Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 14:00   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Jeg går vel under betegnelsen normal, men kunne kanskje tenkt meg å gå ned et par kilo. I allefall strammet opp skrotten litt.
Men viktig for meg er det ikke.

Gammel 10-01-09, 23:58   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har uansett trøstespist store mengder bamsemums i kveld.

Gammel 11-01-09, 10:33   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og da er du inne på en annen ting jeg ikke forstår; to kilo. Spiller virkelig TO kilo en så stor rolle som det ser ut til å gjøre for noen av dere? To usle kilo er forskjellen på å ha det supert med kroppen sin og å føle seg feit? Jeg blir matt.

Gammel 11-01-09, 11:09   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og da er du inne på en annen ting jeg ikke forstår; to kilo. Spiller virkelig TO kilo en så stor rolle som det ser ut til å gjøre for noen av dere? To usle kilo er forskjellen på å ha det supert med kroppen sin og å føle seg feit? Jeg blir matt.

Jeg vet. Det gjelder meg, men jeg skjønner det ikke. Det er ikke kiloene på vekta, men følelsen jeg har. Og går jeg på vekta får jeg bekreftet mistanken.

Gammel 11-01-09, 11:29   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er pur idioti. Tror meg, jeg vet.

Men nei, det er ikke så enkelt som at jeg enten har det supert eller føler meg feit. Generelt har jeg det aldri "supert", men føler meg mest vel når jeg er på en viss vekt. Jeg føler meg heller ikke feit, for det får da være en grense for hvor idiotisk man skal være, men kvapsete, slækk og ikke på min peak, lissom. Æh. Det er bare dumt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 11:34   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

To kilo spiller ikke den store rollen, men når de parrer seg med lynets hastighet og plutselig er ti er det en god innsikt å vite at man skal bry seg om de to.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 11:49   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemte akkurat passe, til å være 34 uker på vei synes jeg at jeg er ser helt passe ut.

Gammel 11-01-09, 12:28   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

To kilo spiller ikke den store rollen, men når de parrer seg med lynets hastighet og plutselig er ti er det en god innsikt å vite at man skal bry seg om de to.

Jeg ser jo den, jeg ser ikke noe galt i å være bevisst. Det er følelsen en del sier de to kiloene gir jeg reagerer på. At de går fra å føle seg vel til ræva på to kilo. Ikke det at noen kan se; hmm, nå har jeg lagt på meg litt, nå må jeg være litt mer bevisst.

Gammel 11-01-09, 12:30   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser jo den, jeg ser ikke noe galt i å være bevisst. Det er følelsen en del sier de to kiloene gir jeg reagerer på. At de går fra å føle seg vel til ræva på to kilo. Ikke det at noen kan se; hmm, nå har jeg lagt på meg litt, nå må jeg være litt mer bevisst.

Når jeg legger på meg legger de to kiloene seg utelukkende rundt magen. Å gå med stramme bukser blir jeg uvel av. Jeg kjenner det selv, men forventer ikke at andre skal se det.

Gammel 11-01-09, 16:42   #10
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kanskje man skulle forkusere på HVORFOR folk har et dårlig gorhold til kroppen sin ...?
Enten det går den ene eller den andre veien.
De fleste av oss er så store eller små at de får plass i seg selv!

Gammel 11-01-09, 19:41   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

De fleste av oss er så store eller små at de får plass i seg selv!

Jeg får plass i meg selv om jeg veier 60 eller 90 kilo. Slå den du!

Gammel 11-01-09, 20:22   #12
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, så bra!!
Tenk om du ikke rakk ned til bena ...

Gammel 11-01-09, 20:42   #13
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

oooh - stretchy!

For øvrig er jeg akkurat som deg - omtrent like høy, og 67-68 kg er passe. Når vekta bikker 70, blir jeg gretten og misfornøyd. Nå har jeg fremdeles noen kilo igjen til 70 (etter siste svangerskap), og synes jeg ser smekker ut på alle bildene fra sydenturen der jeg vet at jeg gikk rundt og følte meg som en stappet pølse... Jeg blir ganske oppgitt over meg selv.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 21:07   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

oooh - stretchy!

For øvrig er jeg akkurat som deg - omtrent like høy, og 67-68 kg er passe. Når vekta bikker 70, blir jeg gretten og misfornøyd. Nå har jeg fremdeles noen kilo igjen til 70 (etter siste svangerskap), og synes jeg ser smekker ut på alle bildene fra sydenturen der jeg vet at jeg gikk rundt og følte meg som en stappet pølse... Jeg blir ganske oppgitt over meg selv.

Morsomt. Slik har jeg det også.

Sist redigert av rine : 01-01-11 kl 15:24.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 21:09   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt overvektig (3-4 kilo) og ønsker meg ned. Er på vei.

Det er ikke de + 3-4 kiloene i seg selv som betyr så mye for meg, men følelsen av å ha kontroll, tror jeg. :uff:

Gammel 11-01-09, 22:03   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er de to kiloene todelt. Det ene er at de legger seg på steder som viser ganske godt i de klærne jeg har. Rett over linningen på buksa, liksom.

Det andre er at jeg er veldig bevisst på at 2 ikke skal bli 10. Man starter jo et sted. Jeg tror at grunnen til at jeg har hatt relativt stabil vekt i alle år er at jeg alltid har passet på de 2 kiloene.

Gammel 11-01-09, 22:17   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det andre er at jeg er veldig bevisst på at 2 ikke skal bli 10. Man starter jo et sted. Jeg tror at grunnen til at jeg har hatt relativt stabil vekt i alle år er at jeg alltid har passet på de 2 kiloene.

Det tror jeg også. Når man har gått ned mange kilo, tillater man seg litt slækk på et par kilo, men så kommer det et par utskeielser på rappen og så har de to blitt til 3-4. Da blir man deppa og trøstespiser litt og vekta viser +5. De buksene som passet perfekt , strammer nå og ettersom alle de fravokste klærne er gitt bort, må man kjøpe seg et par nye. De nye buksene var litt romslige så det merkes ikke om det kommer på et par kg til. Da er vi oppe i 8+, og derfra går det kun en vei.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:18   #18
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg veier 15 kg for mye i forhold til idealvekt. Det har jeg mer eller mindre gjort siden forrige fødsel for litt over 5 år siden. Jeg har ikke klart å gå ned i vekt etter dette (+/- 3 kg). Jeg har pcos og bør satse på lavkarbo. Egentlig vet jeg alt jeg bør gjøre, det eneste jeg ikke klarer er å faktisk gjennomføre det.

Når jeg finner ut hvorfor jeg ikke klarer å gjennomføre en vektreduksjon, er jeg temmelig sikker på at de 15 kg forsvinner.

Jeg er ikke spesielt glad i kroppen min, med magen som hatområde. Der har jeg fått mye ekstra skinn etter sv.skap. Dersom overhenget er like ille etter vektnedgang, skal jeg søke om bukplastikk. Det skal være min bonus, har jeg bestemt.

Innimellom kan jeg føle meg "sexy", iallefall hvis jeg prøver å fortrenge magen min...

Gammel 13-01-09, 21:22   #19
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

må jo si det er litt dystre resultater....

Gammel 13-01-09, 21:44   #20
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg veier ikke for mye eller for lite, men liker ikke kroppen min. Det har jeg aldri gjort.

Sist redigert av Éowyn : 13-01-09 kl 22:43.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.