Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-08, 23:58   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg ser inn i min krystallkule og ser at Mim kommer til å svare litt annerledes på Hva-har-du-brukt-på-barnevogn om kun kort tid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 00:00   #2
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har selv kombinasjonen Simo + Bugaboo,og simo er for meg den ultimate babyvogn
Selv om mange synes den er ett drog,synes jeg den er stabil,god å trille og så kan den vugges. Ja den er tung,men jeg går ikke akkurat rundt å bærer på den.
Buggisen er stokk,stiv i forhold,men ja det er en lett vogn,som man må vende seg til å trille( følte den gikk alle veier første gangen)
Jeg har aldri brukt baggen på buggis,kun sportsvogndelen,og jeg synes at den er lite lun når det er vind ute.
Så vi har trilla simo i hele vinter,og tar vel frem buggisen når det blir varmere i været.

Men jeg vil anbefale å dra innom barnebutikken og prøve de forskjellige vognene!
Slik finner du nok best ut hva som er den rette vognen(e) for deg!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 00:04   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Fordi at dersom man skal ha innstillingen på håndtaket nakke- og skuldervennlig (altså på laveste nivå) så går man gjerne og sparker i vogna. Det betyr selvsagt ikke at alle som er under 165 gjør det, men jeg har hørt om flere som har irritert seg over det. Jeg gjorde også det.

Å ja, det var det der. Nei det er klart, går man og sparker i vogna er det irriterende. Mim, du bør prøvetrille noen vogner.

Jeg har en Emmaljunga i tillegg til Bugabooen. Den brukes når vi skal ut og reise, siden den tåler absolutt alt. Men jeg synes den er forferdelig tung.

Gammel 10-03-08, 00:09   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg har en Emmaljunga i tillegg til Bugabooen. Den brukes når vi skal ut og reise, siden den tåler absolutt alt. Men jeg synes den er forferdelig tung.

Bugaboo er jo den absolutt beste reisevognen også. Med transportbagen er det jo nesten umulig å ødelegge den.

Gammel 13-03-08, 08:40   #5
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

oioioi... Nå har jeg lest til øyet ble stort og vått og til jeg ble usikker. Vi har jo termin nesten samtidig, Mim, og her har jeg egentlig bestemt meg for OTH (Urban Jungle)...

Dette med at man ikke kan ha barnet vendt mot seg i sportsvogndelen - jeg ser jo ulempene med det, men jeg så aldri noe stort problem med dette da jeg hadde tvillingene i 3-hjuling. Så tror ikke det kommer til å veie tungt for meg. Grunnen til at jeg nå blir litt i tvil er det som blir sagt om bag'en til OTH. Hadde jeg fått mai- eller januarbarn hadde jeg aldri vært i tvil...

Huff. Tror bare jeg setter på meg skylappene igjen og går for det jeg hadde tenkt...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 00:12   #6
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært igjennom de fleste kombinasjoner og varianter.
Og konklusjonen min er: Buggis + OTH =

Ellers er jeg helt enig i at man bør kjøpe brukt, grei dypvogn til starten og fleske til med superbra sportsvogn fremfor å gjøre det omvent. Men med Buggis trenger man altså ikke å kjøpe stor dypvogn for å ha stor bag - Buggisbagen er suverent diger.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 00:59   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Simovognen min får du aldri!
Jeg har en Simo Elegance stående til lagring hos mine foreldre; ingen over, ingen ved siden av, når det kommer til vogn de første månedene.
(Og det var en gylden mulighet til å shoppe sportsvogn. )

Gammel 10-03-08, 22:51   #8
~froggie~
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2007
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg vil anbefale å gå i en butikk å prøvekjøre vogna og se hva som passer DEG.

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 00:27   #9
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jepp. Vi ryker på en buggis.
Akk, de kamelene...

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 01:00   #10
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Teutonia Spirit S3 med fashionbag. Ser at det er litt forskjeller fra 07-modellen til årets, bl.annet så er handbrems standard på årets. Og så er det kommet så mange nye fine farger.

