Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-14, 21:49   #201
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Mine unger har elsket å sitte oppi handlevogna, lenge etter at de ble for gamle til å sitte i det lille setet. Dette er første gang jeg hører at det er noe folk ikke ser på med blide øyne. (Og jeg kjenner fortsatt at det ikke bryr meg det aller minste.)

Alternativet: å holde styr på en spinnvill fireåring som løper rundt i butikken på egen hånd, eller ligger på gulvet og hyler, virker fortsatt som et vesentlig dårligere alternativ enn skitne sko i vognen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 21:52   #202
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Mine unger har elsket å sitte oppi handlevogna, lenge etter at de ble for gamle til å sitte i det lille setet. Dette er første gang jeg hører at det er noe folk ikke ser på med blide øyne. (Og jeg kjenner fortsatt at det ikke bryr meg det aller minste.)

Alternativet: å holde styr på en spinnvill fireåring som løper rundt i butikken på egen hånd, eller ligger på gulvet og hyler, virker fortsatt som et vesentlig dårligere alternativ enn skitne sko i vognen.

Enig. 9- åringen får ikke, da blir det ikke plass til mat, tungt for meg å kjøre osv.

__________________
2005 og 2010
Apple er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 21:54   #203
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Nei, hun som nå er syv får heller ikke lov lenger, men det er først og fremst fordi hun er så tung at jeg er redd hun skal velte vognen hvis (når) hun lener seg over kanten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 22:38   #204
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Det er ikke noe jeg blir dypt og inderlig provosert over å se, ikke på noen måte. Det er bare en ting jeg aldri ville funnet på selv, fordi det oppleves feil. Litt som å sette ungen opp på et kafebord med skoene på, uten sammenligning forøvrig. Jeg har ingen som helst illusjoner om at handlevogner er rene, men jeg skal legge maten min oppi der. Den er emballert, men denne emballasjen skal inn i kjøleskapet og på bord og benker. Det virker helt feil med utesko og evt sølete barnehagedresser der den skal ligge.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 22:54   #205
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er ikke noe jeg blir dypt og inderlig provosert over å se, ikke på noen måte. Det er bare en ting jeg aldri ville funnet på selv, fordi det oppleves feil. Litt som å sette ungen opp på et kafebord med skoene på, uten sammenligning forøvrig. Jeg har ingen som helst illusjoner om at handlevogner er rene, men jeg skal legge maten min oppi der. Den er emballert, men denne emballasjen skal inn i kjøleskapet og på bord og benker. Det virker helt feil med utesko og evt sølete barnehagedresser der den skal ligge.

Akkurat det jeg også mente og prøvde å si.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 23:01   #206
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.787
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dette er første gang jeg hører at det er noe folk ikke ser på med blide øyne. (Og jeg kjenner fortsatt at det ikke bryr meg det aller minste.)

Alternativet: å holde styr på en spinnvill fireåring som løper rundt i butikken på egen hånd, eller ligger på gulvet og hyler, virker fortsatt som et vesentlig dårligere alternativ enn skitne sko i vognen.

Jeg har derimot kjent blikkene når yngstemann har sittet i vognen. Vi sluttet vel med det da han var ca. fem, og det var ubehagelig, for jeg skjønte at folk tenkte sitt. Men alternativet var at han stakk av, hentet varer i hyllene uten lov, la seg ned på golvet, spiste masse brødrester fra brødskjæremaskinen (farlig, ikke fordi jeg så det som uhygiensk), osv. Og da tenkte folk i alle fall sitt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 23:12   #207
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Folk får bare tenke sitt for min del. Jeg tenker mitt om at de glor.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 23:43   #208
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Folk får bare tenke sitt for min del. Jeg tenker mitt om at de glor.

Det gjorde eg og, då eg køyrde tur i handlevogna.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 00:53   #209
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg legger vanligvis ikke merke til om folk glor eller ikke. Og særlig ikke når jeg er på butikken med Minsta.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 01:09   #210
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jøss, reagerer noen på barn handlevogna? Det var en tanke som aldri har slått meg.

