|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Shabby chic, in eller ut?
Hva er det da? Eksempel?
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Bohus er også så mangt når jeg tenker meg om.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Men er det er vel ikke den oppfattning "alle" har av stile, ikke det at jeg sier din oppfattning er feil. Men jeg synest stiler ofre varierer etter "øyet som ser"
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Shabby chic, in eller ut?Jeg oppfordrer alle som er interessert i interiør og stilepoker til å besøke OBOS-gården på Norsk Folkemuseum. Det er en typisk Oslobygård fra sent 1800-tall, og hver leilighet er innredet i en stilepoke, samt en pakistansk leilighet.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Shabby chic, in eller ut?siljemoren: Det der harmonerer forsåvidt med de (svært få) stikkordene jeg ga. (Eller nei, det nederste bildet er nok for kontrastmønstret til at jeg umiddelbart hadde tenkt nordic, det er sant.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Shabby chic, in eller ut?Jeg bor i et femtitallshus som er bygget om og nå fremstår som moderne. Inne har vi Ikea, loppis, hvitt, hvitt, hvitt, fargeklatter, Living, retro, shabbychic, barnekunst, litografier på veggene og mye mer. Altså ingen stil, men likevel så er bakgrunnen for alt nøytral og derfor fremstår innredningen som stilfull og ryddig likevel (det er i alle fall det andre sier, jeg har vel sett meg blind). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bare sær
Akkurat det tenkte jeg også nettopp. Og så tenkte jeg at jeg gjerne leser din. nettopp fordi alt ikke er kjedelig og likt (og fordi det ikke virker som hele livet ditt går ut på å strigle et perfekt hjem i shabby-chic stil).
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Shabby chic, in eller ut?Shabby choc. Hm. Mulig det er lurvete sjokoladestil. Knis. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Ja, det første bilder harmonerer vel litt med de stikorden du gav av nordiskstil, selv om jeg synest "tapeten" på veggen er litt mer utyspisk den stilen.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Mens jeg synes ikke 60-talls interiør er pent i noe hus uansett tidsalder. Det kan være artig om det er gjennomført, men ikke pent. Det kommer an på øynene som ser. Jeg synes at en viss grad av landstil tåles godt i de fleste vanlige hus så lenge man ikke forsøker å kamuflere en funkisbolig. Der er jeg enig i at det fungerer svært dårlig. Jeg synes vel egentlig at stilen huset ellers har og menneskene som bor der er viktigere enn tidsepoken det er fra når det gjelder hva som funker innendørs.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er en viss forskjell på å mislike noe fordi man bare ikke liker det rent visuelt, og på å mislike noe fordi det kræsjer med resten.
|
|
|
#17 |
|
maler
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
ja, det var noe sånt jeg skrev tidligere i tråden også, vår leilighet fra 1860 har ingen møbler eller innredning fra den tidsepoken, men vi har beholdt gulv, dører og vegger originalt.
|
|
|
#19 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Shabby chic, in eller ut?Hva som er inn eller ut stilmessig aner jeg ikke. Jeg aner ikke hva slag stil vi har i stua vår heller. Jeg kjøper ting jeg liker og som jeg tror passer inn i helheten. Vi skifter skjelden ut møblene våre. Det har jeg ikke samvittighet til hverken økonomisk eller miljømessig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Hva er egentlig 60-talls interiør? Er det hva den jevne person hadde, eller er det hva som var "cutting edge"? |
|
|
|
![]() |
|
|