Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen 2025

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-25, 23:05   #1
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julen 2025

Tar du oppdrag, My?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-25, 23:32   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kommet et stort steg videre i juleryddingen, og har bare ett "problemområde" igjen. Men rommet til studenten er klart for innrykk ihvertfall.
Igår kjøpte jeg middagsmat i store mengder, sikkert nok til hver eneste dag resten av året.

Men julegaver gjenstår.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 00:24   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må lage meg en forpliktende plan for i morgen, tror jeg. I dag har jeg ikke gjort så mye julete, men har gjort andre saker da. Jo, jeg har kjøpt to hvite svibler og byttet ut de døende lilla.

I morgen før jeg skal på sykehuset på kontroll bør jeg har pakket inn minst 4 gaver.
Etter middag skal jeg lage noe julegodt, Oreokuler eller vepsebol.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 07:01   #4
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det blir lite pynting i år. Ikke at jeg går all in generelt i jula, men i år er jeg litt for preget av at jeg mistet hunden min forrige måned til at jeg har noen glede av det. Jeg gjør det jeg synes jeg må; har barnebarna og familie på adventskos på søndagene, baker og pynter pepperkaker med de små og har bakt julebrød til hele familien. Og fikser gaver, selvfølgelig. Gruer litt til julaften, jeg er dårlig til å holde maska i timevis. Et par timer går fint, men trenger mine gråtestunder fremdeles.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 08:00   #5
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Retz! Hva skjedde med hunden?

Gammel 17-12-25, 09:05   #6
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Retz! Hva skjedde med hunden?

Hun ble syk. Begynte å henge litt etter på løpeturer for noen måneder siden, men hun dro jo på årene - var 11 år - så jeg tenkte det var naturlig og lot henne bli hjemme når jeg skulle løpe. Så for noen uker siden begynte hun å hoste litt sporadisk, og spise mindre. Gikk litt saktere i oppoverbakker også når vi gikk tur, så jeg bestilte veterinærtime. Ingen feber, stivhet eller påfallende atferd. Jeg tenkte kanskje begynnende hjertesvikt. Røntgen var imidlertid stygge, de viste mange metastaser på lungene. Det var ingenting å gjøre, Astra var allerede i narkose ifm røntgen, så jeg tok en tung avgjørelse der og da, og lot henne dø fredfullt i fanget mitt på gulvet.

Alternativet med å ta henne med hjem for noen dager var ikke aktuelt. Min sorg hadde trolig gjort henne forvirret og usikker, og det ønsket jeg ikke for henne.

Gammel 17-12-25, 10:11   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så trist Retz

Gammel 17-12-25, 10:25   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Retz.

Jeg er i rute. Sånn noenlunde. Selvsagt på etterskudd med det som skal strikkes. Det er jeg jo alltid på denne tiden.

I morgen har jeg noen avspaseringstimer på formiddagen for å gjøre den store handlingen.

Læreren er fullstendig utslitt så juleplanlegging er mitt ansvar. Men, det er jeg vant til.

De fleste gaver er kjøpt, det gjenstår litt pakking. Alt som skal sendes er sendt. Jeg må skrive en del julekort som skal deles ut nærmere jul.

Jeg har bakt pepperkaker, og i går bakte jeg cookies med pepperkakesmak fra en oppskrift fra Det søte liv. Det blir kanskje serinakaker også i løpet av helgen.

I kveld skal vi på Nøtteknekkeren og det gleder jeg meg til. Det gir meg julestemning.

Det første juleselskapet er på fredag så nå er vi i gang.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 11:04   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vondt, Retz!

Jeg har fått et studentbarn hjem og sendt av gårde et annet for feiring med svigerfamilie. Summen er konstant. De fikk et døgn hjemme sammen.

Gammel 17-12-25, 11:40   #10
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det var veldig trist å høre, retz. Sender deg mange varme tanker og klemmer. Astra hadde sikkert et fantastisk liv hos deg, slik vi har fått høre om deg og livet ditt med henne.

Gammel 17-12-25, 11:58   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så trist, Retz.

Gammel 17-12-25, 12:01   #12
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Skjønar godt du er trist, Retz.

Gammel 17-12-25, 12:55   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så trist å høre Retz.

Gammel 17-12-25, 12:00   #14
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Så trist, Retz.

Gammel 17-12-25, 13:22   #15
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så vondt, Retz!

Gammel 17-12-25, 13:33   #16
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Tusen takk for all medfølelse og forståelse! Setter pris på det.

Gammel 17-12-25, 19:02   #17
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Forferdelig trist. Vår hund er over 12 år. Jeg blir mer og mer klar over at det ikke er for alltid vi har henne. Får tårer i øynene bare ved tanken. <3

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 20:52   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Har pakket inn opptil flere gaver. Tar resten senere eller i morgen. Har fremdeles ikke bakt eller laget noe på noen dager selv om legetimen på sykehuset ble avlyst og flyttet til mandag. Fremdeles ikke besøkt byens julemarked ... En uke igjen. Det blir alltids jul elv om ikke alle kakeboksene er fulle eller julemarkedet ikke besøkes. Helsa først.

Gammel 18-12-25, 08:02   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Så trist å høre, Retz.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-25, 03:02   #20
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Retz: Det er så leit når kjæledeggen ikke holder ut lenger. For meg er det en grunn til at jeg ikke har katt selv lenger. Men du verden så mye glede det er i andres.
OT: Plutselig har jeg kontroll. Alt er forberedt så godt jeg kan til søndagens juletreplukking og slektsstevne. Julegrøtspisingen i dag ble fint gjennomført og julekaker er ferdig lagd og stekt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.