Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-09, 23:04   #201
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Var det en måte å forklare at du har sosial samvittighet på elg?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:09   #202
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Var det en måte å forklare at du har sosial samvittighet på elg?

Jeg hadde samme tanker da jeg leste innlegget

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:15   #203
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

elg: Jeg synes virkelig ikke den sosiale samvittigheten din kommer fram i det innlegget der. Jeg kan være enig med deg i at velferdsstaten Norge kanskje har bikket over en grense når det gjelder ukritiske pengestrømmer og at ting som f.eks sykelønnsordningen er moden for en revurdering, men jeg tror ikke løsningen på disse problemene er å stemme Frp. Mange negative aspekter ved politikken deres er allerede nevnt her, så det trenger jeg ikke gjenta. Hovedgrunnen til at jeg aldri i livet kommer til å stemme på verken Frp eller Høyre (selv om sistnevnte tross alt har en stor dose mer fornuft i sin politikk) er at de- bak alle fagre ord og løfter- er partier for folk som er seg selv nok. :fryser på ryggen:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:19   #204
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Jeg prøvde det ja. Jeg synes det er litt for enkelt å sette en merkelapp på meg som en person uten sosial samvittighet når det ikke er noe i Frps politikk som tilsier at man ikke skal hjelpe dem som faktisk har behov for hjelp.

Det er godt mulig at jeg er fanget i populismen denne gangen, men jeg betaler en god del i skatt og er lei av at det ikke blir gjort noe for å sikre at mine penger går til dem som trenger det.

Det som nok tiltrekker mest hos Frp for tiden er at man der kaller en spade for en spade. De andre partiene mener nok mye av det samme som Frp, men siden man skal tekkes alle mulige velgere tør man ikke si dette. Dessverre ser det ut til at Frp går litt i samme felle på slutten av valgkampen hvor man har løpt fra aktiv dødshjelp for å tekkes de kristne velgerne. Jeg hadde vært mer imponert om de hadde turt å stå for også sine mest kontroversielle vedtak.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:25   #205
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

(…) jeg betaler en god del i skatt og er lei av at det ikke blir gjort noe for å sikre at mine penger går til dem som trenger det.

Og samtidig syns du altså det er helt greit å minske innsatsen for å sørge for at lovpålagte skatter og avgifter faktisk kommer inn til statskassen ved å kutte hos kontrollorganene?

Ben "just sad" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:27   #206
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Det er vel også tanken at man skal forenkle skattesystemet en del ved å fjerne formueskatt, arveavgift og eiendomsskatt slik at man ikke vil ha behov for like mange kontrollører.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:33   #207
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

De andre partiene mener nok mye av det samme som Frp, men siden man skal tekkes alle mulige velgere tør man ikke si dette.

Det i seg selv er jo grunn nok til å ikke stemme Frp. Om man kan få det samme uten å stemme de, så er det vel ingen grunn til å gå den veien tenker jeg. FrP går ingen vei, og om de ikke kommer til makten, så vil de likevel stå på sidelinjen og kalle en spade for en spade.

FrP peker nok endel på hvor skoen trykker, men jeg er sikker på at deres løsningsforslag ikke vil være av de gode og fornuftige og gjennomførbare osv. Jeg håper inderlig at FrP ikke kommer i regjering nå. Ikke bare pga verdisynet deres, men også fordi det rett og slett høres tragisk ut med enda en ny periode med plunder fra et opposisjonsparti uten erfaring fra det å faktisk sitte i regjering og ikke bare være i opposisjon.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 23:42   #208
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Jeg prøvde det ja. Jeg synes det er litt for enkelt å sette en merkelapp på meg som en person uten sosial samvittighet når det ikke er noe i Frps politikk som tilsier at man ikke skal hjelpe dem som faktisk har behov for hjelp.

Det er godt mulig at jeg er fanget i populismen denne gangen, men jeg betaler en god del i skatt og er lei av at det ikke blir gjort noe for å sikre at mine penger går til dem som trenger det.

Det som nok tiltrekker mest hos Frp for tiden er at man der kaller en spade for en spade. De andre partiene mener nok mye av det samme som Frp, men siden man skal tekkes alle mulige velgere tør man ikke si dette. Dessverre ser det ut til at Frp går litt i samme felle på slutten av valgkampen hvor man har løpt fra aktiv dødshjelp for å tekkes de kristne velgerne. Jeg hadde vært mer imponert om de hadde turt å stå for også sine mest kontroversielle vedtak.

