Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skallklær - jøss!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 21:18   #201
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Hva slags impregnering bruker man på skallklær som ikke tåler tørketrommel?


Jeg hadde en impregnering som man skulle ha i skyllekammeret, og når plagget var tørt skulle det strykes på 60 grader (tror jeg) for at impregneringen skulle aktiveres. Husker ikke helt, men kan sjekke om det er interessant.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:10   #202
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men du hadde dårlige erfaringer med de buksene fra ifjor?

Som allværsbukse funker de fint, hatt flere, men de har ikke blitt brukt i pøsregnvær, kun litt regn. Da har de holdt tett.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:13   #203
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.302
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Det står:

Parkdress 699 - vanntett, vindtett, ventilerende
Shelter jakke og bukse: 499 + 299 Helly Tech - vanntett, vindtett og ventilerende

Det ser ut til å være denne jakken:



Den har vannsøyle på 15000.

Jeg finner ikke bilder av verken buksa eller dressene på nett.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:14   #204
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Dressen så veldig bra ut, den var også xp med 15000 i vannsøyle. Fine var de også. Jakkene sto det også 15000 på og xp, men på buksene sto det bare helly tech på de jeg så. Jeg syntes det var litt snodig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:20   #205
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

http://shop.hellyhansen.com/NO/item/...src&t_type=cat Link til jakken. De hadde den i rødt og blått på obs på Lade. De hadde den også i blåstripete og rød/rosastripete, men de tror jeg er et par hundre dyrere.

http://shop.hellyhansen.com/NO/item/...src&t_type=cat Her er buksa.

http://shop.hellyhansen.com/NO/item/...src&t_type=cat Her er forresten den stripete jakken tror jeg. Dressen har tilsvarende striper oppe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:22   #206
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.302
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Den buksa ligner ikke på bildet i annonsen, Katta, men annonsebildet trenger jo ikke være korrekt. Både buksa og stripejakken du linker til har 5000 i vannsøyle. Da kan man kanskje anta at dressen har det også?

Ergo trenger jeg ikke ergre meg over at jeg kjøpte POP-dress på lørdag.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:25   #207
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Jeg finner heller ikke dressen de har på OBS på hjemmesidene til HH. Skulle gjerne visst hvilken vannsøyle de har før jeg begir meg ut på den lange turen dit...

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:29   #208
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Det sto 15000 på dressen. Og på begge jakkene. Men ikke på buksa. Buksa i butikken var sort, ikke grå. Ellers ser den slik ut, annonsebildet er jo ikke så tydelig, jeg tør ikke påstå at det lyver.

http://kundeaviser.inkognito.no/avis...dos/index2.htm Link til obs-avisa, side 18-19.

POP-dress blir du uansett veldig fornøyd med.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:06   #209
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Ja, det stod 15000 på dress og jakker på de jeg så på på Obs i Sandefjord også.
Dressen var ensfarget nederst og dus rosa (blå/beige til gutt) rutete på overkroppen.

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 07:24   #210
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Takk!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:02   #211
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

I dag testes den nye skalljakken fra Lindex, vannsøyle 10 000 og HH tech bukse med vannsøyle 15 000. Regner her, så spent på om hun holder seg tørr.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:08   #212
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.055
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Kjøpte det HH settet i fjor. Godt fornøyd med jakka, men buksa er jeg ikke nevneverdig imponert over. Dvs den holder han vel tørr, men den slites i "bretten" nede ved beinet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:45   #213
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.930
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Ja, det stod 15000 på dress og jakker på de jeg så på på Obs i Sandefjord også.
Dressen var ensfarget nederst og dus rosa (blå/beige til gutt) rutete på overkroppen.

Du sjekket ikke tilfeldigvis på buksene i Sandefjord også? Spent på hvilken bukse de har der. Den Katta linket til sto det SprayTech på? Og den ser ut som den har ekstra forsterkninger på knærne forhold til den gamle vi har.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:56   #214
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.403
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

I dag har vi krangla om bekledning for første gang. Sambo mente at dressen ikke kom til å funke i dette været (pissregn). Jeg var to sekunder unna å dra han til pcen for å få han til å lese det dere har skrevet her. Jeg vant, så får vi håpe at jeg finner en tørr gutt i ettermiddag.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:13   #215
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det sto 15000 på dressen. Og på begge jakkene. Men ikke på buksa. Buksa i butikken var sort, ikke grå. Ellers ser den slik ut, annonsebildet er jo ikke så tydelig, jeg tør ikke påstå at det lyver.

http://kundeaviser.inkognito.no/avis...dos/index2.htm Link til obs-avisa, side 18-19.

POP-dress blir du uansett veldig fornøyd med.

Jeg har vært og sjekket ut buksa i dag, jeg bare måtte, den har vannsøyle på 15000 akkurat som jakka. Buksa skal være grå, samme gråfarge som nederst på jakka.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:53   #216
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.616
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg har vært og sjekket ut buksa i dag, jeg bare måtte, den har vannsøyle på 15000 akkurat som jakka. Buksa skal være grå, samme gråfarge som nederst på jakka.

Søren at jeg ikke kjøpte buksa også da!
Fant ikke noe om vannsøyle på den da jeg var der tidligere i dag.
Men jakka var fin da og storebror digger den alt!

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:00   #217
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Søren at jeg ikke kjøpte buksa også da!
Fant ikke noe om vannsøyle på den da jeg var der tidligere i dag.
Men jakka var fin da og storebror digger den alt!

Det sto på papirlappene som hang på. Jeg var veldig spent på vannsøylen på buksa iom at den var såpass billig, men jaggu.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:05   #218
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.616
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Det sto på papirlappene som hang på. Jeg var veldig spent på vannsøylen på buksa iom at den var såpass billig, men jaggu.

Ja, jeg skjønner det, men jeg leita og leita, men nei, jeg må ha oversett det.
Fant det jo på jakka med en gang

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:11   #219
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Kan det være ulike bukser, for eksempel at det er igjen endel fra i fjor? Jeg fant nemlig ingenting om vannsøyle på de buksene som hang der. Uansett, nå har jeg kjøpt sett til de to store for skolebruk, så da får vi testa det ut. Mannen stakk på obs i lunsjen, han var visst ikke alene der sa han.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:39   #220
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.520
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Har ikke noe Obs i nærheten jeg

Lurer på om jeg skal ta turen innom SmartClub etter jobb, det hender de har lignende tilbud der som hos Obs. Men jeg så ikke noe i tilbudsavisen deres.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no