Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 13:30   #201
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

.

Skilpadda - jeg synes ingen har vært arrgante i denne tråden. Men når man svarer "Ja" på spørsmålet om de som formulerer seg godt har "mer å fare med" enn andre, så er det ikke bare nedlatende, men også uriktig i mine øyne.
Det er mulig vi legger ulike ting i "mer å fare med"?

Men om noen hadde fortalt meg at jeg hadde "lite å fare med" så ville jeg absolutt følt at avsenderen hadde en nedlatende holdning til meg. Ville ikke du?

Jeg er egentlig ikke deltager i den utbrytergryppa som diskuterer hvorvidt de er/har vært nedlatende her på FP. Jeg vil allikevel få hevde at hvis man har litt (nok?) å fare med, så skjønner man at det er viktig med korrekt norsk.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:32   #202
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Hvis man mener at alle som er dårligere enn Tinetoff i norsk er dumme nek, så ender man i alle fall opp med en veldig liten (men til gjengjeld veldig velartikulert) omgangskrets. (Jeg tar for gitt at man ikke er interessert i å omgås dumme/domme nek, selvsagt.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:52   #203
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg anser meg selv for å være bedre i skriftlig norsk enn røft anslått 99 % av Norges befolkning. Var jeg arrogant nå? :gir Zoë en hoggestabbe:

Vissatte Zoë mener at hun har finere verdier enn ja, si 95% av Norges befolkning er vel du 4 % mer arrogant enn henne.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:53   #204
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg vil allikevel få hevde at hvis man har litt (nok?) å fare med, så skjønner man at det er viktig med korrekt norsk.

DET var godt sagt og formulert!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:53   #205
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.807
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg anser meg selv for å være bedre i skriftlig norsk enn røft anslått 99 % av Norges befolkning. Var jeg arrogant nå? :gir Zoë en hoggestabbe:

Nei, men hadde du tilføyd "og derfor har jeg mer å fare med enn 99 % av befolkningen" så hadde jeg oppfattet deg som en smule arrogant (eller mer korrekt - jeg hadde tatt deg for å være ironisk for jeg har aldri opplevd deg som arrogant de årene jeg har "kjent" deg). Jeg tror Zoë er mer opptatt av dette med "å ha mer å fare med" og oppfatter ikke at hun mener man ikke skal få skryte av sin egen fortreffelighet og at man er nedlatende hvis man gjør det.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:54   #206
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

J




Se, jeg husket mellomrommet før %!

Det har jeg begynt med også.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:56   #207
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

DET var godt sagt og formulert!

Så alt det andre her er IKKE godt sagt og formulert, lissom? Hæ? HÆ?


Egentlig er det ganske morsomt å tolke alt i verste mening. Mange festlige adrenalinrusher og sånn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:58   #208
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.907
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vissatte Zoë mener at hun har finere verdier enn ja, si 95% av Norges befolkning er vel du 4 % mer arrogant enn henne.

Det er godt å få tallfestet disse tingene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:00   #209
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Så alt det andre her er IKKE godt sagt og formulert, lissom? Hæ? HÆ?

Det verste jeg vet er folk som sier at det ene alltid utelukker det andre!
Jeg synes slike holdninger skal bli min sak fremover. Jah, det synes jeg.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:00   #210
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Egentlig er det ganske morsomt å tolke alt i verste mening. Mange festlige adrenalinrusher og sånn.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:05   #211
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg anser meg selv for å være bedre i skriftlig norsk enn røft anslått 99 % av Norges befolkning. Var jeg arrogant nå? :gir Zoë en hoggestabbe:

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes vel egentlig at du var ganske ærlig, og lurer på om man er arrogant når man er ærlig om egen fortreffelighet?

Men hva i all dager er i veien med dere?
Har jeg ikke sagt utallige ganger i denne debatten at det er flott å sette pris på og være stolt av egne egenskaper??

:twilightzonefølelse:

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vissatte Zoë mener at hun har finere verdier enn ja, si 95% av Norges befolkning er vel du 4 % mer arrogant enn henne.

Vet du hva, Esme, dette synes jeg er et slag langt under beltestedet, og det føles veldig ubehagelig.

Jeg er ikke bedre enn deg eller noen andre - don't worry.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Så alt det andre her er IKKE godt sagt og formulert, lissom? Hæ? HÆ?


Egentlig er det ganske morsomt å tolke alt i verste mening. Mange festlige adrenalinrusher og sånn.

Vet du hva, aC - når man er i en diskusjon og får masse motbør fra mange samtidig, er det ikke veldig lett å oppdage små stikk av humor og ironi.
Jeg setter pris på humor og vil påstå at det er en av mine egne sterke sider (og nei, Esme, jeg tror fremdeles ikke jeg er bedre enn deg eller andre.)
Men er forutsetning for å sette pris på andres humor er et visst nivå av avslappethet. Jeg rekker ikke å bli avslappet i denne diskusjonen.
Jeg får komme sterkere tilbake med humorgenet en annen gang.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:13   #212
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men hva i all dager er i veien med dere?
Har jeg ikke sagt utallige ganger i denne debatten at det er flott å sette pris på og være stolt av egne egenskaper??