Handlevogn er for meg et praktisk hjelpemiddel på butikken, og jeg bryr meg fint lite om hva som har vært i den før mine varer. Alle varer er heldigvis pakket inn når man kjøper de, så selve maten kommer ikke i kontakt med noe urent uansett.

Jeg har kjørt både små og store barn i vognene, uten å tenke mer over det. Med små barn så er det praktisk, og med større barn så er det morsomt. Har vel hatt noen turer på butikken med vel store barn i vogna, og vi har hatt det hysterisk morsomt

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 07:34   #211
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Det er vel ikke sikkert folk GLOR, selv om de ikke syns store barn oppi selve handlevogna er verdens beste ide.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 08:14   #212
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Folk får bare tenke sitt for min del. Jeg tenker mitt om at de glor.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 08:36   #213
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.589
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har derimot kjent blikkene når yngstemann har sittet i vognen. Vi sluttet vel med det da han var ca. fem, og det var ubehagelig, for jeg skjønte at folk tenkte sitt. Men alternativet var at han stakk av, hentet varer i hyllene uten lov, la seg ned på golvet, spiste masse brødrester fra brødskjæremaskinen (farlig, ikke fordi jeg så det som uhygiensk), osv. Og da tenkte folk i alle fall sitt.

Jeg må innrømme at min på fem satt i vognen i går mens vi handlet. Det skjer ikke ofte, men i går hadde han lyst, trøtt etter en lang dag i bhg. Han var ikke særlig skitten, men for stor synes jeg absolutt han er.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 08:37   #214
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.589
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er vel ikke sikkert folk GLOR, selv om de ikke syns store barn oppi selve handlevogna er verdens beste ide.

Jeg så nå flere barn oppi vognene i går, mye folk i butikken og lang kø.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 08:39   #215
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.589
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er ikke noe jeg blir dypt og inderlig provosert over å se, ikke på noen måte. Det er bare en ting jeg aldri ville funnet på selv, fordi det oppleves feil. Litt som å sette ungen opp på et kafebord med skoene på, uten sammenligning forøvrig. Jeg har ingen som helst illusjoner om at handlevogner er rene, men jeg skal legge maten min oppi der. Den er emballert, men denne emballasjen skal inn i kjøleskapet og på bord og benker. Det virker helt feil med utesko og evt sølete barnehagedresser der den skal ligge.

Rene, tørre sko og ren jakke og bukse. Sølete barn ville jeg aldri hatt oppi.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 09:15   #216
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Barn i handlekurven har jeg aldri tenkt at noen kunne reagere på. Hverken da jeg var ung mamma eller gamlismamma.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 10:24   #217
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

I butikkene her får ofte foreldre som setter barna sine oppi selve vogna tilsnakk fra betjeningen om at det ikke er lov, så at folk kan reagere syns jeg det er litt merkelig å ikke ha reflektert over.

Selv er jeg ganske nøytral til det hele. Jeg forstår at det er en grei måte å holde styr på unger i butikken, og har benyttet meg at det selv et par ganger. Samtidig syns jeg det er ekkelt med grisete handlevogner, og ser ikke bare pene og rene barn oppi der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 10:31   #218
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Merkelig og merkelig. Vi hadde aldri regler for det da jeg jobbet i butikk. Jeg har har opplevd butikkpersonell gi beskjed til meg eller andre og ser ikke problemet selv. Men jeg er avslappet til slikt og sjelden syk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 10:33   #219
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Det står jo på alle handlevogner at det ikke er lov. Ikke nødvendigvis av hygienefaktorer, men av risiko for å skade seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 10:37   #220
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg har sett aldersbegrensning i barnesetet, men aldri lagt merke til annet. Hm. Det må jeg sjekke neste gang jeg er i butikken.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no