Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny tråd: Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-08, 16:43   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Etter anbefaling fra biblioteket kom jeg nå hjem med Steinhuggeren av Camilla Läckberg og Skyggemannen av Jorun Thørring. Gleder meg til å begynne på dem.

Steinhuggeren er spennende, det syns jeg alle av Läckberg er. Men jeg syns dislogene er så oppstyletet. Om det er oversettelsen som er dårlig eller om den er slik på svensk også, vet jeg ikke. Men de er verdt spenningen likevel!

Skyggemannen var så rar syns jeg. Gleder meg til å høre hva du syns, Kiki!

Gammel 01-10-08, 21:20   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Du har blitt "lurt" av bildet på omslaget til å tro at den er som Vindens skygge Det samme skjedde med meg. Treig bok. Vinter i Madrid altså.

Aha, hater det når det skjer.

Jeg har ikke kommet noe videre med Madrid, og starter med "ny" bok, engelsk denne gangen; Toni Morrison, "Paradise".

emm er ikke aktiv  
Gammel 23-09-08, 11:08   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat avsluttet "Bort med den dagen da Jón ble født".

Og jeg sitter igjen som et stort spørsmålstegn. Jeg kan se sammenhenger og jeg kan på en måte skjønne hva de sier, men jeg skjønner ikke poenget med boka.
Hvis noen kan opplyse meg litt så hadde det vært fint.

Gammel 27-09-08, 23:37   #4
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Det går utrolig trått med Bisettelsen, gitt. Ikke ofte jeg gir opp bøker, men vurderer det sterkt i dette tilfellet.

Gammel 29-09-08, 18:33   #5
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Det går utrolig trått med Bisettelsen, gitt. Ikke ofte jeg gir opp bøker, men vurderer det sterkt i dette tilfellet.

Jeg har gitt opp . Mørkemannen av Unni Lindell fristet MYE mer.

Gammel 28-09-08, 12:23   #6
Ladyhera01
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
Ladyhera01 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fikk anbefalt Frode Gryttens roman "Flytande bjørn". Har lest novellesamlingene hans, og er svært fasinert. Spennende start, men dveler mye med livets "mørke sider". Minner litt om Tiller - også han ganske mørk - spør du meg.

Skal prøve på noe lettere neste gang nattbordet skal fylles ( etter høstferien).

Ladyhera01 er ikke aktiv  
Gammel 28-09-08, 16:15   #7
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Lily Dahls fortryllelse av Siri Hustvedt. Men jeg har jo aldri tid til å lese, så kommer til å bruke laang tid...

leliane er ikke aktiv  
Gammel 28-09-08, 23:50   #8
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Siden jeg nå skal være sykemeldt i 2 uker, blir det nok en del lesing. Ble ferdig med "Livstid" i går morges, ble ferdig med bok nr 26 i en serie jeg leser, i dag morges, og har nettopp begynt på "Italienske sko" av Henning Mankell.
Trenger jeg si at jeg elsker å lese

Gammel 29-09-08, 13:38   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Terry Pratchett: Monstrous Regiment. («The pigeon thought: 000000000!» )

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 29-09-08, 13:46   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser "Luftslottet som sprengtes" av Stieg Larsson (den siste i Millenium-triologien). De to første var jo veldig spennende, så jeg stoler på at denne også er det.

Kan noen forresten hjelpe meg med denne tråden?

Gammel 29-09-08, 15:26   #11
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

The Firebrand, av Marion Zimmer Bradley. Elsker denne boken, veldig glad i bøker av denne forfatteren.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv  
Gammel 01-10-08, 20:59   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Er mørkemannen helt ny, eller? Hmmm... har jeg gått glipp av noe?

Gammel 01-10-08, 21:15   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Er mørkemannen helt ny, eller? Hmmm... har jeg gått glipp av noe?

Ja, den kom i høst.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 01-10-08, 21:25   #14
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Akkurat nå leser jeg "Gottlos" av Karin Slaughter. Den er jo da altså på tysk og jeg vet ikke hva den heter på norsk.

Gammel 01-10-08, 21:29   #15
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser The Remains of the Day, er fortsatt på Ishigurokjøret. Liker den.

Gammel 01-10-08, 21:49   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arto Paasilinna: De hengte revers skog.
Ligner litt på Harens år av samme forfatter.

Ellevill finsk tragikomedie, eller mest komedie. Anbefales!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 02-10-08, 01:43   #17
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Venstre hånd over høyre skulder av Selma Lønning Aarø

Gammel 02-10-08, 15:04   #18
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Venstre hånd over høyre skulder av Selma Lønning Aarø

Den holder jeg på med også.
Jeg får ikke helt taket på den. Synes den er litt rotete og blander historier og mennesker.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 02-10-08, 15:58   #19
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal i gang med First among Sequels av Jasper Fforde, og gleder meg!

Gammel 02-10-08, 16:05   #20
Pong
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

State of Fear (Michael Crichton) fikk jeg for en stund siden - nokså kul i midten.
Så kjøpte jeg meg en dikt-samling for noen uker siden på Fretex, har lest litt i den. Og så leser jeg 3. mosebok nå for tiden.

Pong er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
bøker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.