Jo. Men det virker også som at du oppfatter det som at man automatisk er arrogant ovenfor andre mindre språkmektige når man selv sier at man har et godt språk, og at man setter pris på det hos andre.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vet du hva, aC - når man er i en diskusjon og får masse motbør fra mange samtidig, er det ikke veldig lett å oppdage små stikk av humor og ironi.
Jeg setter pris på humor og vil påstå at det er en av mine egne sterke sider (og nei, Esme, jeg tror fremdeles ikke jeg er bedre enn deg eller andre.)
Men er forutsetning for å sette pris på andres humor er et visst nivå av avslappethet. Jeg rekker ikke å bli avslappet i denne diskusjonen.
Jeg får komme sterkere tilbake med humorgenet en annen gang.

Jeg skjønner at min ironi ikke alltid er like lett å spotte, det er fordi den er så genial. Les gjennom denne når du har gjenvunnet zenfølelsen, så blir det sikkert fnising og knegging hele veien.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:17   #213
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg setter pris på humor og vil påstå at det er en av mine egne sterke sider (og nei, Esme, jeg tror fremdeles ikke jeg er bedre enn deg eller andre.)

Sier du det? Det er helt klart sånn jeg oppfatter deg ihvertfall. Siden det er flere som har oppfattet deg sånn så får du vurdere om du skal legge om skrivestilen din eller fortsette å bli misforstått.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:18   #214
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Zoë: Om du faktisk tar og slapper av litt, slik Skremmeren foreslo for mange sider siden, og som du hardnakket påsto at du ikke trengte, hadde du kanskje sett humoren, og ikke følt deg så alene og motsagt hele veien.
Det virker som du er mer opptatt av å argumentere for det du ikke har sagt, enn å faktisk se hva du har sagt.


TAR og slapper av? For en setning!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:21   #215
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.504
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det virker som du er mer opptatt av å argumentere for det du ikke har sagt, enn å faktisk se hva du har sagt.

Enig. I tillegg så virker det som om du er så opptatt av det du vil formidle at du til tider glemmer å få med deg det andre prøver å formidle til deg.

Opprinnelig lagt inn av Esme

Sier du det? Det er helt klart sånn jeg oppfatter deg ihvertfall. Siden det er flere som har oppfattet deg sånn så får du vurdere om du skal legge om skrivestilen din eller fortsette å bli misforstått.

Og som en klok person en gang sa til meg: Perception is reality (beklager engelsken, Skremmern). Hvis det nå er sånn at mottaker gang på gang misforstår deg, er det ikke lettere å gå inn i deg selv og se på hva du kan endre, enn å påståelig prøve å endre alle andre?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:28   #216
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Line - takk for tips om avslapning. Men avslappet eller ikke - jeg mener uansett det samme.

Jeg har vært så klar på hva jeg mener som jeg kan klare. Ingen som har et snev av interesse for å finne ut av hva jeg prøver å si,vil ha noen problemer med å lese budskapet.

Vær enig eller uenig etter eget forgodtbefinnende.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:33   #217
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Jeg skjønner godt hva du prøver å si, Zoë. Allikevel er jeg helt uenig, og mener fortsatt at du ordlegger deg på en overlegen måte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:35   #218
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vær enig eller uenig etter eget forgodtbefinnende.

Det har jeg som hovedregel, ja.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:08   #219
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg skjønner godt hva du prøver å si, Zoë. Allikevel er jeg helt uenig, og mener fortsatt at du ordlegger deg på en overlegen måte.

Det sier Esme også.

Jeg synes jeg ordlegger meg relativt diplomatisk. ("Dette er et flott forum, men av og til støter jeg på antydninger til ovenfra og ned holdning" etc.)

Jeg er oppriktig interessert i å høre hva dere mener ville vært en akseptabel måte å formidle mitt budskap på.

(Jeg har imidlertid en mistanke om at det er budskapet, og ikke måten jeg sier det på, som er den røde kluten her.)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:15   #220
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har imidlertid en mistanke om at det er budskapet, og ikke måten jeg sier det på, som er den røde kluten her.

Kan ikke snakke for andre her, men helt seriøst: det er måten du skriver som gjør at jeg irriterer meg. Og det kan jeg i trygg forvissing gjøre da jeg absolutt ikke er en av dem som skriver så veldig korrekt.

Du skriver ofte generelle betraktninger som ingen er uenige i og utgir dem for å være meninger som du har og som andre da tydeligvis ikke har.

Om man skriver for eksempel:
Jeg synes det er bedre å være tolerant
Jeg synes man skal ha respekt for andre mennesker.

Så gir man inntrykk av at man selv er tolerant og har respekt for andre i motsetning til den man argumenterer med. Jeg synes dette er sånn som du skriver.

Jeg har rett og slett vanskelig for å tro at du selv ikke mener at du er mer tolerant og forståelsesfull enn andre. Men jeg medgir at det kan ligge på skrivestilen din.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, rettskrivning


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no