Skattepengene dine går jo f.eks til skolegang for barna dine, har du tenkt på det? Et barn koster gjerne over 30 000 kr pr år, det er bare EN ting skattepengene dine går til . Det er ikke sånn at skattepengene dine går rett ut av lomma di og over i lomma til en eller annen "snylter", men det vet du jo. Du er sikret å komme på sykehus, om du blir syk, ja, det er mye skattepengene går til, som vi tar som en selvfølge.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 00:14   #209
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Skattepengene dine går jo f.eks til skolegang for barna dine, har du tenkt på det? Et barn koster gjerne over 30 000 kr pr år, det er bare EN ting skattepengene dine går til . Det er ikke sånn at skattepengene dine går rett ut av lomma di og over i lomma til en eller annen "snylter", men det vet du jo. Du er sikret å komme på sykehus, om du blir syk, ja, det er mye skattepengene går til, som vi tar som en selvfølge.

Nettopp! Jeg er hellig overbvist om at FRPere har gått glipp av vestentlige deler av samfunnsfagundervisningen. (I tillegg til mattetimene, selvsagt ) Forstår ikke "folk flest" at de aller, aller fleste av oss (i alle fall oss småbarnsforeldre) får mye mer igjen for pengene enn det vi betaler inn? Jeg irriterer meg også av og til over snillisme og "snyltere". Ikke fordi de bruker penger som jeg kunne tenkt meg selv, men fordi pengene kunne vært brukt på så uendelig mange andre og bedre områder, både i Norge og resten av verden. Å stemme Frp er likevel ikke veien å gå for å bli kvitt det problemet, da får vi nemlig 100 nye på kjøpet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 00:29   #210
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Valget i år er et verdivalg mer enn noe annet, og det forundrer meg at noen i det hele tatt kan vurdere å stemme noe til høyre for Venstre.

Det går vel kanskje litt på hvordan man mener at verdier skapes og hva som er viktig for at man skal kunne opprettholde det velferdssamfunnet man har, vil jeg tro.... Det er jo ikke sånn at alle som er til høyre for Venstre mener at man skal legge ned AS Norge as we know it og la folk seile sin egen sjø uten rett på trygd og pensjon

For min del handler det blant mye annet om at jeg mener at staten ikke skal være den eneste arbeidsgiveren i Norge, og at man da må ha rammer som gjør at det faktisk er mulig å være grunder i Norge. Og formueskatten er jo litt kjip all den tid man risikerer å få høyere skatt enn man har faktisk inntekt. Hvordan skal man betale den skatten uten å selge bedriften?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 00:55   #211
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg mener at folk som stemmer så langt til høyre mangler sosial samvittighet, eller at den i beste fall er temmelig underutviklet. Jeg sier ikke at alle sakene til Høyre er tull og at jeg er enig med f.eks AP/SV i alt de står for, men jeg stemmer ut fra de store linjene, ut fra de tingene som er viktigst for meg ( f.eks miiljø og rettferdighet) og det forundrer meg faktisk når normale, oppegående mennesker jeg kjenner sier at de vil stemme Høyre. De som åpent stemmer Frp, forundrer meg mindre. Det er som regel mennesker jeg ikke forventet annet fra, om du skjønner. Slik tenker jeg altså, meget mulig det gjør meg til en trangsynt person, men det stempelet kan jeg leve med.

Da mangler jeg sosial samvittighet

Orker ikke å bli litt provosert en gang av den påstanden, men vil bare si at det er fullt mulig å mene at de som trenger hjelp fra staten skal få hjelp fra staten, og fremdeles stemme Høyre, all den tid Høyre ikke går inn for å legge ned velferdsstaten, så vidt jeg har fått med meg?

