Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 10:59   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Vår 11-åring forlanger å få vaksinen, og vi er enige. Det er en utrolig liten kostnad for en potensielt stor gevinst.

Samme her. Vår jente fyller 12 i år og vi har måttet ta stilling til dette. Liten kostnad for stor gevinst var avgjørende her også.

Gammel 10-02-11, 11:04   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen sterke følelser for hva folk skal gjøre når det gjelder denne vaksinen, fordi det går så lite ut over andre, så folk får bestemme selv.

Jeg er ingen immunolog men jeg kan temmelig mye om vaksiner, immunsystem og risikoanalyse, og jeg er en jævel på å lese medisinsk litteratur og kildekritikk., men jeg kjenner meg ikke kompetent nok til å gå imot Folkehelsas anbefalinger, de folkene som sitter der er flinke altså. De har fått en sverting i media som ikke er sann. Så jeg stusser også, som Skremmern over folk som har tenkt å ta en selvstendig beslutning på det. Veldig rare greier.

Dessuten: Vaksiner er utprøvd pr def. Det har blitt gitt vaksiner i nesten hundre år og det er jo godt underbygget at de bivirkninger (bortsett fra allergier) som kommer av vaksinen, kommer i sterkere grad av sykdommen som de vaksinerer for. Langtidsvirkning? Hva snakker dere om liksom.

Som sagt, folk får bestemme selv, men jeg synes det er easypeasy valg og skal helt klart vaksinere veslejenta mi. Hun kommer til å få beskjed om at hun er vaksinert og at denne vaksinen senker risiko for å få kreft når hun blir i småbarnsforeldrealder, men at den ikke beskytter mot graviditet, herpes (med bilder) og syfilis (med bilder). Jeg antar uten videre at jenta mi ikke blir en idiot og skjønner poenget. Om hun ikke gjør det så er det liksom lite jeg kan gjøre uansett.

Gammel 10-02-11, 11:09   #3
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Som sagt, folk får bestemme selv, men jeg synes det er easypeasy valg og skal helt klart vaksinere veslejenta mi. Hun kommer til å få beskjed om at hun er vaksinert og at denne vaksinen senker risiko for å få kreft når hun blir i småbarnsforeldrealder, men at den ikke beskytter mot graviditet, herpes (med bilder) og syfilis (med bilder). Jeg antar uten videre at jenta mi ikke blir en idiot og skjønner poenget. Om hun ikke gjør det så er det liksom lite jeg kan gjøre uansett.

'nuff said.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:50   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I jobbsammenheng fant vi ofte nylig avdøde mennesker sittende på do, men det har aldri falt meg inn at dogåing er direkte farlig, eller noe jeg bør unngå?

Jeg har ikke lest noen studier på dette med dogåing med døden til følge, men er det ikke naturlig å tenke i de baner? Jeg mener, mange døde blir funnet på do.

Gammel 09-02-11, 21:54   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for ordens skyld sluttet å gå på do til jeg er sikker. Fader heller, jeg tar da ingen sjanser.

Gammel 09-02-11, 21:57   #6
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har for ordens skyld sluttet å gå på do til jeg er sikker. Fader heller, jeg tar da ingen sjanser.

Ajaj, men det er vel ikkje så mange som dør av å tisse på seg? Er kanskje eit alternativ?

Gammel 09-02-11, 22:00   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mums, her.

Ajaj, men det er vel ikkje så mange som dør av å tisse på seg? Er kanskje eit alternativ?

Mener du at man aldri finner døde i sengen tilsølt av urin? I think not.

Niks, det er bare å holde seg.

Jeg synes også det er interessant at 100 % av alle som dør har spist eller inntatt næring på annen måte den siste måneden. Hvis ikke det er suspekt, så vet ikke jeg. Hvor er opprøret mot næringsmiddelindustrien? Hæ?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:58   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

... men lar du barna dine gå på do?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:57   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:tissetrengt:

Gammel 09-02-11, 21:58   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Nei, barna mine får ikke gå på do heller. :god mor:

Gammel 09-02-11, 22:01   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jah, :klaskepanne:, jeg regner med at det er en direkte sammenheng mellom matinntak og dogåing, så vi har naturligvis sluttet med det også.

