Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-10, 23:50   #181
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Nå snakker ikke jeg om å ta fri ett par dager for å reisei bryllup ol. Det kan jeg også finne på å gjøre.

Jeg snakker om å legge opp til 1/2/3 ukers ferie midt i skoleåret, gjerne flere år. Jeg mener det er feil. Jeg mener det er en uting.

Ja det kan jeg være enig i. Du virket veldig generell i innlegget, så jeg bare reagerte litt. Jeg har nemlig hørt argumentet før også, at dersom man tar ut barnet fra skolen (i det hele tatt) skaper man fremtidige skulkere. Og sånne utsagn provoserer meg. Når man mener det helt generelt, altså.

Gammel 19-08-10, 23:53   #182
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja det kan jeg være enig i. Du virket veldig generell i innlegget, så jeg bare reagerte litt. Jeg har nemlig hørt argumentet før også, at dersom man tar ut barnet fra skolen (i det hele tatt) skaper man fremtidige skulkere. Og sånne utsagn provoserer meg. Når man mener det helt generelt, altså.

Nei, jeg snakker om fravær uten annen grunn enn det å ville ha fri.

Gammel 20-08-10, 00:45   #183
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du høres ut som en fantastisk lærer, Chanett.

Det er nok å ta litt hardt i. Jeg er kjent for¨å være hun strenge med det skumle blikket.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 06:05   #184
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Hva skjer hvis barnet skrives ut av skolen? Kan man ikke bare skrive inn igjen, forutsatt at det er plass. Så den straffe er vel ikke helt reell?

Hvis en forelder ikke er kapabel til å følge opp, men tar fri alikevel. Er ikke muligheten stor for at foreldrene uansett ville tatt barnet ut?

Vår datter er skrevet ut av skolen iom at vi flyttet til USA og vi fikk beskjed om at de verken kunne garantere samme klasse eller skole når vi kom tilbake - alt avhenger av hva de har av plass.

Nå var vi særdeles lite fornøyd med både klasse og skole, så sånn sett er det ikke verdens undergang for oss.

Gammel 20-08-10, 08:36   #185
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Vår datter er skrevet ut av skolen iom at vi flyttet til USA og vi fikk beskjed om at de verken kunne garantere samme klasse eller skole når vi kom tilbake - alt avhenger av hva de har av plass.

Vi skrev også datteren vår ut av skolen i vår, og vi hadde rett og slett ikke reist hvis det hadde vært venteliste på skolen og vi ikke kunne være sikre på å få henne inn på den samme skolen igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 09:21   #186
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker om å legge opp til 1/2/3 ukers ferie midt i skoleåret, gjerne flere år. Jeg mener det er feil. Jeg mener det er en uting.

Men hvis foreldrene følger opp barnet, tar skolen seriøst og alt arbeidet blir gjort - er det fremdeles en uting? Jeg synes her (som med mye annet) at det er en uting å være kategorisk imot fritak, eller ønske et forbud, fordi noen foreldre er domme som brø. Problemforeldre bør behandles som nettopp problemforeldre, og tiltak (møter?) bør settes i verk som et forsøk på å redde det som er igjen av deres barns utdannelse.

Jeg synes det er greit å ta barnet ut av skolen såfremt man følger skolens opplegg og det ikke er noen tvil for barn (og voksne) at det er en grunn til at vi må gjøre arbeidet, også når vi er på ferie/i bryllup/begravelse/på besøk hos pappa i østre Mongolia. Jeg tror at så lenge ansvaret for læring blir tatt seriøst av foreldrene, burde ikke det være noe problem med fritak, til og med hvert år. Men justeringer og input må være lov. Hadde læreren f.eks. sagt at akkurat nå passer det dårlig, for vi skal gå gjennom dette/ha heldagsprøve, er det absolutt noe foreldrene bør ta hensyn til, og evt. utsette/avlyse det de har planlagt. Så lenge man har god dialog med skole og lærere, klarer jeg ikke å se problemet med at jeg søker fri.

Gammel 20-08-10, 09:33   #187
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg syns. Jeg er opppdratt til at dette er skikkelig nei med unntak av begravelse o.l. (rektor-mor), men egentlig syns jeg det må være greit dersom man er flink til å følge opp skolearbeidet, og selvfølgelig ikke tar ferie når det skjer noe viktig (heldagsprøver, eksamen, store gruppearbeid osv). Tar man en uke ekstra i forkant av en ferie er det jo fint lite som skjer på skolen uansett, hvertfall i barneskolen. Og jeg syns ikke det er noe man bør benytte seg av ofte.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 09:36   #188
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Men hvis foreldrene følger opp barnet, tar skolen seriøst og alt arbeidet blir gjort - er det fremdeles en uting? Jeg synes her (som med mye annet) at det er en uting å være kategorisk imot fritak, eller ønske et forbud, fordi noen foreldre er domme som brø. Problemforeldre bør behandles som nettopp problemforeldre, og tiltak (møter?) bør settes i verk som et forsøk på å redde det som er igjen av deres barns utdannelse.