Jeg mener bare at velferdsstaten hadde forgått ganske fort om SV fikk styre skuta, all den tid jeg mener at de har en ræva næringspolitikk og at man for å få skatteinntekter faktisk må ha noen som betaler skatt, og noen som betaler mye skatt. Og for å betale mye skatt, må han tjene mye penger Men for at noen skal gidde å tjene mye penger (akkurat det innebærer faktisk en god del arbeid og forsakelser) så må man sitte igjen med litt penger selv. Ellers kan man like gjerne være lærere hele gjengen. Og det var ikke en spydig kommentar fordi jeg vet at du er lærer, men det min mann sier at han kommer til bytte til, om staten bestemmer seg for å skattlegge inntekten hans med 65% (som likningsmyndigheten har startet en sak overfor et norsk firma nå med den hensikt å kreve 65% skatt). Det handler nemlig ikke bare om de som tar en Hagen, og flytter ut av landet når de blir steinrike, det handler minst like mye om grundere, som ikke gidder å starte for seg selv om de skattes halvt i hel. Hvorfor i alle dager skal folk som tjener mye penger ha så himla mye mer "sosial samvittighet" enn de som ikke gjør det?

Jeg er for at man skal ha en viss omfordeling av goder i samfunnet, da jeg mener at det gagner hele samfunnet at vi ikke har fryktelig store sosiale forskjeller. Men jeg tror at et klasseløst samfunn er en utopi, jeg tror man må akseptere at noen har mye for at alle skal ha nok. Norge har vært ganske flinke på dette, men det er strømninger som jeg synes er skremmende mht mulighetene for å beholde Norge slik det er. Og for min del er faktisk SV like skremmende som FrP.

Jeg liker ikke misunnelse, og tror misunnelse er den største svulsten et samfunn kan ha. Og mye av skatteforslagene som fremmes i Norge er så lite næringspolitisk logiske at jeg ikke kan forstå at de bunner i annet enn misunnelse, all den tid de til syvende og sist undergraver at man får de skatteinntektene man ønsker

Det at man stemmer Høyre betyr ikke at man ønsker at Norge skal bli et nytt USA. Selv Obama er milevis til Høyre for Høyre.

Jeg har tonnevis med sosial samvittighet, men jeg ser bare en litt annen løsning på hvordan man kan sørge for at velferdssamfunnet kan bestå. Og så mener jeg at man ikke skal sy for store puter under armene på folk, for da kommer de til å slite med å bevege seg til slutt.

Folk kan ikke være sin egen lykkes smed, all den tid vi kommer til denne verden med ulike forutsetninger og muligheter. Samtidig mener jeg også at det ikke er statens oppgave å detaljregulere menneskers liv i retning en definert sannhet for hva som gir menneskelig lykke.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 09:30   #212
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Da jeg for første gang i mitt liv kanskje vil stemme Frp, tillater jeg meg å svare litt på beskyldningene i forhold til at jeg skal mangle sosial samvittighet. Hovedgrunnen til at jeg denne gangen vurdere å gå så langt til høyre er fordi det er mange både i Norge og i utlandet som nyter godt av den skatten jeg betaler og som ikke egentlig har behov for dette.

Det er norske nordmenn som er uføretrygdede fordi de er for late til å jobbe (dette gjelder langt fra alle men det er dessverre noen som misbruker dette), det er lykkejegere som kommer til landet fordi de har hørt at våre velferdsordninger er så gode, det er folk som får arbeidsledighetstrygd og jobber svart samtidig +++. Det eneste partiet som tør å si at vi må gjøre noe med snillismen som lar disse misbruke våre goder år etter år er Frp.

Jeg har nok sosial samvittighet til at vi skal hjelpe dem som virkelig trenger hjelp. Ved at vi i dag gir hjelp til en del mennesker som ikke trenger det ødelegger vi også for dem som reelt har behov. F.eks tror jeg det hadde vært mye mindre mistro til innvandrere dersom vi ikke hadde hatt alle de som kom hit for å snylte på våre goder. Vi hadde da hatt innvandrere som stod på for å få jobb og som hadde en ydmykhet i forhold til at de har fått trygghet ved å komme til et velfungerende land. Jeg synes lite om at vi skal tilpasse vår måte å leve på for at innvandrerne skal kunne fortsette å leve som de gjorde på landbygda i Pakistan for 30 år siden.

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Jeg prøvde det ja. Jeg synes det er litt for enkelt å sette en merkelapp på meg som en person uten sosial samvittighet når det ikke er noe i Frps politikk som tilsier at man ikke skal hjelpe dem som faktisk har behov for hjelp.

Det er godt mulig at jeg er fanget i populismen denne gangen, men jeg betaler en god del i skatt og er lei av at det ikke blir gjort noe for å sikre at mine penger går til dem som trenger det.