Gammel 09-02-11, 22:08   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mums, her.

Tycho Brahe døde jo av sprengt blære under en langtekkelig kongelig middag, så det er kanskje ikke så lurt å sitte og holde seg heller?

Gammel 09-02-11, 22:09   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:tsktsk: Det er bare onde rykter satt ut av domafiaen. Og legemiddelverket.

- No. 4 -
Gammel 09-02-11, 22:15   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

:tsktsk: Det er bare onde rykter satt ut av domafiaen. Og legemiddelverket.

Og republikanerne, ikke minst. Og toalettpapirprodusentene.

Gammel 09-02-11, 22:17   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter at ei katte vi hadde en gang i tiden hadde sittet og gaulet, i snø og regn, i fire døgn, i toppen av ei diger furu, kom brannvesenet. Dessverre klarte heller ikke de redde ned katta. Men - brannmannen trakk på skuldrene og sa:

"Jeg har til dags dato aldri sett ei dau katte i toppen av et tre."

Ergo - om jeg klatrer opp i toppen av et tre, og tisser der, burde jeg være trygg.

Gammel 09-02-11, 22:19   #16
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Etter at ei katte vi hadde en gang i tiden hadde sittet og gaulet, i snø og regn, i fire døgn, i toppen av ei diger furu, kom brannvesenet. Dessverre klarte heller ikke de redde ned katta. Men - brannmannen trakk på skuldrene og sa:

"Jeg har til dags dato aldri sett ei dau katte i toppen av et tre."

Ergo - om jeg klatrer opp i toppen av et tre, og tisser der, burde jeg være trygg.

Er du en katt?

Gammel 10-02-11, 01:05   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg falt spesielt for en annen artikkel på siden. Der fant jeg nok en link til et mesterverk men toppen av argumentasjon er følgende

Sitat:

Hva med det psykiske? Vi vet jo at adskillelse fra foreldre av andre årsaker enn død er veldig uheldig i barns utvikling.

http://www.folkets.info/2011/tjukkere-barn/#comment-215

Vil det si at det er mer traumatisk for et barn å gå i barnehage enn at en foreldre dør? Det ser jo jammen slik ut som om død er den ene årsaken til adskillelse som ikke er veldig uheldig i barns utvikling.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 01:12   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg falt spesielt for en annen artikkel på siden. Der fant jeg nok en link til et mesterverk men toppen av argumentasjon er følgende
http://www.folkets.info/2011/tjukkere-barn/#comment-215

Vil det si at det er mer traumatisk for et barn å gå i barnehage enn at en foreldre dør? Det ser jo jammen slik ut som om død er den ene årsaken til adskillelse som ikke er veldig uheldig i barns utvikling.

Jeg registrerte også den der og kom til samme konklusjon.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 01:58   #19
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei. Må innrømme at jeg kanskje synes det er en tendens til å bli veldig stygge mot nye medlemmer som tråkker feil her inne, men jeg er ganske sart, tror jeg.

Tja, jeg opplevde å få kraftig motbør omtrentlig rundt innlegg 10. Blei først litt overrasket, jeg hadde bare sagt noe jeg trodde "alle" visste. I steden for å sette meg ned og sutre, leste jeg motbørinnleggene en gang til. Og gjett hva? Sitron (savner henne ennå) og de andre spurte etter kilder. Det var lærerikt for meg og jeg er blitt mye bedre på å sjekke før jeg skriver på FB og andre steder.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:20   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Kom den ned til slutt, Inagh? Og, viktigere, er den død nå? Var det farlig å komme ned av treet på lang sikt? :vurderer å bli treehugger:

- No. 4 -
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.