|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
superbruker
|
Sv: "Kresne" unger og usunn matDet er ikke enkelt å få et barn til å smake på noe de absolutt ikke vil smake på. Fra eldste var baby og begynte med fast føde har vi hatt problem. Å få en baby til å smake på noe går fint. Man får vondt inne seg når babyen brekker seg. Etterhvert så nekter dette barnet å åpne munnen for å smake på nye ting. Jeg har kjørt hardt på at nye ting skal smakes på. Jeg har gitt smaksprøver til hvert måltid. Jeg kunne bruke timer på å prøve å overtale barnet mitt til å i det minste ta smaksprøven inn i munnen. Dessverre er ikke mitt barn avhengig av å spise. Han blir ikke sulten. For han er det faktisk en lettelse å slippe. Vi har prøvd å legge smaksprøver på tallerken og ingen går fra bordet før alle har smakt. Etter 2-3 timer ved matbordet gir man seg. Det handler ikke om å være staest. Det handler om hvilke opplevelser man gir barnet i forbindelse med mat.
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: "Kresne" unger og usunn mat
2-3 timer? Seriøst? Da blir det uansett ingen god opplevelse ved matbordet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Sv: "Kresne" unger og usunn mat
Jeg også. Jeg synes smøret ikke ser særlig innbydende ut med masse brødsmuler rundt kanten, men bryr meg ikke hvis det er mannen eller ungenes rester.
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: "Kresne" unger og usunn matJeg syns jo ikke akkurat det er kresenhet å ville ha maten ren og delikat og uforurenset av andres rester. Jeg kjøper ikke argumentet om at det bare er de smulene og smøret man ellers spiser - gjelder det isåfall all mat? Bare å blande vilt sammen, med litt rester av forskjellig, siden alt likevel blandes i munnen/magen? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: "Kresne" unger og usunn matVår sønn er vel ikke utpreget kresen, men kan være utpreget småspist, og særlig til middag. Vi har tenkt som så at det er bedre han spiser bittelitt sunn mat, enn masse usunn. Sulte gjør han uansett ikke, og han er heldigvis ganske glad i frukt.
|
|
|
|
#8 |
|
Come what may...
|
Sv: "Kresne" unger og usunn matLindamor, må si dere virkelig har tålmodighet til å sitte så lenge. Tror jeg hadde tørna galen om vi skulle sitte så lenge.
|
|
|
#9 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Kresne" unger og usunn matJeg er en mor som har fått mye pes og negative kommentarer, himling med øyne og blitt snakket om bak min rygg pga eldste mann når de ser hva jeg foret min sønn med.
|
|
|
#10 |
|
Come what may...
|
Sv: "Kresne" unger og usunn matVi hadde besøk igjen av denne jentevennen til eldste jenta mi for noen dager siden.
|
|
|
#11 |
|
superbruker
|
Sv: "Kresne" unger og usunn matSånn uvane-oppførsel hadde jeg gitt klar beskjed om at jeg ikke ville godtatt ved matbordet. Det er bare skuespill. Klarer hun å smake på maten kan det gjøres uten masse ekstra fakter og grimaser. Hvis hun ikke klarer det så er det bedre å la være å smake. I hvert fall når hun bare er på besøk.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Kresne" unger og usunn matBarneoppdragelse hvor? |
|
|
|