Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 15:04   #201
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Og jeg kjenner at Falk+ dårlige pinner er litt teit... *knirk knirk*

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 19:56   #202
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Da var knappene sydd i den nye jakken min. Har jeg nevnt at jeg hater å sy? Så mye at jeg har strikket isatte ermer i jakken. Men den er så fin! Bare jeg får dagslys samtidig som jeg og et barn er hjemme, så skal jeg få tatt bilder, men hvem vet når det blir i november?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 20:02   #203
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Da var knappene sydd i den nye jakken min. Har jeg nevnt at jeg hater å sy? Så mye at jeg har strikket isatte ermer i jakken. Men den er så fin! Bare jeg får dagslys samtidig som jeg og et barn er hjemme, så skal jeg få tatt bilder, men hvem vet når det blir i november?

Du må ihvertfall ha kameraet klart så du rekker å ta bilde de 4 sek det er dagslys.

Selv panikkstrikker jeg julemesseting. Satser på et par tykke luer på pinne 10 og noen vaskelapper.

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 21:12   #204
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Ferdig med en lue i kveld som skal gies bort til jul.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 21:18   #205
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker dette i et luksusgarn jeg ikke har turt å knekke før nå.



Garnet heter Handmaiden Lady Godiva.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 21:22   #206
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Garnet heter Handmaiden Lady Godiva.

Handmaiden er bare det mest fantastiske

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 21:29   #207
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Nydelig garn!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 22:41   #208
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

For et flott garn!

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 22:46   #209
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 918
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Utrolig lekker farge på garnet. Gleder meg til å se resultatet.

Jeg strikker "Ikke helt ribba" en ribbestrikket genser i størrelse 1 år. Strikker i lanett. Har kommet til raglanfellingene og øyner slutten, men synes det blir en veldig smal og lang "sak".

Plingo er ikke aktiv  
Gammel 07-11-11, 23:04   #210
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg er ferdig med felle og økerundene på tunikaen, og har ikke mista en eneste maske.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 09:02   #211
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.059
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Mulig at jeg har tatt meg vann over hodet, men jeg skal begynne på dette sjalet.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 09:05   #212
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Jeg strikker dette i et luksusgarn jeg ikke har turt å knekke før nå.



Garnet heter Handmaiden Lady Godiva.

Flott garn og lekkert produkt - spent på ditt resultat!

Jålebeinet: Nydelig sjal!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 14:24   #213
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Mulig at jeg har tatt meg vann over hodet, men jeg skal begynne på dette sjalet.

Åh! Laminaria Det har jeg strikket 3 (eller er det 4?) av, det er overraskende enkelt gitt det fantastiske resultatet
Jeg har også strikket etpar av Echoflowers, som er samme hovedmønsteret, men uten den "kompakte" trekanten i sjalet, og med en litt annen og bredere kant. De to kantene kan jo da evt byttes om . Echoflowers (stjålet fra nett):



På begge anbefaler jeg deg å ta en titt på hvordan man lager "nupps" med heklenål. Det er omtrent ti millioner ganger enklere enn med strikkepinne.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg echoflowers.jpg (86,1 KB, 200 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 14:59   #214
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Så flott sjal, Jålebeinet!
Nydelige sjal, m^2!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 15:06   #215
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

De er IKKE mine altså! Det ene har vel jålebeinet lånt fra nett, det andre har jeg lånt fra nett. Men mitt _ble_ like fint (det ble tynnere og fnugglettere enn det ser ut til her)

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 15:18   #216
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Hva slags garn strikket du det i, m^2? Noe jeg kan ha håp om å finne på den lokale Husfliden?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 15:32   #217
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hva slags garn strikket du det i, m^2? Noe jeg kan ha håp om å finne på den lokale Husfliden?

nei... jeg strikket det i et garn som heter Fino fra Alpaca with a twist, 30% silke , 70% alpakka i laceweight. Det er vel allium som har linker til gode laceweight-garnlangere

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 15:36   #218
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Oi oi oi... De sjalene var helt nyyyydelige!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 18:36   #219
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Fantastisk!!!

Men altså; engelske oppskrifter er jo virkelig helt gresk for meg!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 08-11-11, 18:58   #220
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

nei... jeg strikket det i et garn som heter Fino fra Alpaca with a twist, 30% silke , 70% alpakka i laceweight. Det er vel allium som har linker til gode laceweight-garnlangere

Så laceweight er en forutsetning, eller kan det bli bra med et litt tykkere garn?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no