Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-11, 22:00   #201
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Det må kanskje også understrekes at selv om psykiatere også er medisinere (i motsetning til psykologer som grenser mer opp mot samfunnsvitenskap) så er det ikke noen eksakt vitenskap de driver på med.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 22:03   #202
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Neida. Det var bare det første jeg kom på. Det var flåsing.

Åja.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 22:05   #203
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Nå har vel ikke ABB vært spesielt velfungerende, akkurat han har visst bodd mest hos mamma, og likevel klart å ta seg kredittkortgjeld til oppover ørene. Han har oppført seg merkelig på "lavterskel"-sosialt liv: på bar, facebook og forum, og han har unngått normal sosialisering. Han brukte et år på dataspilling som "martyrgave" på forskudd til seg selv. Han mangler formell utdanning og har "jobbet" full tid med å ronke over et 1500 siders manifest om seg og sitt.

Han skal ha brukt NI ÅR på å planlegge terroren, og på hele den tiden gikk det ikke opp for ham at det var feil. På ni år rekker man ganske mye. Man kan ta høyere utdanning, stige i gradene på jobben, betale ned en halv bolig og en bil, gå inn i et forhold og gifte seg, få barn eller bli superflink i en eller annen hobby - ABB valgte ikke noe av dette eller andre ting som det er vanlig å bruke lang tid på. Han valgte å bruke ni år på å planlegge terror. De som syns det er å være "velfungerende" vet nok hva de snakker om, men jeg tillater meg å være uenig.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 22:06   #204
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.647
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Det må kanskje også understrekes at selv om psykiatere også er medisinere (i motsetning til psykologer som grenser mer opp mot samfunnsvitenskap) så er det ikke noen eksakt vitenskap de driver på med.

Nettopp. Og kanskje akkurat derfor har jeg mer tillit til en helhetsvurdering over tid, enn vurdering av enkeltelementer gjort av noen (fagfolk eller ikke) som ikke har hatt tilgang til å observere pasienten.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 22:36   #205
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Nå har vel ikke ABB vært spesielt velfungerende, akkurat han har visst bodd mest hos mamma, og likevel klart å ta seg kredittkortgjeld til oppover ørene. Han har oppført seg merkelig på "lavterskel"-sosialt liv: på bar, facebook og forum, og han har unngått normal sosialisering. Han brukte et år på dataspilling som "martyrgave" på forskudd til seg selv. Han mangler formell utdanning og har "jobbet" full tid med å ronke over et 1500 siders manifest om seg og sitt.

Han skal ha brukt NI ÅR på å planlegge terroren, og på hele den tiden gikk det ikke opp for ham at det var feil. På ni år rekker man ganske mye. Man kan ta høyere utdanning, stige i gradene på jobben, betale ned en halv bolig og en bil, gå inn i et forhold og gifte seg, få barn eller bli superflink i en eller annen hobby - ABB valgte ikke noe av dette eller andre ting som det er vanlig å bruke lang tid på. Han valgte å bruke ni år på å planlegge terror. De som syns det er å være "velfungerende" vet nok hva de snakker om, men jeg tillater meg å være uenig.

Nemlig. Jeg tenkte også at det var da rart liksom, at han skulle klart å planlegge så bra, se så ordentlig ut, osv. De fleste schizofrene er nok ganske shabby, og hygienen er feks noe av det første som går ad undas. Men paranoid schizofreni er den minst alvorlige diagnosen innen schizofrenikategorien, var det noen som sa. Og som jeg sa tidligere så er det faktisk en del av dem som blir sent syke som tar både høye utdannelser og jobb, og jeg tror ikke det er noe veien med intelligensen i utgangspunktet. Vrangforestillingene gjør at intelligensen blir brukt feil og går helt wrong. Er video av en med samme diagnose i nettavisene nå, han gir jo et upåfallende inntrykk der slik jeg ser det, og gir gode beskrivelser av hvordan det kan være å være i psykose.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 22:45   #206
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg leser utsagnet til kanskje å bety at et liv med tvangsbehandling på sykehus kanskje er hakket verre en et liv i fengsel med studier, internett og trening osv. ?

