Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømme- og hatjobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 21:57   #181
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drømme- og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er vel en grunn til at så mange flyverter er homser.

Men jeg kjenner altså en som ikke er det…

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:01   #182
Iriam
litt skummelt

Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er vel en grunn til at så mange flyverter er homser.

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:09   #183
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja nettopp! Og da er det kanskje ikke så rart at jeg som ER flyvertinne synes det er rart at jobben min (som jeg synes er veldig ok) for andre er noe av det verste de kunne tenke seg. Er det så rart at jeg tenker det, eller er det det at jeg burde holde kjeft om det?

Jeg var hjemmesykepleier frem til for 2 uker siden og jeg likte jobben min kjempegodt. Jeg har likevel ingen problemer med å forstå at ikke alle liker det samme som meg.

Jeg kunne heller aldri tenkt meg å være flyvertinne. Ikke lege heller. Men jeg har heller ingen problemer med å forstå at andre synes det er flotte jobber.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ang.hjemmesykepleie:

DET kommer an på hvor man jobber, tror jeg. Den hjemmesykepleieren jeg kjenner har verdens roligste arbeidsdager! Hun daffer ofte rundt et par timer om dagen. Det er ofte brukere som er bortreist, mens skjemaet er lagt opp til at alle er der. Hun har også en veldig behagelig turnus. Så man må bare finne den riktige arbeidsplassen, tror jeg.

Hvor er dette, Polyanna? Hvilken kommune/bydel? Jeg har jobbet i hjemmesykepleien i 9 år, kjenner godt mange venner/kollegaer rundt i hele landet, men ingen av dem beskriver arbeidsdagen sin som innlegget ditt over.
Er dette en autorisert sykepleier med et helhetsyn?

Og sånn helt på sidelinjen: vi har både ambulansefagarbeidere og brann"menn" på forumet....

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:12   #184
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

DET kommer an på hvor man jobber, tror jeg. Den hjemmesykepleieren jeg kjenner har verdens roligste arbeidsdager! Hun daffer ofte rundt et par timer om dagen. Det er ofte brukere som er bortreist, mens skjemaet er lagt opp til at alle er der. Hun har også en veldig behagelig turnus. Så man må bare finne den riktige arbeidsplassen, tror jeg.

Det der er nok unntaket som bekrefter regelen. For det er IKKE slik hverdagen er for de mange tusen som er ute i hjemmetjenesten.
I hvert fall ikke de som rapporterer til oss, og det er faktisk de aller aller fleste i dette landet.

Men i en modellkommune kanskje? Og i så fall er det valgkampargument ...

Gammel 28-08-07, 22:26   #185
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg ville mye heller vært patolog enn flyvertinne. :foretrekker lik:

Gammel 28-08-07, 22:28   #186
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

For noe piss, Elin.

Selvsagt, Skremmern, selvsagt.... Skremmern har alltid rett, og alle andre prater bare piss dersom de vet noe annet eller mer enn Skremmern

Gammel 28-08-07, 22:31   #187
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis det er brannfolk tilstede vil det som Skremmern sier alltid være ambulansefolk eller byråfolk tilstede også. Brannfolk tar seg gjerne av skjæring av metall. De andre tar seg av de døde. Brannfolk har ikke med seg døde mennesker i bilene sine. Det må alltid være andre tilstede.

DET er derimot riktig!! og politifolk er også tilstede.

Brannfolkene tar for seg skjæring og får folk ut og vekk. Jeg har aldri sagt at brannfolk tar med seg likene eller restene av likene med i bilene sine.

(Guriland....diskusjonen utarter igjen, og begynner nesten å bli makaber )

Gammel 28-08-07, 22:36   #188
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Topp:
1. Skuespiller
2.Gourmetkokk
3.Forfatter

Bunn:
1.Frisør
2.Renholder
3.Lege

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:37   #189
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Foreslår at vi henter inn en brannmann eller to, slik at vi får fram fasiten

Hvorfor det, hvis ambulansekjøreren allerede har talt?

Mine topp tre:
Hjernekirurg (okei, hjerter kan også gå, men ikke noen vanlige tåfisoperasjoner)
Detektiv
Journalist (blekner mer og mer)

På bunnen:
Hjelpepleier/sykepleier
Lærer
Førskolelærer/barnehageassistent

Og en tidsbegrenset bunnotering:
Bussjåfør i Tromsø om vinteren

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:40   #190
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brannfolkene tar for seg skjæring og får folk ut og vekk. Jeg har aldri sagt at brannfolk tar med seg likene eller restene av likene med i bilene sine.

:Peker på innlegg lenger oppe:

(Og gubben lurte på hva i alle dager jeg egentlig holdt på med siden jeg spurte så makabre spørsmål. )

Gammel 28-08-07, 22:41   #191
Elin

Elin sin avatar

Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

men første gang jeg virkelig forstod det var da jeg så evakueringen av det Air France flyet som tok fyr. Hvor lang tid tok det? 1,5 minutt? Å tømme et stappfullt fly? En virkelig bragd!

Ja,kabinansatte er trent til å evakuere fly på 90 minutter. Det er et krav fra luftfartsmyndighetene, og det går det - hver gang, men da er det ikke noe mor kjære mor, og jeg tror folk kanskje ville se en annen side av yrket dersom de var med på en slik evakuering en gang (bank i bordet- la det aldri skje!) Kravet gjelder selv om 2 utganger(dører/nødutganger) er blokkert eller satt ut av funksjon.

Gammel 28-08-07, 22:43   #192
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

90 sekunder håper jeg ...

Gammel 28-08-07, 22:46   #193
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DET er derimot riktig? Det er da akkurat det jeg sier, eller vet du bare ikke hva er trippelvarsling er for noe?