Jeg synes det er greit å ta barnet ut av skolen såfremt man følger skolens opplegg og det ikke er noen tvil for barn (og voksne) at det er en grunn til at vi må gjøre arbeidet, også når vi er på ferie/i bryllup/begravelse/på besøk hos pappa i østre Mongolia. Jeg tror at så lenge ansvaret for læring blir tatt seriøst av foreldrene, burde ikke det være noe problem med fritak, til og med hvert år. Men justeringer og input må være lov. Hadde læreren f.eks. sagt at akkurat nå passer det dårlig, for vi skal gå gjennom dette/ha heldagsprøve, er det absolutt noe foreldrene bør ta hensyn til, og evt. utsette/avlyse det de har planlagt. Så lenge man har god dialog med skole og lærere, klarer jeg ikke å se problemet med at jeg søker fri.

Som Teofelia skisserer, går det fort 2-4 timer hver dag med fullt fokus på skolearbeid for å holde tritt med progresjonen på skolen, og erfaringsmessig tror jeg ikke flertallet av familier følger opp dette når de er på ferie. Dermed vil en innstramming av reglene ikke komme fordi noen foreldre ikke følger opp tilstrekkelig, men fordi flertallet ikke følger opp tilstrekkelig.

Gammel 20-08-10, 09:40   #189
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke en uting hvis man tar barnet ut av skolen for å gi det tilsvarende eller bedre under visning selv. Frøkna har aldri i sitt liv vært så a jour med skolearbeidet som da hun hadde privatlærer i seks uker i vår. Vi fikk også bare godord fra skolen på det opplegget vi hadde skissert for henne i forkant. (Vi trengte heller ikke å søke om fri, for skolen har ikke myndighet til å innvilge permisjon i så lang tid; vi måtte bare informere skolen om at vi skrev henne ut fra slik og slik dato.)

Jeg har derimot mine tvil om at folk flest klarer å opprettholde samme undervisningsstandarden som ungene får på skolen, hvis de tar fri for å reise på ferie. Det er selvsagt ikke umulig eller utenkelig, men det er tvilsomt. Det er faktisk ikke gjort i en håndvending å ta igjen to–tre ukers undervisning, eller å ligge flere uker i forkant av den, selv ikke i barneskolen.

Gammel 20-08-10, 11:06   #190
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bestilt en ukes Englandstur for familien vår i høst. Vi skal tilbake for å besøke venner og den gamle skolen til 7-åringen, og derfor er det ikke aktuelt å gjøre det i juleferien når skolen er stengt og mange er bortreist. Jeg startet planlegginga med å se på skoleruta. I vår kommune er det 2 dager fri i september/oktober og 1 dag fri i november. Vi endte opp med å ta turen rundt den ene fridagen i november fordi det ikke var mulig å gjøre det i sept/okt. 7-åringen blir da borte 4 skoledager, og jeg mener ærlig og oppriktig at det må være greit. Mener dere som ikke vil innvilge fridager overhodet at han ikke skulle hatt mulighet til å dra på en slik tur? Det blir for meg utrolig lite fleksibelt, og jeg vil synes det var veldig dumt om man fikk en så lite fleksibel praksis her til lands.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 11:16   #191
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo ikke en uting hvis man tar barnet ut av skolen for å gi det tilsvarende eller bedre under visning selv. Frøkna har aldri i sitt liv vært så a jour med skolearbeidet som da hun hadde privatlærer i seks uker i vår. Vi fikk også bare godord fra skolen på det opplegget vi hadde skissert for henne i forkant. (Vi trengte heller ikke å søke om fri, for skolen har ikke myndighet til å innvilge permisjon i så lang tid; vi måtte bare informere skolen om at vi skrev henne ut fra slik og slik dato.)

Jeg har derimot mine tvil om at folk flest klarer å opprettholde samme undervisningsstandarden som ungene får på skolen, hvis de tar fri for å reise på ferie. Det er selvsagt ikke umulig eller utenkelig, men det er tvilsomt. Det er faktisk ikke gjort i en håndvending å ta igjen to–tre ukers undervisning, eller å ligge flere uker i forkant av den, selv ikke i barneskolen.

Ja, jeg ser helt klart problemet hvis det skjer for ofte.

Gammel 20-08-10, 11:33   #192
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ja, jeg ser helt klart problemet hvis det skjer for ofte.

Hvis det er snakk om en periode på tre–fire uker, vil jeg si at det er et problem om det bare skjer én gang også. Hvis undervisningen ikken følges opp veldig godt, altså.

Én uke, som et unntakstilfelle, med samvittighetsfulle foreldre, er neppe et stort problem for eleven selv, med mindre eleven også har mye sykefravær eller annet fravær. I alle fall ikke på barneskolen. Jeg kan derimot godt se at det er et problem for skolen.

