Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-08, 19:44   #181
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har forøvrig Emmaljunga som bagvogn og OTH (kjøpt av Ina her inne) til storebror- og som kommende sportsvogn. Jeg bruker sjal hele tiden omtrent, og det er helt klart enda mer praktisk enn vogn, okke som. Føler jeg bare må tenke på meg selv og mine ting istedet for å dra med meg 16 kg stæsj i tillegg..

Gammel 09-03-08, 19:56   #182
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Kjøp Bugaboo og OTH! Det er en perfekt kombinasjon. Ja, jeg har begge!

Gammel 09-03-08, 20:32   #183
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OTH .
Skulle jeg ikke hatt den ville jeg gått for en teutonia spirit.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 20:59   #184
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buggaboo + OTH er bedre enn Simo + EW?

Jeg har også planer om mye sjal, Bauche.

Gammel 09-03-08, 21:13   #185
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Barnas hus har både bugaboo, simo, OTH, TFK og mange andre. Jeg ville faktisk tatt meg en tur. Greit å kjenne, kjøre osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 21:13   #186
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke bugaboo for korte kvinner Mim. Simo veier sånn ca. et tonn, og er vel uten svingbart forhjul, hvorfor tenker du på Simo Mim? Pga god plass i bagen?

Tror du må stole på egne instinkter og ut å prøvekikke- og trille litt.

Gammel 09-03-08, 21:40   #187
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nei, ikke bugaboo for korte kvinner Mim.

Hvorfor ikke? BM "kort kvinne".

Gammel 09-03-08, 22:10   #188
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt noen problemer med å komme meg gjennom kassa på polet med Quinny. :erfaren:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:41   #189
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bugaboo + OTH er bedre enn Simo + EW?

Klasseforskjell! Jeg synes ikke Simo kan sammenliges med Bugaboo.

Gammel 09-03-08, 22:42   #190
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hvorfor ikke? BM "kort kvinne".

Fordi at dersom man skal ha innstillingen på håndtaket nakke- og skuldervennlig (altså på laveste nivå) så går man gjerne og sparker i vogna. Det betyr selvsagt ikke at alle som er under 165 gjør det, men jeg har hørt om flere som har irritert seg over det. Jeg gjorde også det.

Gammel 09-03-08, 22:45   #191
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, ikke bugaboo for korte kvinner Mim. Simo veier sånn ca. et tonn, og er vel uten svingbart forhjul, hvorfor tenker du på Simo Mim? Pga god plass i bagen?

Tunge vogner er ikke farlige, føles bare ekstra solide, og ofte føles det riktig når man har en liten baby i vinterkulda.
17 kg, ikke et tonn.

Så avlaster man med en lettere vogn iblant.

Mim: Brukt, pen Simo kr 2000:
http://www.finn.no/finn/viewimage?fi...svl=Hovedbilde

+ Brukt, fin Buggis:
http://www.finn.no/finn/bap/object?f...66&WT.svl=Link

Sum: 8200,-
Selger du vognene om 2 år igjen, får du minst kr 5000,-.

Du har forresten fått bra respons på denne tråden, Madame!
Vogn engasjerer!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:46   #192
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Fordi at dersom man skal ha innstillingen på håndtaket nakke- og skuldervennlig (altså på laveste nivå) så går man gjerne og sparker i vogna. Det betyr selvsagt ikke at alle som er under 165 gjør det, men jeg har hørt om flere som har irritert seg over det. Jeg gjorde også det.

Jeg er 1.60, og merker ikke noe til dette, selv med søskenbrett montert på (dog må hjulet tas av for å ikke være i veien). Altså, med søskenbrettet oppslått! Sparker til det når det er i bruk, så klart, men det er jo en helt annen problemstilling.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:47   #193
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bugaboo + OTH er bedre enn Simo + EW?

Absolutt!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:51   #194
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Tunge vogner er ikke farlige, føles bare ekstra solide, og ofte føles det riktig når man har en liten baby i vinterkulda.
17 kg, ikke et tonn.

Nei, det er ikke et tonn - men det kan føles slik dersom man har et skranglete bekken. (Så vidt jeg vet har Mim et småskranglete bekken.) Problemet når vogna veier 16-17 kilo og er av typen Simo/Brio, er formen på vogna sammenslått. Det finnes etter min erfaring ingen bekkenvennlig måte å løfte den på. Andre vogner slåes sammen slik at de får en form som er litt lettere å håndtere. Men det er min erfaring da, og jeg er ekstra var på tunge vogner siden Briovogna (som i praksis er lik Simo) gjorde at jeg nærmest satt fast hjemme de første tre månedene av Podens liv.

Gammel 09-03-08, 22:52   #195
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg er 1.60, og merker ikke noe til dette, selv med søskenbrett montert på (dog må hjulet tas av for å ikke være i veien). Altså, med søskenbrettet oppslått! Sparker til det når det er i bruk, så klart, men det er jo en helt annen problemstilling.

Som jeg sa behøver det ikke å gjelde alle som er korte, men jeg har hørt om flere som har gjort samme erfaring som meg. Noen har lange ben, kort overkropp og omvendt. Andre liker å ha håndtaket litt høyt. Problemet er at man gjerne må bruke vogna litt før man oppdager slike småirriterende ting. Jeg likte for øvrig ikke Bugabooen så godt sånn ellers heller, så det koster meg ikke så mye å fraråde den.

Gammel 09-03-08, 22:58   #196
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser inn i min krystallkule og ser at Mim kommer til å svare litt annerledes på Hva-har-du-brukt-på-barnevogn om kun kort tid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 23:00   #197
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har selv kombinasjonen Simo + Bugaboo,og simo er for meg den ultimate babyvogn
Selv om mange synes den er ett drog,synes jeg den er stabil,god å trille og så kan den vugges. Ja den er tung,men jeg går ikke akkurat rundt å bærer på den.
Buggisen er stokk,stiv i forhold,men ja det er en lett vogn,som man må vende seg til å trille( følte den gikk alle veier første gangen)
Jeg har aldri brukt baggen på buggis,kun sportsvogndelen,og jeg synes at den er lite lun når det er vind ute.
Så vi har trilla simo i hele vinter,og tar vel frem buggisen når det blir varmere i været.

Men jeg vil anbefale å dra innom barnebutikken og prøve de forskjellige vognene!
Slik finner du nok best ut hva som er den rette vognen(e) for deg!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 23:04   #198
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ja, det var det der. Nei det er klart, går man og sparker i vogna er det irriterende. Mim, du bør prøvetrille noen vogner.

Jeg har en Emmaljunga i tillegg til Bugabooen. Den brukes når vi skal ut og reise, siden den tåler absolutt alt. Men jeg synes den er forferdelig tung.

Gammel 09-03-08, 23:09   #199
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg har en Emmaljunga i tillegg til Bugabooen. Den brukes når vi skal ut og reise, siden den tåler absolutt alt. Men jeg synes den er forferdelig tung.

Bugaboo er jo den absolutt beste reisevognen også. Med transportbagen er det jo nesten umulig å ødelegge den.

Gammel 09-03-08, 23:11   #200
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

17 kg, ikke et tonn.

De føles kanskje mer solide, ja, men så plutselig knekker understellet mens man triller på flatmark :erfart:

Vi har både Simo kombi (reparert) og Bugaboo, og jeg kommer ikke til å bruke Simoen til babyen, annet enn som verandavogn evt. Nå bruker fortsatt storesøster Simoen, da, men jeg savner den ikke til babyen. Men den er noen hakk lunere, det skal den ha.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.