|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg har forøvrig Emmaljunga som bagvogn og OTH (kjøpt av Ina her inne) til storebror- og som kommende sportsvogn. Jeg bruker sjal hele tiden omtrent, og det er helt klart enda mer praktisk enn vogn, okke som. Føler jeg bare må tenke på meg selv og mine ting istedet for å dra med meg 16 kg stæsj i tillegg..
![]() |
#182 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Kjøp Bugaboo og OTH! Det er en perfekt kombinasjon.
![]() |
![]() |
#184 |
Epikur
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Buggaboo + OTH er bedre enn Simo + EW?
![]() |
#185 |
Øyboer
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Barnas hus har både bugaboo, simo, OTH, TFK og mange andre. Jeg ville faktisk tatt meg en tur. Greit å kjenne, kjøre osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Nei, ikke bugaboo for korte kvinner Mim.
![]() |
#190 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!
Fordi at dersom man skal ha innstillingen på håndtaket nakke- og skuldervennlig (altså på laveste nivå) så går man gjerne og sparker i vogna. Det betyr selvsagt ikke at alle som er under 165 gjør det, men jeg har hørt om flere som har irritert seg over det. Jeg gjorde også det.
![]() |
#191 |
Med & uten trylleformel.
|
Tunge vogner er ikke farlige, føles bare ekstra solide, og ofte føles det riktig når man har en liten baby i vinterkulda.
![]() |
![]() |
#192 |
Sviiisj!!
|
Jeg er 1.60, og merker ikke noe til dette, selv med søskenbrett montert på (dog må hjulet tas av for å ikke være i veien). Altså, med søskenbrettet oppslått! Sparker til det når det er i bruk, så klart, men det er jo en helt annen problemstilling.
![]() |
#194 |
Ekvilist
|
Nei, det er ikke et tonn - men det kan føles slik dersom man har et skranglete bekken. (Så vidt jeg vet har Mim et småskranglete bekken.) Problemet når vogna veier 16-17 kilo og er av typen Simo/Brio, er formen på vogna sammenslått. Det finnes etter min erfaring ingen bekkenvennlig måte å løfte den på. Andre vogner slåes sammen slik at de får en form som er litt lettere å håndtere. Men det er min erfaring da, og jeg er ekstra var på tunge vogner siden Briovogna (som i praksis er lik Simo) gjorde at jeg nærmest satt fast hjemme de første tre månedene av Podens liv.
![]() |
#195 |
Ekvilist
|
Som jeg sa behøver det ikke å gjelde alle som er korte, men jeg har hørt om flere som har gjort samme erfaring som meg. Noen har lange ben, kort overkropp og omvendt. Andre liker å ha håndtaket litt høyt. Problemet er at man gjerne må bruke vogna litt før man oppdager slike småirriterende ting. Jeg likte for øvrig ikke Bugabooen så godt sånn ellers heller, så det koster meg ikke så mye å fraråde den.
![]() |
#196 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Jeg ser inn i min krystallkule og ser at Mim kommer til å svare litt annerledes på Hva-har-du-brukt-på-barnevogn om kun kort tid.
![]() |
#197 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg en vogn!Har selv kombinasjonen Simo + Bugaboo,og simo er for meg den ultimate babyvogn |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Muligens verdt å vente på
|
Å ja, det var det der. Nei det er klart, går man og sparker i vogna er det irriterende. Mim, du bør prøvetrille noen vogner.
![]() |
#199 |
...
Bugaboo er jo den absolutt beste reisevognen også. Med transportbagen er det jo nesten umulig å ødelegge den.
![]() |
#200 |
Sviiisj!!
|
De føles kanskje mer solide, ja, men så plutselig knekker understellet mens man triller på flatmark
![]() |
Emneord |
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose |
|
|