|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du byttet etternavn i voksen alder? | |||
Nei, og jeg vil aldri gjøre det |
![]() ![]() ![]() ![]() |
110 | 36,54% |
Nei, men det kan bli aktuelt i fremtiden |
27 | 8,97% |
Vet ikke |
3 | 1,00% |
Ja, men angrer |
13 | 4,32% |
Ja, og jeg angrer ikke |
148 | 49,17% |
Deltakere: 301. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?
Been there, done that. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Min tante, som er Feminist av den gode, gamle 70-tallsskolen, lirte også av seg noen kommentarer dengangda. Og svelget sikkert enda flere. Og det enda jeg fikk Kvinnenes Kulturhistorie i konfirmasjonsgave.
![]() |
#183 |
Protonterapeut
|
Nåh, det blir ikke riktig festlig, før begge to har titler og slikt.
![]() |
#184 |
nygift
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Nei det har jeg ikke, men det kommer jeg til å gjøre når/hvis jeg gifter meg.
![]() |
#185 |
Bedreviter
|
Som en venninne insisterte på å tittulerer seg selv etter vielsen: |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
nygift
|
nei selvfølgelig ikke, men det skjønnte du nok
![]() |
#190 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg kommer aldri til å bytte etternavnet mitt. Sønnene mine får fars etternavn og eventuelle døtre får mitt etternavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Byttet da vi giftet oss, og angrer absolutt ikke
![]() |
#192 |
pappa
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Jeg gjør oppmerksom på at Polyanna har startet undersøkelsen "Bytter feminister etternavn?" her.
![]() |
#193 |
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg har stemt på at jeg har byttet, men det skyldes at hele familien byttet slektsnavn.
![]() |
#194 |
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Av en eller annen grunn var det viktig for mannen at jeg tok navnet hans - som er et vanlig -sen navn. For meg var det minst like viktig å beholde navnet mitt, så kompromisset ble å sette dem sammen med bindestrek: Mitt navn - hans navn. Denne kombinasjonen er det nå bare jeg og våre to barn som har, mens det er 4 personer igjen som har mitt navn alene. Mannen har mange mellomnavn så han har valgt bare å ha -sen-navnet sitt. Akkurat det syns jeg er litt teit.
![]() |
#195 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn er det her også. Men her har ungene også mitt pikenavn.
![]() |
#196 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg byttet navn da jeg giftet meg. Navnet mitt er det mange som har mens mannen min sitt navn er sjeldent. Jeg vil at familien vår skal ha samme etternavn derfor valgte jeg å bytte. Jeg beholdt mellomnavnet mitt, men angrer litt på det i dag. Hadde jeg giftet meg nå hadde jeg beholdt etternavnet mitt som mellomnavn i stedet. (Og ja, jeg vet jeg kan endre dette nå, men da må det endres på barna mine og samt alle steder vi er registrert med mellomnavn.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2008
Hvor: Buskerud
![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Har ikke byttet etternavn og kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg har et veldig sjelden etternavn og vi er en liten familie, så jeg vil bringe det videre. Blir spennende å se om sambo også vil ta mitt etternavn når vi skal gifte oss til neste år, han har et super kjedelig etternavn. Jeg tar til nød hans etternavn i tillegg til mitt eget, har lyst til at hele familien skal ha samme etternavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg har lenge vurdert å bytte navn til min mors etternavn. Jeg klarte tilogmed å overtale henne til å beholde sin eget etternavn når hun giftet seg for noen år siden (det skal sies at det ikke var hennes første, eller andre ekteskap... |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Øyboer
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Du kan jo ta det som mellomnavn eller bruke ditt nåværende etternavn som mellomnavn. Jeg tror jeg ville gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Klar
|
Omtrent samme som her, bare at vi såvidt er et tosifret antall mennesker med samme etternavn. Og det gjelder både mannen sin og mitt. Ungene har mitt som mellomnavn og mannen sitt som etternavn. Langt og tungt, men de får tåle det |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|