Det som nok tiltrekker mest hos Frp for tiden er at man der kaller en spade for en spade. De andre partiene mener nok mye av det samme som Frp, men siden man skal tekkes alle mulige velgere tør man ikke si dette. Dessverre ser det ut til at Frp går litt i samme felle på slutten av valgkampen hvor man har løpt fra aktiv dødshjelp for å tekkes de kristne velgerne. Jeg hadde vært mer imponert om de hadde turt å stå for også sine mest kontroversielle vedtak.

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Det er vel også tanken at man skal forenkle skattesystemet en del ved å fjerne formueskatt, arveavgift og eiendomsskatt slik at man ikke vil ha behov for like mange kontrollører.












Dette var humor, sant?

  Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:07   #213
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Jeg blir ganske provosert av det vaset om at man mangler sosial samvittighet, bare fordi man mener at de økonomiske hjulene går bedre rundt med en annen samfunnsmodell enn de rødgrønne velger. Det er ingen som snakker om å kutte i velferdsordningen. Det finnes noen forskjeller, f.eks. i hvordan man skal angripe problemet med langvarige sykemeldinger, men det er ingen som mener at man skal ligge og blø i veikanten og ellers bare ta seg sammen. Kraist.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:24   #214
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Milfrid sa det

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:29   #215
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Jeg skjønner greia med at hvis man pleier bedriftsNorge bedre så blir det produsert mer og den teoretiske kaka man skal fordele blir større.

Problemet mitt er bare at det hjelper lite om kaka er aldri så stor om de aller mest sultne er utestengt fra festen.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:35   #216
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Hvem er det som utestenger noen? Si det til meg, jeg kan banke dem.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 14:01   #217
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

... og sorry, men er det bare jeg som hører en liten pipestemme i bakgrunnen i dette bildet:

- og jeg mener alle. Pliis? Jeg vil jo bare ha jobben min fortsatt?



__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 14:44   #218
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Scarlett og Milfrid. Jeg får litt sånn :først meg selv og så min neste, hvis det er til felles beste" -vibber av de fleste Høyrevelgere. De aller, aller fleste stemmer Høyre pga de vil ha lavere skatter, det synes jeg er et usympatisk trekk. For det er da virkelig ikke slik at om en som tjener 1.5 mill i året betaler 40% av inntekten sin i skatt, vil han sitte igjen med like mye som en lærer? (For å ta ditt eksempel, Midrid.) Denne personen vil likevel sitte igjen med en rimelig stor nettoinntekt, ikke sant. Det skulle vel bare mangle at de som tjener mest, ikke også skulle betale mest i skatt? Dette systemet er jo med på¨å utjevne de utrolig store lønnsforskjellene vi har her i landet. I mine øyne fortjener en 40 år gammel sykepleier like mye lønn som en 20 år gammel nordsjøarbeider, f.eks. Det kommer nok aldri til å skje, men det skattesystemet vi har i dag er med på å gjøre de enorme, og uforståelige, forskjellene litt mindre. Jeg tror ikke Høyrevelgere ønsker å fjerne velferdsstaten, det har jeg aldri sagt. Med sosial samvittighet, mener jeg at de stemmer ut fra hva som er best for dem selv der og da, ikke ut fra hva som er det beste for fellesskapet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 15:07   #219
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Tull og tøys. De fleste som stemmer Høyre, gjør det fordi de mener at lavere skatter, som f.eks. å fjerne formueskatten på arbeidende kapital, speeder opp de økonomiske hjulene i samfunnet og øker verdiskapningen. Slik får man flere i arbeid, som Jens så pent ber om. Og det er særlig viktig nå i disse tider, selv om vi surfer pent på oljebølgen fremdeles. Det vi trenger nå, er risikovillig kapital.

Det skulle bare mangle om de som tjener mest ikke også bidrar mest, det tror jeg nesten alle mener. Men det skulle også mangle om ikke det skulle lønne seg å legge ned 24/7 av livet sitt og alle sparepengene sine i en bitteliten bedrift som på sikt genererer mye større inntekter til samfunnet enn du og jeg noen gang kommer til å gjøre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 15:12   #220
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Får dessverre ikke rødprikket Rine. For noe sludder.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no