|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
Ja, jeg valgte flaske fordi jeg er så velorganisert. |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Sviiisj!!
|
Nei, hvis man velger flaskemating av bekvemmelighetsgrunner, har man nok bommet litt. (Jeg kan skjønne det hvis ammingen er så vond og vanskelig å få til at man synes det er mer bekvemmelig å sterilisere dagen lang, men det var ikke dette jeg mente nå).
Godt poeng.
|
|
|
#203 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg lurer virkelig på hvilke steder dere som får lufttørkende pupper, dissemager og melkesprut opp i ansiktet frekventerer, det har jeg faktisk aldri vært borti. Og det til tross for at jeg jevnlig henger i den bydelen med flest mødre på café i Oslo.
|
|
|
#204 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Borte
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Med unntak av meg selv med NysgjerrigBaby og KraftigStråle, så har jeg heller aldri lagt spesielt merke til ammende kafegjengere, lufttørking og sånne ting. Mulig jeg er for selvopptatt, ev. opptatt av de jeg er i selskap med, til å se at noen ammer ved et annet bord. Når jeg tenker på det så er jeg jo alltid i min egen verden og man måtte omtrent puttet puppen inn i munnen på meg om jeg skulle lagt merke til den. Selv på kafe.
|
|
|
#207 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg var forresten på IKEA i dag, og tross at jeg var iherdig på utkikk, kunne jeg bare se en ammende mamma. Og hun ammet diskret.
|
|
|
#209 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg var på IKEA, Åsane, i går og telte fire ammende mødre. To av dem hadde babyer på 8-9 måneder, som var mer interessert i verden rundt enn mammas pupp. Og mammaene spiste salaten/kjøttbollene sine med puppen ute og babyer som var bortpå å nappet dann og vann. |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Epikur
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Bergensere har selvsagt også et mer støyende kroppspråk.
|
|
|
#212 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg blir faktisk litt snurt jeg, hvis det er en allmenn oppfattelse at flaskebarn må ligge lenge og skrike før de får stilt sulten og at det dermed er synd på flaskebarn. Jeg er vel sikkert hårsår, men når det her snakkes om at man ikke kan gi flaskebarn mat umiddelbart - så blir jeg litt perpleks. Og når jeg så skriver hvordan jeg gjør det, så avfeies det med at man ikke kjenner slike flaskemødre og at det ville vært alt for vanskelig å gjennomføre for egen del.
|
|
|
#213 |
|
Drømmer
|
Helt enig med deg. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Øh. Fordi man ikke rakk 1955?
Det er greit nok at det finnes ammerom for de som vil amme i fred. Men det hadde ikke falt meg inn å gå inn på et ammerom av hensyn til andre.
|
|
|
#215 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Inspirert av denne tråden har jeg nå investert i en ammetopp. Godt det var en billig en, for jeg flasher jammen meg mer med den enn uten.
|
|
|
#216 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg er helt klart for enhver innretning som gjør at flere mødre føler seg komfortabel med å amme barna sine når de blir beskuet av andre. Hvis det hjelper, at flere velger å amme eller ammer lengre, er det jo smart og ikke teit? Funksjon over design mener jeg.
|
|
|
|
#217 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
så klart. Men jeg er redd for at det ikke kommer til å føre til det, men snarere til at de som ikke har noen problemer med å amme offentlig blir uglesett fordi de ikke gjemmer seg bak et.
|
|
|
#218 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Ja, stiller meg bak denne. Det er særdeles enkelt å gi barnet flaske raskt. Man tager en termos med temperert vann, en porsjon NAN (som ligger ferdig oppmålt i en porsjonskopp), forsiktig rister litt rundt og gir ungen. Trenger ikke ta barnet opp av vognen heller. Bare dytter litt teppe rundt flasken slik at den ikke faller bort. Så på slutten tager man barnet opp, og raper det om nødvendig.
|
|
|
#219 |
|
Halloen!
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Wow- Trulte. |
|
|
|