|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
For et utsøkt eksempel på idiotargumentasjon! |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Jeg må le av at det går ann å være så ignorant. |
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Blir vi sykere og sykere? På hvilken måte tenker du? Tenker du da sammenlignet med de tidene da det ikke ble vaksinert? Ville du dersom du fikk beskjed om at barnet ditt med stor sannsynlighet ville dø eller få varige men av å få en sykdom, valgt å vaksinere dersom det ble utbrudd? Hadde du stolt på homeopatien også i et slikt tilfelle? |
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Vi er utrolig uenige og det er det lov å være. Trodde du hadde lært det i politikken.
Imponert over argumentasjoene din
Fantastisk!!! |
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo ingenting av det du sier som tyder på at du har noe særlig naturfaglig utdanning, men jeg skal selvfølgelig gi meg på det om det er feil. Hva har du da, av statistikk, mikrobiologi og virologi feks?
|
|
#6 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg har lest denne tråden til øyet ble stort, vantro og vått! Og jeg sitter igjen med akkurat det samme inntrykket som Esme; hvor mye skal til for å overbevise noen om at de faktisk tar feil?!
|
|
|
#7 |
|
trøtt
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Først: Jeg skulle øsnke jeg kunne gitt Esme en grønn for innlegget hennes, men jeg får ikke lov enda.
Slik føler jeg for dette også. Jeg har riktig nok ikke et spedbarn, men jeg vet jeg ville klikket i vinkel om en av guttene skulle blitt smittet med noe som spedbarn fordi en eller annen vaksineignorant tulling ikke vaksinerte sine barn. Eller om lillebror skulle fått meslinger siden han enn så lenge ikke har kunnet få vaksinen.
|
|
#8 |
|
trøtt
|
Akkurat dette lurer jeg også litt på. Hva mener du Tutta? Hvordan blir vi sykere og sykere? Ved at gjennomsnittlig levealder, livskvalitet og lignende øker?
|
|
#9 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det er mange endringer i samfunnet som kan knyttes opp til endringer i sykdomsbildet. Økning i autoimmune sykdommer har jeg også hørt forklart gjennom at innføringen av kjøleskap og mer omfattende hygiene i hjemmet siden 50-tallet har gjort oss mindre eksponert for ufarlige bakterier som kan være bra for immunforsvaret. En slik påstand, i likhet med den tilsvarende om vaksine, kan jo ikke bevises. (Og jeg er glad for at jeg slipper å bekymre meg alt for mye for matforgiftning, må jeg innrømme..). Det er veldig mange endringer som har foregått parallelt, og det er umulig å peke ut en enkelt faktor å legge skylden på denne, uten noen vitenskapelig forklaringsmodell for hvordan en slik mekanisme kan fungere.
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...tutta: Forstår du ikke at du er med på å sette andre barns liv i fare - i tillegg til dine egne?! Du skal være glad for at ikke barna dine har blitt alvorlig syke. Jeg vet om en antivaksinefanatiker som nå må leve med at begge barna - i tillegg til lange og vonde sykehusopphold - har store sjanser for alvorlige følgesykdommer, fordi h*n som forelder ikke fikk vaksinert dem og de ble smittet med en alvorlig sykdom da de var på utenlandsopphold. Det var ren flask som gjorde at denne familien ikke smittet flere. Denne personens valg kunne drept. Forstår du ikke det?
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Vi er bare utrolig uenige. Og det er greit. Jeg mener at barnesykdommer ikke er farlige. Vet ikke hvor mange ganger jeg skal gjenta meg selv??? |
|
|
#12 |
|
|
Vet du at dette gjør meg ikke bare provosert, men også vanvittig trist. Jeg tror ikke du har sett et barn dø av en barnesykdom. Jeg unner deg ikke det synet, det må jeg si, men jeg lurer på om du hadde sagt det samme om du hadde blitt nødt til å stå midt oppi det. |
|
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Men hvorfor mener du det jeg har uthevet? Tviler du på at barn har dødd /fått senskader av meslinger? Tviler du på at gravide som blir smittet av røde hunder kan få alvorlig skadde barn? Hva er det som gjør at du kan påstå at barnesykdommer ikke er farlige?
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Meslinger er livsfarlig. Jeg fikk det som ettåring, før vaksinen skulle settes, og husker naturlig nok ikke noe av det, men jeg var på grensen til å måtte innlegges på sykehus. Jeg hadde (som ettervirkning) voldsomme hallusinasjoner hver gang jeg fikk feber helt til jeg ble voksen. Det er som jeg forstår det en ganske vanlig bivirkning av den sykdommen. |
|
|
#15 |
|
This is normal!
|
Jeg vil ikke oute denne historien for mye, dette er et åpent forum, men det er faktisk så enkelt som at disse barna ikke hadde blitt syke hvis de hadde vært vaksinert. Og denne forelderen har stor tro på homeopati i tillegg til at barna til tider har vært underernært pga at de er veganere.
|
|
|
#16 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan kan du forvente å bli tatt seriøst når du bruker dette som argument. Det er klart at mange barn overlevde og overlever sykdommer som meslinger og kikhoste, men du kan da ikke påstå at det ikke er farlig når det er påvist at barn har dødd, og dør av dem fortsatt? |
|
|
|
|
#17 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei det er ikke greit. |
|
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Nei, man skal være glad det bare er kikhosten som herjer og ikke meslingene.
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det er lov å ti still når man driter seg ut. Alle ler av deg, tutta, bortsett fra Kråka.
|
|
#20 |
|
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg lurer også på om Kråka eller tutta hadde latt være å vaksinert seg mot rabies dersom de ble utsatt for smitte? Finnes det god homeopatmedisin mot det også? |
|
|
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|