:tabloid og på spissen:

Les her. Det er svært stor forskjell på forholdene i fengsel, men ut ifra hva som står i linken ser det ikke ut som om forholdene i psykiatrien er så mye verre mtp det som er trukket frem. Men internett har altså ikke norske innsatte tilgang til, som andre allerede har påpekt. Jeg blir av og til litt overrasket over hvordan noen ser ut til å tro at det er å befinne seg fengslet.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 23:30   #207
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Jeg er litt tabloid idag, så jeg tenker sånn: man er egentlig overkvalifisert til diagnosen spik spenna gæern, når man i løpet av 1 dag dreper 77 uskyldige mennesker (som man ikke hverken har noe personlig mot eller kjenner fra før.)

Mennesker som er friske i hodet gjør ikke sånt.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 23:32   #208
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Nemlig. Jeg tenkte også at det var da rart liksom, at han skulle klart å planlegge så bra, se så ordentlig ut, osv. De fleste schizofrene er nok ganske shabby, og hygienen er feks noe av det første som går ad undas.

Nja, si ikke det. Jeg jobber med akkurat denne pasientgruppen på daglig basis, har per i dag over 50 pasienter som i vår kommune ansees å være de sykeste av de syke med nettopp denne diagnosen, og mange av disse er (muligens overraskende) opptatt av sitt ytre. Det er ekstreme ytterpunkter i begge ender av skalaen, for å si det sånn!

Now that beeing said. De fleste med PS blir diagnostisert tidlig i 20-årene, de aller fleste av disse debuterer med symptomer i 16-18 års alder. Mange av dem er veldig intelligente også, det er bare så sykt alt det andre rundt og måten de velger å bruke det de kan på. Ikke alle hører stemmer heller, de har bare så ekstreme vrangforestillinger som er helt virkelige for dem. Mange går inn og ut av psykoser og/eller har god effekt av antipsykotika, men enkelte går inn i såkalte kroniske og permanente vrangforestillinger hvor de nær sagt ikke har kontakt med virkeligheten i det hele tatt. Andre igjen klarer å ta seg såpass sammen i møte med familie, venner og helsevesen at de utrolig nok klarer å lure selv den mest drevne psykiater. Vanskelig og kompleks lidelse, på så mange måter, definitivt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 30-11-11 kl 23:38.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 23:51   #209
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Det må kanskje også understrekes at selv om psykiatere også er medisinere (i motsetning til psykologer som grenser mer opp mot samfunnsvitenskap) så er det ikke noen eksakt vitenskap de driver på med.

Neida, men det er ikke yatzy heller, og dette er to svært habile psykiatre som også er landets mest erfarne rettspsykiatre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:26   #210
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Neida, men det er ikke yatzy heller, og dette er to svært habile psykiatre som også er landets mest erfarne rettspsykiatre.

Jo, de kan nok sakene sine, men jeg synes valget av den ene var uheldig da hun faktisk har rotet kraftig tidligere:

Sitat:

Den tiltalte er erklært psykotisk av Sørheim, som aldri har møtt 37-åringen. En slik diagnose tilsier at den tiltalte ikke kan straffes. Andre sakkyndige i saken, som har møtt den tiltalte, har kommet til motsatt konklusjon

I en så alvorlig sak synes jeg de burde velge noen som ikke har opptrått så klønete, jeg synes det er meget betenklig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:39   #211
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Det hadde vært enklere å respondere på den hvis du hadde referert hvilken sak det er, emm, jeg aner ikke hva du snakker om.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:43   #212
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det hadde vært enklere å respondere på den hvis du hadde referert hvilken sak det er, emm, jeg aner ikke hva du snakker om.