Lille er nå 4 måneder og ligger i en diger, håndlaget lammeskinnspose (med blå cordfløyel) som vi har arvet og hun har fortsatt plass. Hun er nå ca. 67 cm lang, nesten over 97% på percentilskjemaet. Sportsdelen har jeg ikke fått prøvd enda, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Jeg synes vogna er glimrende, ikke noe problem å komme seg gjennom forskjellige kasser, være seg polet eller Prix. Eneste er at det er litt vanskelig å stappe en diger handlepose ned i kurven. Men har du fått den nedi, så faller den ikke ut igjen for kurven har høye kanter.

Vognvalget er kjempevanskelig, jeg brukte lang tid på å bestemme meg. Det endte med at jeg ikke fikk vogna jeg egentlig bestilte (Teutonia Fun) fordi jeg var litt sent ute og på grunn av forsinkelser hos leverandør, men jeg ble tilbudt S3 til halv pris som kompensasjon og er strålende fornøyd med det.

Gammel 11-03-08, 02:13   #11
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt to OTHer nå, og blir mer og mer glad i den. Hadde vi bodd i Norge ville vi nok hatt Bugaboo i tillegg, men med det varme klimaet her trengte vi bare en, og solgte Buggisen. Hvis dere bare skal ha en ville jeg - med termin i september, boende i Norge - valgt Bugaboo Cameleon pga. den lune, gode bagen og kalesjen. Den er nydelig å trille på asfalt uten snø, og det er det vel i Oslo store deler av året. Som tidligere nevnt her får du kjøpt vinterhjul til den, slik at den er brukbar også på ordentlig vinterføre. Den fåes i mange forskjellige fargekombinasjoner, så du kan velge om du vil ha en vogn som synes i terrenget, eller en litt enklere en. Eks.:

Denne må jo være noe for deg:

Den finnes til og med i en limited ed. designerutgave:

Gammel 11-03-08, 12:33   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er virkelig den Bugabooen noe god for barnet å sitte i? For meg ser den ut som et bilsete på hjul.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:53   #13
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Er virkelig den Bugabooen noe god for barnet å sitte i? For meg ser den ut som et bilsete på hjul.

Aminta beskrev tidligere i tråden hvorfor den blir regnet som ergonomisk riktig for barnet. Ellers så kan du jo tenke deg selv hvis du har vondt i ryggen eller er støl i ryggen. Det er jo mye bedre (syns jeg iallefall) å ligge på rygg med knærne høyt, enn å ligge med beina strekk ut.

Begge mine som har prøvd Buggisen har likt seg veldig godt i den vogna. Lillemor sov faktisk i den flere netter da vi var i syden da hun var 10 mnd. Dette var i sportsvogndelen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:15   #14
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Jepp. Vi ryker på en buggis.
Akk, de kamelene...

Ikke snakk

Gammel 11-03-08, 21:23   #15
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Ikke snakk

Du er ikke hypp på å ta med en ekstra fra junaiten?

Gammel 11-03-08, 22:19   #16
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du er ikke hypp på å ta med en ekstra fra junaiten?

Det spørs vel om det er plass til det.

Gammel 11-03-08, 13:36   #17
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Med fare for trådkupping: Er det noen som har bestilt sin buggis fra Babytrader her?

*sorry, Mim*

Gammel 11-03-08, 14:06   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Med fare for trådkupping: Er det noen som har bestilt sin buggis fra Babytrader her?

*sorry, Mim*

Jepp.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:49   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs om du vil bli sett sammen med meg på trilleturer, Mim, hvis du har tenkt å ha en sånn tidsriktig vogn. Nå har riktignok den Brioen fra 1999 som vi brukte sist, brutt sammen, men det blir ikke noe nytt og fancy nå heller, gitt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 14:09   #20
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

*lager egen tråd om Babytrader*

Svar

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.