoundationpudderet ER foundationen, men man kan bruke Mineral Veil over foundationpudderet hvis man vil. Selv fikk jeg min første Mineral Veil i posten i dag, og det må jeg si; Fabelaktig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ID Escentuals sminkePudderet er foundation, så man trenger ikke bruke noe under det. Men jeg bruker alltid noe over, ellers ser jeg ikke ferdig ut. Foundation er jo underlag? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sperret
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
i vesterled
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ID Escentuals sminkeJeg har tidligere fått anbefalt light, og kjøpte det, men synes det er for gult. Var innom hudpleier i dag og kjøpte fairly light. Det ser ut til å være helt riktig farge til meg selv om jeg ikke er så veldig lys. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: ID Escentuals sminkeMan må nesten prøve den, tror jeg. Jeg har ingen hemninger for å prøve hos hudpleier selv om jeg tenker å kjøpe den et annet sted. : ond:
|
|
|
#20 |
|
A friend with benefits
|
Det hadde ikke jeg heller hatt. Produktene må jo prøves først, selvsagt.
|
![]() |
|
|