Og det å ta ungene ut av skolen i heldagsprøvetiden er jo bare virkelig på trynet.

Gammel 20-08-10, 16:17   #193
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Og til slutt til Irma: Hvis en forelder ikke er kapabel til å sørge for undervisningen til ungene sine selv, må denne faktisk finne noen andre som kan gjøre det for seg. Når man søker, skriver man under på at "foreldrene har ansvaret for opplæringen i perioden eleven er borte". Da må man faktisk la være å søke fri om man ikke kan følge opp dette. Enkelt-penkelt.

Jepp, man skulle tro det.

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det er det de gjör her i Tyskland. De mister plassen sin paa den skolen de gaar paa og kan bli sendt paa skole i huttiheita, i alle fall dersom skolen de gaar paa er en populaer skole (fritt skolevalg her) slik at klassene er fulle og andre staar paa venteliste. Det er skoleplikt her, og fravaer utover sykdom tolereres ikke. Det er til og med av og til patruler paa flyplasser rett för skoleferier for aa sjekke om barn er borte fra skolen uten lov.

Bortsett fra siste linje, som får meg til å litt, synes jeg det hadde vært helt OK med en slik ordning i Norge.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Skulle ønske det var 'tough luck', men presset for å gi eleven karakter nesten uansett hvor mye hun har vært vekke er stort. Og det hender oftere enn man skulle tro at advokater kobles inn i klagesaker. "Har skolen gjort NOK for å gi denne eleven mulighet til å få vurdering?" "Kan det dokumenteres at læreren har prøvd alle muligheter for at eleven skal få vise at hun har nådd læringsmålene i dette faget?"

(Jeg snakker om videregående)

.

Min erfaring også.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fy fader så eitrandes dere må bli noen ganger, dere lærere!

Det var jo ikke uten grunn jeg vegret meg for å gå inn i denne tråden. *bekymret for blodtrykket*

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 20:00   #194
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi skrev også datteren vår ut av skolen i vår, og vi hadde rett og slett ikke reist hvis det hadde vært venteliste på skolen og vi ikke kunne være sikre på å få henne inn på den samme skolen igjen.

... og jeg tar meg i å håpe at det ikke skal være plass på den skolen hun gikk på, slik at vi med god samvittighet og et "det var jo ikke plass på x skole" kan sende henne på den internasjonale skolen.

Gammel 20-08-10, 20:23   #195
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg vil ikke ha forbud. Jeg er ikke tilhenger av å sette opp forbud i hytt og pine for å beskytte de dumme.
Jeg mener uansett at det er en uting, og at foreldre bør legge opp til ferie i skoleferien. Skolebarn har såpass mye fri at det burde ikke være noe problem heller.

Gammel 20-08-10, 20:28   #196
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolebarn har såpass mye fri at det burde ikke være noe problem heller.

Skolebarn har mye fri ja. Alle foreldre - not so much. Heldigvis har jeg og min mann mye fri i våre jobber så vi har sjansen til å reise i feriene.

Gammel 20-08-10, 21:15   #197
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

... og jeg tar meg i å håpe at det ikke skal være plass på den skolen hun gikk på, slik at vi med god samvittighet og et "det var jo ikke plass på x skole" kan sende henne på den internasjonale skolen.

Du kan bare bruke vil-opprettholde-engelskkunskaper-og-fortsette-kjent-læreplan som argument, så kan du gjøre det med like god samvittighet.

Gammel 20-08-10, 21:22   #198
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Nei, jeg vil ikke ha forbud. Jeg er ikke tilhenger av å sette opp forbud i hytt og pine for å beskytte de dumme.
Jeg mener uansett at det er en uting, og at foreldre bør legge opp til ferie i skoleferien. Skolebarn har såpass mye fri at det burde ikke være noe problem heller.

Skolebarn og lærere, ja.

Gammel 20-08-10, 21:31   #199
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Skolebarn og lærere, ja.

Jeg vet at jeg er priviligert, siden både mannen min og jeg styrer helt selv når (og delvis også hvor lenge) vi vil ha ferie, så egentlig prøver jeg å gå stille i dørene her. Likevel tillater jeg meg å undres i denne diskusjonen: er det virkelig vanlig å ikke kunne ta ferien samtidig som ungene har sommerferie? Jeg vet at en del selvstendig næringsdrivende sliter med å ta ferie som de måtte ønske, og en del sesongarbeidere sliter vel også. (Og Floksa vet jeg allerede om.) Men utover det så sier jo arbeidsmiljøloven klart og tydelig at man har krav på tre uker sammenhengende ferie i sommermånedene.

Er det virkelig vanlig å ikke kunne ta ferie fra 15. juni-15. august, altså?

Gammel 20-08-10, 21:33   #200
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Tja. Vanskelig og vanskelig. Om man i det hele tatt skal få feire sammen hele familien, ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.