Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?
Ja 237 90,46%
Nja, kanskje i overkant irritert 11 4,20%
Nei, bare irritert 13 4,96%
Nei 1 0,38%
Annet 0 0%
Deltakere: 262. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-09, 16:18   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

Sint? Ja. Rasende? Ja. :kortlunte+graviditetshormoner=trollmor:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 17:37   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Er det ikke en typisk greie hos mødre (og sikkert hos andre) at man skal berge alle andre barn? I alle tråder der noen spør om råd, så engasjerer mange seg veldig, fordi man på en måte skal gjøre alt man kan for andre barn ikke skal lide på en måte. Det være seg bilsikring, soverutiner, straff, godteri, valg av madrass, et.c. Man forsøker å bidra med noe, ved å engasjere seg og argumentere hardt. Man sitter ofte hjelpeløs og hører om saker som er knyttet til barn som har det vondt, og diskusjonsforum blir så en arena der engasjementet endelig får flomme ut.

En tråd som dette vil nok kunne få svar fra mødre som blir urettmessige sinte, unødvendig sinte, rettmessig sinte, og de som ikke er så ofte sinte. Og for noen kan det oppleves som om en slik tråd legitimerer sinne mot barn, litt unyansert. Man får da behov for å konkretisere hva man mener med å bli sint, når man blir sint, og hva de innebærer. For det er veldig forskjellig å bli sint på f.eks en baby, et lite barn, et barn som ikke har gjort noe galt, men som bare er det det er - et barn, og det å bevisst gjøre noe galt for å provosere. Noen er urimelig som voksen, forventer mer av et barn enn det utviklingsmessig er i stand til, og ikke minst lar ting gå ut over uskyldige. Når man hører om slike voksne får man vondt inn i seg. Det er de man er redde for.

Men kan kan faktisk bli rettmessig sint og man kan være det slik at et barn forstår hvorfor. Man kan være sint og omsorgsfull. Man kan være sint og reflektert. Og man kan bli bedre til å være sint på samme måte som man kan bli bedre i andre ting.

Sist redigert av Dronningen : 30-03-09 kl 19:22.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 17:53   #3
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Må bare legge til at han er en grei flott gutt men han er en litt sånn "emil i lønneberget" type

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 19:47   #4
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt for ofte i det siste. Trassen 2,5-åring, og gravid og dårlig hormontroll er ingen god kombinasjon. I tillegg synes jeg han har endret seg så mye etter at han begynte i barnehagen, og det synes jeg er vanskelig å takle til tider. (Før var han stille og rolig, sjenert og tilbakeholden. Nå er han så voldsom til tider, herjer og skal teste ut alt han observerer de andre i barnehagen gjør. Det er bra at han er blitt litt tøffere altså, men jeg sliter litt med å henge med, og å vite hvordan jeg skal reagere på uønsket oppførsel jeg ikke er vant til)

Gammel 31-03-09, 00:00   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært skikkelig sint på ungene, fly forbanna.
Har herpet ting pga det også. Måtte blant annet kjøpe ny kurv til papir fordi den andre ble sparket til et par ganger og gikk i stykker.
Har alltid snakket med de etterpå hvorfor jeg ble sinna og sagt unnskyld om jeg har dratt den for langt.

Gammel 31-03-09, 00:14   #6
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Katarina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg har vært skikkelig sint på ungene, fly forbanna.
Har herpet ting pga det også. Måtte blant annet kjøpe ny kurv til papir fordi den andre ble sparket til et par ganger og gikk i stykker.

Jeg kan kjenne meg igjen ja...

Gammel 31-03-09, 01:06   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke vært sint på Lille enda, hun er jo knapt et år. Men irritert, ja.
Men det går mer på at jeg er fryktelig sliten siden jeg ikke har sovet mer enn 2 timer sammenhengende på det jeg kan huske, og når da den lille finner det for godt å ha sutrekonsert klokken 4 på natten.. Jah..

Gammel 31-03-09, 11:55   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kort lunte, så ja, jeg har vært sint på ungene mine. Men det går veldig fort over og det vet ungene.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.