Og hva mener du med at de får folk ut og vekk? Ut og vekk av hva? Toghjulene? Bilvrak?

Kanskje du skal holde deg til serveringen over skyene, og ikke bry hjernen din så fælt?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:53   #194
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Min personlige brannmann kan informere om følgende:
- Hvis toget kjører over vedkommende, så må brannvesenet tilkalles. De er de som kan få vekk toget og skrape frem resten. Men de tar ikke med seg restene. Det er det begravelsesbyrået som gjøre.
- I alle slike tilfeller, er alltid politi og rettsmedisinsk personell tilstede.

- Etter Scandinavian Star-ulykken var det brannmenn som var inne og hentet ut de døde.

Han understreker for øvrig at det alltid er politi og rettsmedisink tilstede i slike situasjoner.

Men altså: Brannmennene tar dem ikke med seg.

I Scandinavian Star-ulykken hentet også politiet ut de døde. Det samme gjelder flykræsj, Kripos har blant annet en egen gruppe.

Gammel 28-08-07, 22:54   #195
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iriam, her.

Kan du ikke fortelle om en typisk dag på jobben da, Elin?
Mitt inntrykk er i hvertfall at serveringen ikke er en bitteliten del av jobben..handler vel om å gjøre mat, kaffi, etc klart før folk kommer...så servering og salg av tax-free på utenlands....samle inn søppel..rydde når flyet er landet...selvfølgelig må de jo jo gjennomgå sikkerhetsprosedyren og stå ansvarlig hvis det skjer noe, men som heldigvis ikke skjer så ofte...så hovedsaklig er man jo et serveringspersonal, hvorfor er det så vanskelig å innrømme? Mistanke om at de som jobber som det, vil gjøre det mye mer glamorøst enn det er.

Og hvordan er det å kombinere med familieliv? Er vel ikke akkurat en 8-16 jobb?

Men, en fordel som jeg kan se..må jo være de flotte flyverene!:sikle:

Vel, jeg tror de færreste som jobber som kabinpersonell forsøker å glamorisere hverdagen sin, for nettopp vi vet vel at det er hardt fysisk arbeid, lange dager, null pauser, null overtidsbetalt osv. Men det var en gang, ja, at det å bli flyvertinne var glamorøst. Det var alle ungpikers drøm, for flyvertinnene hadde på seg fine uniformer og reiste bare rundt og slappet av på flotte hoteller. Slik er det ikke lenger, selv om ja, vi ser og opplever masse i løpet av en arbeidsuke.

Ja, og i den grad det å ta vare på flyredde passasjerer, trøste småbarn som reiser alene, roe ned illsinte forretningsfolk som er forsinket, tørke spyene til gamlefar som sto opp for tidlig og satte kaffen i halsen, lese 4 forskjellige sikkerhets-checklister før hver "bordsetting" som angår sikkerhet og nødprosedyrer, sørge for videreformidling av beskjeder om videreforbindelser, lese flybilletter m.m. er det samme som servitør, ja, så kall oss det da!! Jeg tåler det jeg. Jeg tåler det akkurat like godt som en barnehageansatt som blir kalt "tante"

...og dersom du mot formodning fortsatt er interessert i å vite hvordan en typisk dag på jobb for oss VIRKELIG er, så kan jeg godt sende deg det på PM om du vil.

Gammel 28-08-07, 23:00   #196
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

jeg lo så tårene trillet da jeg leste dette innlegget!

Kom igjen Elin, jeg er sikker på at du og alle andre damer vil bli flyvertinner så dere kan smugtitte på alle de kjekke flyverne .....
(for alle kabinansatte er jo damer og alle flyvere er jo seff menn!!)

Flyvere får gå i fred for mitt vedkommende. Både de kvinnelige og de mannlige flyverne. Kabinansatte består av menn og kvinner. Flest kvinner dessverre, for personlig skulle jeg ønske meg en 50/50-fordeling.

Opprinnelig lagt inn av Iriam, her.

Godt at jeg kunne bidra til en god latter!

Og djiiiises...men, her var det snakk om en fordel som JEG som flyVERTINNE kunne se..

Er det noe spesielt med flyvere??? Det har jeg i så fall ikke fått med meg. Dersom flyvertinner er serveringspersonale, så er vel flyvere buss-sjåfører i pen-klær etter din definisjon

Gammel 28-08-07, 23:05   #197
Elin

Elin sin avatar

Standard

:Peker på innlegg lenger oppe:

(Og gubben lurte på hva i alle dager jeg egentlig holdt på med siden jeg spurte så makabre spørsmål. )

Ja, og jeg har altså forsøkt å si det du skriver i innlegget ditt hele tiden. Skremmern ville visst si noe annet.

Gammel 28-08-07, 23:10   #198
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

I Scandinavian Star-ulykken hentet også politiet ut de døde. Det samme gjelder flykræsj, Kripos har blant annet en egen gruppe.

Vel, i Scandinavian Star-ulykken var det vel, beklageligvis, nok til alle.

Dere har rett begge to, så hvorfor ikke kalle det uavgjort?

:Peacemaker:

Gammel 28-08-07, 23:11   #199
Iriam
litt skummelt

Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bussjåfører i penklær!
Kanskje bare jeg som har sett kjekke flyvere når jeg har vært på tur, da..

Takk for svar...må innrømme at jeg fikk enda mindre lyst til å bli flyvertinne nå, men det er godt at du er fornøyd med jobben din! Det er jo det viktigste!
Men, etter den beskrivelsen er det kanskje ikke rart at mange ikke synes det er en drømmejobb!

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:12   #200
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Vel, i Scandinavian Star-ulykken var det vel, beklageligvis, nok til alle.

Dere har rett begge to, så hvorfor ikke kalle det uavgjort?

:Peacemaker:

Er det noen som sloss?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.