Ja, det var denne saken (glemte å klippe inn kilden)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:03   #213
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Jøss. Det må være noe rart her. Slik dette er fremstilt så er det helt sjokkerende.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:08   #214
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

I den saken du referer til Emm ble han dømt til tvungent psykisk helsevern.

http://www.oblad.no/nyheter/domt-til...lsen-1.6611766

  Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:40   #215
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Ja, jeg synes kanskje man kan tåle en diskusjon om sakkydiges rolle, som trumfer omtrent uten unntak, i sine vurderinger. Ikke som Eia gjorde med kjønnsforskningen, men på en skikkelig måte, uten kamera. Jeg stusser over at dess alvorligere forbrytelsen er, desto mer tid brukes på denne delen. Som samfunn trenger vi svar og vern, selvsagt. Men jeg synes det er urovekkende at rettsvernet til mindre samfunnsfarlige forbrytere ikke gis i nærheten samme interesse og omsorg. Det blir en logisk brist. Det sitter som tidligere sagt svært mange psykisk syke mennesker i fengsel, de har bare ikke gjort fæle nok ting.

Jeg skjønner rent praktisk at dette ikke kan settes opp mot hverandre, men følelsesdelen av hodet mitt skriker når jeg tenker på det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:02   #216
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Jeg klarer ikke å gjøre opp noen mening ut fra den svært overflatiske dekningen fra Dagbladet. Det finnes helt sikkert retningslinjer for hvordan man skal sette en psykisk vurdering av en tiltalt på, og siden mange paranoide schizofrene vil motsette seg et møte med rettspsykiater, må det finnes rutiner på hvordan man i de tilfellene skal vurdere personen. Det står ingenting om at hun aldri noensinne har observert vedkommende, bare at hun ikke har fått snakket med ham og ikke har observert ham i retten.

Jeg er helt sikker på at en norsk rett ikke ville basere seg på en løs gjetning av en psyk-vurdering, og dette er jo offentlig info. Dermed har retten i denne saken også vurdert Sørheims evne og track record som rettspsykiater. Jeg har stor tillit til at de vet mer om dette enn Dagbladet.

Den eneste funderingen jeg gjør rundt valg av rettspsykiatere, er at disse jobber på samme sted, og har jobbet tett i mange år. Jeg skjønner at det er fordeler med å være et team også, men for uangripelighetens skyld tenker jeg at det kanskje hadde vært lurere å ta fagpersoner fra to forskjellige miljøer?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:09   #217
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

For all del, jeg er ikke helt enig med meg selv her. Kanskje jeg ikke har en alt for stor tillitt til at rettssytemet vårt fungerer optimalt? Jeg er nok over snittet misteksom av natur, men jeg ser det selv, så jeg skal ikke la det at helt overhånd. Sånn når vi snakker om psyke.
Jeg synes egentlig denne kronikken var god om temaet.

Om det er relevant så hadde alle landets store aviser omtrent identisk dekning av denne saken, jeg linket bare til første jeg fant.


Sist redigert av emm : 01-12-11 kl 10:15.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 13:26   #218
juliette
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 129
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja. Jeg syntes jo dette var rart, fordi en person jeg kjenner selv fremstår som sykere, men måtte sone. Så viser det seg at psykiateren jeg snakket med i går var enig med meg - han er sykere. Men forbrytelsen var mindre, og man brukte ikke ressursene.

Hvordan kan du vite dette?
Har den psykiateren du snakket med vurdert ABB? I så fall må vel dette være et grovt brudd på taushetsplikten, og det virker lite seriøst.
Jeg tror ikke at all informasjon rettspsykiaterene sitter med om ABB kommer frem i avisen.

__________________
06, 08 og 11
juliette er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 13:34   #219
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av juliette, her.

Hvordan kan du vite dette?
Har den psykiateren du snakket med vurdert ABB? I så fall må vel dette være et grovt brudd på taushetsplikten, og det virker lite seriøst.
Jeg tror ikke at all informasjon rettspsykiaterene sitter med om ABB kommer frem i avisen.

Rapporten til abb ligger på nett, så den kan vurderes av de som ønsker.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 13:34   #220
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja. Jeg syntes jo dette var rart, fordi en person jeg kjenner selv fremstår som sykere, men måtte sone. Så viser det seg at psykiateren jeg snakket med i går var enig med meg - han er sykere. Men forbrytelsen var mindre, og man brukte ikke ressursene.

Dette ble jeg veldig nysgjerrig på. Hva mener du med at man ikke brukte ressursene? Hva var gangen i saken til vedkommende?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no